>

بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان تهران از 12 الی 15 مرداد ماه سال 1402 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد  و از این نمایشگاه به عنوان بزرگترین گردهمایی و تعامل صنعت ساختمان نام برده می شود .

صنعت ساختمان یکی از صنایع بسیار قدرتمند در جهان است که به نوعی خود این صنعت باعث ایجاد انقلابی در رشد و پیشرفت کشورهای متعددی بوده است .

برای مثال رشد صنعت ساختمان سازی در ایالات متحده در دهه 60 تا 80 و انبوه سازی با نگاه بلند مرتبه سازی یکی از مواردی بوده که باعث رشد ایالات متحده امریکا و جذب سرمایه گذار به کشورش می باشد .

ما در این مقاله و به استناد منابع اطلاعات بین المللی صنعت ساختمان ،  قبل از نمایشگاه دکوراسیون داخلی ساختمان خاورمیانه در دبی که به ایندکس معروف است تحلیلی از میزان گردش مالی کنونی و بازار ایجاد شده در خاورمیانه را ارائه داده ایم که شما در مورد مطالعه این تحلیل و برای آگاهی از مطالب آن کافیست تا از طریق این لینک آن را دریافت و مطالعه کنید .

اما نکته ای که بهتر است به آن بپردازم این است که ما در حال گفتگو برای بازاری به ارزشی بالغ بر 80 میلیارد دلار ( 44/000/000/000/000/000ریال) هستیم .

از سوی دیگر نکته مهمی که باید مطلع باشیم این است که در منطقه معروف به GCC   ( شورای همکاری خلیج فارس ) بالغ بر 22000 پروژه عظیم ساختمانی وجود دارد که هر کدام از آنها بالغ بر 2000 واحد مسکونی و تجاری است و این یعنی یک بازار 44 میلیون واحد که اگر مبنای حداقل را 100 متر مربع در نظر بگیریم  به عبارتی 4.5 میلیارد متر مربع پروژه ساختمانی بازار بالقوه و بالفعل در منطقه وجود دارد که ما از این بازار هیچگونه سهمی نداریم .

ما در سال گذشته تقریبا 6000 پروانه ساختمانی را در اداره آمار جمهوری اسلامی ایران می توانیم ببینیم که اگر بر اساس پروانه یک پروژه 12 واحد مسکونی را میانگین فرض کنیم یعنی یک بازار 7 میلیون متر مربعی را در کل کشور به عنوان بازار داخلی شناسایی کردیم و نصف همین عدد را هم برای بازسازی در نظر بگیریم در نهایت به عدد 10 میلیون متر مربع فضای کاری در صنعت ساختمان و دکوراسیون ساختمان شناسایی کرده ایم و این یعنی  در مقایسه با بازار  GCC بازار داخلی کشور ایران عزیزمان بازاری به اندازه  450 مرتبه کوچکتر از بازار کشورهای حوزه خلیج فارس است  !!

با یک نگاه به اعداد و ارقام فوق می توانیم ببینیم که میزان تقاضای در منطقه چقدر بیشتر از حد نیاز ارائه دهندگان خدمات ، تولید کنندگان و پیمانکاران در منطقه است و قطعا این بازار آنقدر جذاب است که از دیگر قاره ها نیز پیمانکاران ، تولید کنندگان ، خدمات دهندگان وارد شده و سهمی را برای خود در نظر خواهند گرفت .

با مطالعه مطالب فوق و مقاله ای که در اینجا نوشته ایم به سادگی می توان متوجه بزرگی و عظمت بازار صنعت ساختمان شد و حتی با یک نگاه سطحی به کشورهای همسایه ای خودمان مانند ترکیه ، آذربایجان و امارات متحده عربی پی به این نکته پی ببریم که این بازار ارزشمند و قدرتمند یک بازار هدف برای جذب سرمایه نیز هست و کشورها با ایجاد یک بستر مناسب از این بازار به نفع خودشان استفاده میکنند .

در کشور عزیزمان ایران ما ابتدا نیاز داخلی برای هشتاد میلیون ایرانی داریم که رفع نیاز کنونی یک سیاستگذاری متفاوتی با مواردی که در فوق ذکر کرده ام دارد و چنانچه ما بتوانیم در این مسیر به یک رشد و تعالی برسیم برای بازارهای کشورهایی مثل سوریه و عراق نیز امکان ورود محیا و قطعا انبوه سازی سریع ارزان را در آنجا نیز می توانیم دنبال کنیم . گرچه کشور ترکیه در دو سرفصل انبوه سازی سریع ارزان و لوکس سازی بلند مرتبه بسیار قوی تر از شرکت های ساختمانی ایرانی است .

واحد تحقیق و توسعه گروه اف پی دی به عنوان مالک برند داچ فلور متناسب با بازاری که در داخل کشور شناسایی کرده پارکت لمینت داچ فلور را تحت لیسانس آر دی اف هلند و در بزرگترین و معتبرترین کارخانه داخل کشور که در شهر تبریز قرار دارد طراحی ، تولید و توزیع می کند

پارکت داچ فلور در ده طرح استاندارد زیبا با تونالیته رنگهای TIMELESS   ، DAYLIGHT  ، SUBTILE  و  ELEGANT   تهیه و تولید می شود .

 

ما توصیه میکنیم برای شناختن بهتر و بیشتر از طریق این لینک داستان تولید پارکت داچ فلور را مطالعه کنید  و از اینجا نیز لیست نمایندگان فروش این محصول در سطح کشور را مشاهده و ثبت سفارش کنید  .

 

نمایشگاه بین المللی ساختمان جزو نمایشگاه های تخصصی صنعت ساختمان از سالیان سال در کشور در حال اجرا و برگزاری است که برگزار کننده آن اتاق تعاون ایران می باشد .

مهندس حمید امیرسمساری در دوره فعالیت و حضور خود در بزرگترین شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران که به نام شرکت بین المللی توسعه ساختمان ( سهامی عام ) در نمایشگاه های ما بین 1380 الی 1388 به در پاویون اختصاصی این شرکت حضور داشته و بعد از آن نیز هر سال به عنوان یکی از بازدیدکنندگان تخصصی این نمایشگاه راه همراهی می نمود .

نظر به اینکه این نمایشگاه رویکرد تخصصی در صنعت ساختمان داشته و به صورت مجزا موضوع پارکت لمینت و صنایع تولیدی حوزه فلورینگ را پوشش نمی دهد در دوره برگزاری 1402 داچ فلورفقط بازدید کننده این نمایشگاه می باشد .

در همین راستا  برای حضور در نمایشگاه بین المللی ساختمان عمان که در آبان ماه سال جاری که در شهر مسقط برگزار می شود برنامه ریزی نموده و از این نمایشگاه نیز بازدید خواهیم داشت .

مهمترین بخش رشد و پیشرفت در هر کسب کاری و برای رسیدن به یک موفقیت داشتن استراتژی درست است و برای داشتن یک استراتژی درست می بایست مفاهیم آموزشی را همزمان  در هر کسب و کاری برنامه ریزی نمود .

داچ فلور با سابقه ای نزدیک به سه دهه حضور در بازار ایران همیشه استراتژی آموزش را در فرآیند کسب و کارش قرار داده و همیشه تلاش نموده با دانش بروز جهانی هم مسیر ، همراه و همقدم باشد .

 

در ادامه عکس های مربوط به بازدید از نمایشگاه 1402 تهران را مشاهده می کنیم .