>

پارکت براق چیست؟

پارکت‌های براق به دلیل برخورداری از سطحی شفاف و درخشان، جزو کفپوش‌های محبوب و شناخته شده محسوب می‌شوند. در حقیقت این نوع کفپوش‌ها برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند؛ زیرا به دلیل بازتابش نور، فضای داخلی را بزگتر جلوه می‌دهند. علاوه بر این برای محیط‌های سردسیر یک گزینه مناسب و ایده آل به شمار می‌آیند؛ زیرا توسط این کفپوش‌ها می‌توان از حداکثر میزان گرما و نور خورشید بهره‌مند شد. امروزه در اکثر سالن‌های تشریفات، تالارهای عروسی و همچنین منازلی که متراژ بسیار بالایی دارند، از پارکت‌های براق استفاده می‌شود. در ادامه مطالب همراه ما باشید تا شما را با ویژگی و مزایای این محصول آشنا کنیم.

معرفی پارکت براق

پارکت‌های براق که با نام پارکت هایگلاس نیز شناخته می‌شوند، دارای سطحی براق هستند؛ از این رو مورد استقبال اکثر مشتریان قرار می‌گیرند. این نوع پارکت‌ها بیشتر در گالری‌های و سالن‌های اجتماعات مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا علاوه بر زیبایی بی‌نظیر و خیره کننده به دلیل انعکاس نور، فضا را بسیار زیبا و شیک جلوه می‌دهند. انتخاب پارکت براق برای محیط‌هایی که نور مستقیم در آنجا وجود دارد، اشتباه است. اما مکان‌هایی که نور کمی در آن جا وجود دارد، انتخاب پارکت براق بهترین گزینه است؛ چرا که انعکاس نور باعث افزایش روشنایی می‌شود و علاوه بر این فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد.

در حال حاضر پارکت‌های براق توانسته‌اند طرفداران زیادی را به خود جذب کنند، به طوری که اکثر افراد به دنبال خرید این نوع پارکت‌ها هستند. این پارکت‌ها بر اساس سلیقه افرادی طراحی شده‌اند که به دکوراسیون مدرن علاقه‌مند هستند. از این رو انتخاب این پارکت برای این سبک از دکوراسیون داخلی، یک گزینه ایده آل خواهد بود. در واقع این نوع پارکت‌ها باعث ایجاد فضایی آرام و دنج می‌شوند؛ از این رو برای افرادی که به دنبال آرامش هستند، بسیار مناسب است.

ویژگی‌های پارکت براق

همان طور که گفته شد پارکت‌های براق به دلیل زیبایی ظاهری و ویژگی‌های منحصر به فردشان، بسیار محبوب هستند. به گونه‌ای که اکثر افراد آن را جهت زیباسازی فضای داخلی خود خریداری می‌نمایند. یکی از ویژگی‌های خوب و بارز پارکت‌های براق این است که هنگام کثیف شدن می‌توان به راحتی لکه‌های موجود روی سطح آن را تمیز کرد. علاوه بر این، دوام و ماندگاری کفپوش‌های براق نسبت به سایر پارکت‌ها به خصوص پارکت‌های چوبی بیشتر است.

پارکت‌های براق در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون و در نظر گرفتن سلیقه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. این پارکت‌ها حس فوق العاده و آرامش خاصی را در آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی و غیره به وجود می‌آورند. علاوه بر این باعث ایجاد فضایی خیره کننده، مجلل و زیبا می‌شوند که می‌توان از آن‌ها در سالن‌های ورزشی نیز استفاده کرد؛ زیرا برای افراد احساس آرامش خاصی را به ارمغان می‌آورند.

اکثر مهندسان عمران و افرادی که در زمینه ساخت و ساز مشغول به کار هستند، برای این که بتوانند پروژه‌های خود را شیک و کلاسیک جلوه دهند، از پارکت‌های براق استفاده می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که اکثر مشتریان هنگام مشاهده پارکت‌های براق، شیفته آن می‌شوند و به دلیل برخورداری از طرحی طبیعی و زیبا، برای منازل خود از آن استفاده می‌کنند. اگر شما نیز جزو آن دسته افراد هستید که به پارکت‌های براق علاقه دارید، می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و در محیط مورد نظر خود نصب کنید.

مزایای پارکت براق

در مطالب قبلی در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد پارکت‌های براق صحبت کردیم، در این بخش از مقاله می‌خواهیم مزایای این محصول را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی پارکت‌های براق دارای مزایای بسیار متعددی هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • – افزایش میزان روشنایی فضا به دلیل انعکاس بالای نور

با توجه به این که از سطح صیقلی و صاف این پارکت‌ها انعکاس نور صورت می‌گیرد، در نتیجه فضایی که پارکت در آن جا نصب می‌شود، نورانی‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین بهتر است برای فضاهای تاریکی که دارای نور طبیعی کمی هستند، از پارکت‌های براق استفاده کنید.

  • – بزرگ جلوه دادن فضا

پارکت‌های براق به دلیل برخورداری از سطحی براق و آینه مانند، می‌توانند به راحتی فضای دکوراسیون شما را بزرگ‌تر جلوه دهند. از این رو بیشتر در محیط‌های کم نور و فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که از رنگ‌های روشن پارکت براق مانند رنگ سفید استفاده کنید، به خوبی می‌توانید فضای محیط را بزرگتر نشان دهید.

  • – قابل نصب در فضاهای بزرگ

ظاهر پارکت‌های براق بسیار زیبا و لوکس است؛ از این رو می‌توان در فضاهای بسیار بزرگ مانند ویلاها و تالارها آن‌ها را نصب نمود. به طور کلی برای فضاهایی که قصد دارید افراد زیادی را تحت تأثیر قرار دهید، بهتر است از این نوع پارکت‌ها استفاده کنید.

  • – زیبایی بصری بسیار بالا

پارکت‌های براق نسبت به سایر کفپوش‌ها بسیار لوکس و زیبا هستند. در واقع این کفپوش‌ها با ارائه ظاهری شیک و تمیز، فضای داخلی شما را زیباتر جلوه می‌دهند. با استفاده از پارکت‌های براق می‌توانید یک دکوراسیون ایده آل و خیره کننده ایجاد کنید.

سخن پایانی

 

پارکت‌های براق به فضای شما نمایی درخشان و مدرن می‌بخشند و به دلیل بازتاب نور می‌توانند فضای کوچک شما را بزرگتر جلوه دهند. در واقع این پارکت‌ها برای فضاهایی که دارای نوری متوسط هستند، بهترین گزینه محسوب می‌شوند. به طور کلی اگر به دنبال فضایی مجلل و شیک هستید، می‌توانید از پارکت‌های براق استفاده کنید و از مزایای متعدد آن بهره‌مند شوید. جهت خرید پارکت براق باکیفیت، به فروشگاه اینترنتی داچ فلور مراجعه کنید. داچ فلور عرضه کننده انواع مختلف پارکت لمینت براق، نیمه براق و مات است. شما با خرید از این فروشگاه اینترنتی تجربه خرید خوبی خواهید داشت.