>

سئوالات متداول درباره چمن مصنوعی تورفز turfs

 

1-آیا چمن مصنوعی قابلیت شست و شو دارد؟

چمن مصنوعی نیز مانند فرش و یا موکت بعد از یک مدت کثیف می‌شود، شما می‌توانید چمن مصنوعی خود را بشویید چرا که چمن مصنوعی قابلیت شست و شو دارد ، ولی به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام شست و شو چمن مصنوعی از مواد سفید کننده و اسیدی استفاده نکنیم چرا که بافت و نخ چمن مصنوعی‌تان را خراب می‌کند . بهتر است از آب برای شست و شو استفاده کنید و اگر میخواهید از مواد شوینده استفاده کنید از شوینده هایی که ترکیبات سفید کنند و اسیدی ندارند استفاده کنید.

شما می‌توانید چمن مصنوعی خود را هفته ای یکبار بشویید البته این موضوع کاملاً بستگی به مکانی دارد که شما زندگی می‌کنید.

2-چمن مصنوعی آتش می‌گیرد؟

چمن مصنوعی در برابر آتش مقاوم است چرا که در دمای بالا تولید می‌شود . اما آتش و اشیاء داغ را ازچمن مصنوعی خود دور نگه داشته باشید مهم نیست از چه مارک و برندی است . خود چمن آتش نمی‌گیرد ولی اما هنگام تماس با آتش و اجسام داغ ذوب می شود . چمن مصنوعی به علت زیر سازی ماسه خاصیت خاموش کننده دارد و ضد حریق است.

3-چمن مصنوعی در برابر نور آفتاب رنگ پریده ‌می‌شود؟

چمن مصنوعی به دلیل نوع ساختار و مواد اولیه چمن مصنوعی در برابر نور آفتاب مقاوم است و رنگ خود را از دست نمی‌دهد. چمن مصنوعی به دلیل آنتیuv بودن در برابر نور و اشعه uv مقاوم است؛ البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید هرچه چمن مصنوعی از کیفیت خوبی برخوردار باشد مقاومت آن نیز در برابر نورآفتاب نیز بیشترمی‌شود . پس سعی کنید هنگام خرید چمن مصنوعی با کیفیتی را انتخاب کنید.

 

4-چگونه چمن مصنوعی را تمیز کنیم؟

1-می‌توانید با آب چمن مصنوعی خود را تمیز کنید2-می‌توانید با برس های مخصوص به چمن مصنوعی چمن خود را برس بزنید تا ایستادگی چمن مصنوعی  3- برای جمع آوری زباله و همچنین برگ‌های ریخته شده از چمن مصنوعی می‌توانید از مکش های مخصوص چمن مصنوعی یا جاروبرقی استفاده کنید.

 

5-چگونه آب های ناشی از بارش باران را از چمن مصنوعی جمع آوری کنیم؟

جای نگرانی نیست چمن شما در هنگام بارش آسیب نمیبیند و آب را از خود عبور می‌دهد البته این نیز بستگی به زیرسازی مناسب چمن مصنوعی شما دارد هرچقدر این زیرسازی بهتر انجام شده باشد در هنگام بارش ، آب را از خود عبور می‎دهد. همچنین زمین چمن مصنوعی که در آن نصب شده است باید دارای شیب مناسبی باشد تا آب را از خود عبور دهد.

 

6-چمن مصنوعی دارای بو است؟

هرچیز نویی که بخرید بوی تازگی می‌دهد به طور مثال کتاب یا حتی فرش نو که میخرید بو تازگی می‌دهد، چمن مصنوعی نیز این قاعده مستثنی نیست و  در ابتدا بعد از نصب چمن مصنوعی بویی را حس می‌کنید که این بوی تازگی نخ ها و الیاف چمن مصنوعی است که با گذشت چند روز از نصب این بو از بین می‌رود؛ در فضاهای باز این بو خیلی زودتر از بین می‌رود.

 

7-ارتفاع چمن مصنوعی بر روی کیفیت آن تاثیر می‌گذارد ؟

باید گفت بله بر روی کیفیت تاثیر خواهد گذاشت هرچه ارتفاع چمن مصنوعی بلندتر باشد شباهتش به چمن طبیعی افزایش می‌یابد و همچنین طول عمر و دوام چمن تأثیر خواهد گذاشت ؛ ارتفاع یا همان پایل چمن مصنوعی در رسته های چمن مصنوعی متفاوت است بطور مثال در رسته های چمن مصنوعی تزئینی از ارتفاعات کم تر استفاده می‌شود و در رسته های ورزشی و مسابقاتی از چمن مصنوعی با ارتفاع بالاتر استفاده می ‌کنند تا علاوه بر دوام به چمن طبیعی نیز شباهت داشته باشد.

 

8-موارد استفاده از چمن مصنوعی

1-چمن مصنوعی برای زمین های فوتبال 2- چمن مصنوعی برا تزئین دیوار3- چمن مصنوعی کنار استخر4-چمن مصنوعی بین سنگی5- چمن مصنوعی در حیاط 6-چمن مصنوعی برای فضای شهری 7-چمن مصنوعی برای مدارس 8- چمن مصنوعی روی پله9-چمن مصنوعی برا مدارس 10- چمن مصنوعی برای اتاق کودک 11-چمن مصنوعی برا محیط های تفریحی اداری و مسکونی 12-چمن مصنوعی برای زمین گلف 13- چمن مصنوعی برای تنیس، هاکی، گلف، مینی گلف و باشگاه های پینت بال

 

9-چمن مصنوعی بر روی دیوار هم نصب می‌شود؟

از چمن مصنوعی برای تزئین دیوار نیز می‌توان استفاده کرد ، ولی در ارتفاع پایین و همچنین در حجم  کم؛ باید وزن چمن مصنوعی مد نظرتان نیز کم باشد و دیوار از استحکام قابل توجهی برخودار باشد تا وزن ناشی از چمن مصنوعی را بتواند تحمل کند، با سوراخ کردن و دریل و میخ کردن و زدن چسب و … می‌توان چمن مصنوعی بر روی دیوار فیکس کرد

 

10-چه تفاوتی میان چمن مصنوعی و چمن تزیئنی وجود دارد؟

چمن مصنوعی تزیئنی معمولاً دارای الیاف با ارتفاع 8 الی 40میلی متر هستند و همچنین از تراکم بالایی برخوردارند.

چمن مصنوعی فوتبال از مقاومت بالایی برخوردار است و دارای الیاف با ارتفاع 50میلی متر و 60 میلی متر هستند و همچنین نسبت به چمن مصنوعی تزئینی از تراکم پایین‌تری برخوردار است.

 

11-بدون چسب هم می‌شود چمن مصنوعی را نصب کرد؟

بله می‌شود ولی در ابعاد و اندزه های بسیار کوچک، بطوری که چمن مصنوعی در لای دیوار و یا شکاف قرار بگیرد و جابه جا نشود در این صورت می‌توان از چسب استفاده نکرد.

 

12-طول عمر چمن مصنوعی چقدر است ؟

طول عمر چمن مصنوعی به چگونگی مصرف و نوع کاربرد آن بستگی دارد. در مصارف خانگی اگر از چمن مصنوعی خوب نگهداری شود،بین نمی‌رود و طول عمری تقریباً دائمی خواهد داشت، در مصارف باغ و حیاط طول عمر 12 تا 15 سال را خواهد داشت و همچنین در مصارف ورزشی در صورت رسیدگی و نگهداری مناسب چمن مصنوعی طول عمری بالغ بر 10 سال را خواهد داشت

 

13-منظور از دیتکس در چمن مصنوعی چیست ؟

دیتکس نشان دهنده کیفیت نخ  است در واقع بیانگر وزن هر ده هزار متر طول از نخ می باشد. برای مثال اگر دیتکس نخ چمن مصنوعی ده هزار باشد به این معناست که وزن هر ده هزار متر نخ آن یک کیلو است. در واقع هر چه نخ مورد استفاده در چمن مصنوعی سنگین تر باشد نخ از مقاومت بالایی برخودار است.

14-آیا می‌شود چمن مصنوعی را جابه جا کرد؟

شاید خیلی از شما ها بر این باور باشید که چمن مصنوعی قابلیت جابه جایی نداشته باشد به همین دلیل است که بسیاری از شما ها به دلیل استجاره ایی بودن ملک اقدام به نصب چمن مصنوعی نمی‌کنید باید بگوییم می‌توانید چمن مصنوعی با نصب سیستم نیم اسپرت چمن مصنوعی خود را هنگام جابه جایی جدا کنید بدون آنکه به چمن یا محل اتصال صدمه ایی بزنید.

 

15-برف و سرما بر روی چمن مصنوعی تأثیر می‌گذارد؟

چمن مصنوعی در برابر سرما و یخ زدگی مقاوم است، ولی بهتر است در زمان یخ زدگی از چمن مصنوعی استفاده نکیند چرا که باعث می‌شود الیاف چمن مصنوعی هنگام یخ زدگی شکننده می‌شود ، بهتر است اجازه دهید یخ ها به آرامی آب شود. ولی اگر می‌خواهید از چمن مصنوعی استفاده کنید برف ها را قبل از یخ زدن از روی چمن پارو بزنیم و یا نمک بریزید.

 

16-ابعاد رول چمن مصنوعی چقدر است؟

رول های عرض مصنوعی به 2 یا 4 متر می رسند و طول معمولی چمن مصنوعی تا 25 متر است و در موارد خاص مانند زمین استاندارد فوتبال به اندازه 100تولید می‌شود.‏

 

17-وزن چمن مصنوعی معمولاً چقدر است؟

چمن مصنوعی های خوب و با کیفیت در وزن های 2 الی 3 کیلوگرم در متر مربع است.

 

18-برای نصب چمن مصنوعی، زمین باید دارای چه ویژگی های باشد؟

برای نصب چمن مصنوعی نیاز به این نیست که زمین که قرار است چمن نصب شود دارای ویژگی باشد ، چرا که باید برا نصب چمن مصنوعی زیرسازی های مناسبی انجام شود.

 

19-آیا هرکسی می‌تواند چمن مصنوعی را نصب کند؟

نصب چمن مصنوعی نیز مانند کارهای همچون نقاشی ، تراش الماس از کارهای ظریف بشمار می‌رود. این حرفه مستلزم مهارت و دقت و همچنین ظریف کاری است چرا که اگر چمن مصنوعی شما بصورت درست نصب نشود بین چمن مصنوعی هایتان فاصله ایجاد می‌شود و خط بین آن ها آشکار می‌شود و چمن مصنوعی زیبایی و طبیعی بودن خود را از دست می‌دهد به همین دلیل است برای نصب چمن مصنوعی خود از نصاب های حرفه‌ایی بهره بگیرید . مجموعه تورفس می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

20-ارتفاع چمن مصنوعی معمولاً چقدر است؟

در چمن مصنوعی فوتبال ارتفاع الیاف ۵۰ تا ۶۰میلیمتر است و در چمن مصنوعی فوتسال ارتفاع الیاف بین ۴۰ تا ۵۰ است و همچنین در چمن های مصنوعی تزئینی ارتفاع الیاف بین 8 میلیمتر تا 40 میلیمتر می‌باشد.

 

21-آیا نرمی یا زبری چمن مصنوعی ارتباطی با کیفیت دارد؟

باید گفت چندان تأثیری ندارد، چمن مصنوعی در نوع های مختلف بر اساس سلیقه مشتریان تولید می‌شود؛این امر بستگی به انتخاب مشتری دارد که کدام را انتخاب کند البته با توجه به نیازش، از چمن مصنوعی های با الیاف نرم برای محل بازی کودکان و یا مهد کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد.