>

استانداردهای چمن مصنوعی تورفز turfs.ir

 سازمان ASTM

 

ASTM یک سازمان بین المللی توسعه استاندارد است. نام این سازمان (American Society for Testing and Materials) که به اختصار به سازمان ASTM  معروف است. این سازمان، استانداردهای فنی را به صورت داوطلبانه تعریف و به چاپ می رساند. این استانداردها گستره‌ی وسیعی از مواد تولیدات، سیستم ها و وسیله ها را شامل می‌شود.

بیش از 12000 استاندارد ASTM در سطح جهان کار می کنند. آنها توسط ASTM تعریف و تنظیم شده اند و هر روز زندگی میلیون ها نفر را بهبود می بخشند.

استاندارد هایی را که این سازمان برای چمن مصنوعی اعلام کرده است:

  • –آزمایش پارچه پشتی چمن مصنوعی
  • –آزمایش تیغه‌های چمن‌مصنوعی (رشته یا الیاف چمن) به منظور تعیین میزان نیروی لازم برای جدا کردن رشته‌های چمن مصنوعی از پشتی آن، در این آزمایش میزان چسب استفاده شده در چمن‌مصنوعی اندازه‌گیری می‌شود.
  • –مقاومت چمن‌مصنوعی در برابر قطعات فلزی تیز مانند چاقو
  • –میزان ضربه‌پذیری چمن‌مصنوعی
  • –سایر آزمایش‌های مرتبط با کیفیت مواد اولیه، دستگاه‌های تولید چمن و نحوه صحیح تولید چمن مصنوعی.

 

 

سازمان ISO

ایزو یک سازمان بین المللی مستقل و غیر دولتی با عضویت در 164 نهاد استاندارد ملی است. این عضو از طریق اعضای خود ، متخصصان را برای به اشتراک گذاشتن دانش و تدوین استانداردهای بین المللی مرتبط با بازار داوطلبانه ، مبتنی بر اجماع حمایت می کند که از نوآوری پشتیبانی می کند و راه حل هایی برای چالش های جهانی ارائه می دهد.

سازمان بین‌المللی استانداردسازی که به نام ایزو معروف است این سازمان مرکز اصلی‌اش در ژنو، سوئیس است و هرچندوقت یکبار استانداردهای خود را به روز رسانی می‌کند و در همایش های دوره ای استانداردها و قوانین را با جهان به اشتراک می‌گذارد.

استاندارد هایی که این سازمان برای چمن مصنوعی اعلام کرده است :

  • –استانداردهای مربوط به بهره‌وری تولید
  • –استانداردهای مربوط کنترل کیفیت
  • –استانداردهای مربوط مدیریت توسعه

 

سازمان UL

یک سازمان مستقل بین‌المللی صادرکننده مجوز مخصوص محصولات ایمنی است. نام این شرکت Under Writers Laboratories که به مخفف به سازمان ULمعروف است. استاندارد های UL شامل تحقیقات ایمنی و علمی-تخصصی است که به مشتریان جهان در سهولت خرید کمک می کند. همچنین در کنترل بازار و انتخاب هوشمندانه سیاست گذاران در شرایط پیچیده، کار آمد می باشد. تولیدکنندگان، مقامات دولتی، مصرف کنندگان صنعتی و تجاری، مراجع بازرسی و … با سازمان UL در امر استاندارد سازی همراهی و همکاری می‌کنند.

سازمان UL تحقیق دقیق و مستقل را انجام می دهد و داده های ایمنی را تجزیه و تحلیل می کند ، کارشناسان در سراسر جهان برای برطرف کردن خطرات ، اشتراک دانش با آموزش ایمنی ، ابتکارهایی با دسترسی عمومی ، برای راهنمایی تجاری سازی ایمن و پایدار از فن آوری هایی در حال توسعه، استاندارد هایی را تشکیل می دهند.

 

 

 

سازمانDIN

 

DIN یک سازمان خصوصی است که به عنوان یک انجمن غیر انتفاعی ثبت شده است. هیئت رئیسه DIN مسئولیت خط مشی استاندارد سازی را بر عهده دارد و تصمیمات مربوط به سیاست های تجاری و اقتصادی را برای DIN و شرکتهای تابعه و مرتبط با آن یا مستقیم یا از طریق کمیسیون های خود اتخاذ می کند.

سازمانDIN  استاندارد آلمان در راستای استانداردسازی فعالیت دارد و عضو سازمان بین‌المللی استانداردسازی از طرف آن کشور است.

سازمان Deutsches Institut für Normung به مخفف به آنDIN گفته می‌شود؛  این سازمان با ارائه بیش از ۳۰٬۰۰۰ عنوان استاندارد تقریباً تمامی جوانب تکنولوژی را در بر می‌گیرد.

 

استاندارد های که این سازمان برای چمن مصنوعی اعلام کرده است :

 

1-استاندارد مربوط به پایداری در برابر پرتوی فرابنفش نور خورشید ‏UV RESISTANCE

2-استاندارد مربوط به پایداری در برابر ‏مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی

3-استاندارد مربوط به مقاومت در برابر نیروهای سایشی

4-استاندارد مربوط به پایداری در ‏برابر آتش

 

گواهینامه CE

 

گواهینامه  Communauté Européenne یا Conformité Européenne که به اختصار به آن گواهینامه CE نیز گفته می‌شود که به معنای «مورد قبول اروپا» است .

محصولاتی که واجدشرایط دریافت علامت  CEمی‌شوند، می‌بایست از نظر سلامت، امنیت، مضر نبودن برای جسم انسان و طبیعت مورد بررسی قرار گیرند و اگر واجد این شرایط باشند قادر به دریافت این نشانه خواهند بود.

 

سازمان TUV

سازمان آلمانی به نام Technischer Überwachungs-Verein که به اختصار TUV (توف) گفته می‌شود. به این سازمان  اتحادیه بازرسی و پایش فنی گفته می‌شود این سازمان بر روی سلامتی کالاهای صنعتی ارائه شده از سوی شرکت‌های مختلف نظارت دارد.

 

استاندارد های ارائه شده این سازمان برای چمن مصنوعی :

1- استاندارد مربوط تولید مواد اولیه

2-‏استانداردهای مربوط به لاتکس و غیره تا تمامی مراحل تولید

3-استاندارد های مربوط به شرایط عمومی محیط کارخانه تا مرحله ‏عرضه