>

چگونگی نصب چمن مصنوعی از صفر تا صد

در نگاه اول به نظر می‌رسد که نصب چمن مصنوعی بسیار آسان‌ است ولی باید ظریف کاری هایی در هنگام نصب انجام شود تا چمن مصنوعی یکدستی را داشته باشید. علاوه بر آن باید زیر سازی مناسبی انجام شود، اگر چمن مصنوعی تان برای مصراف تخصصی ازجمله ورزش فوتبال است باید از متخصصان نصب چمن مصنوعی که در این کار دارای تجربه هستند بهره گرفت. حال برایتان سؤال پیش می‌آید که متخصص خوب از کجا پیدا کنیم تا چمن مصنوعی را بدون نقص و مطابق با استاندار برایتان نصب کند نگران نباشید ما اینجاییم که به شما کمک کنیم بهترین متخصصان نصب چمن مصنوعی را بیابید فقط کافیست با ما در تماس باشید.

برگردیم به موضوع چگونگی نصب چمن مصنوعی، شما قبل از نصب چمن منصوعی باید زیر سازی مناسبی را انجام دهیدو بعد از زیر سازی می‌توانید چمن مصنوعی خود را نصب کنید ، در نتیجه نصب چمن مصنوعی شامل دو مورد می‌شود:

1) زیرسازی

2) نصب و اجرا چمن مصنوعی

اول به زیر سازی چمن مصنوعی می‌پردازیم ، زیر سازی چمن مصنوعی نیز شامل دو مورد است :

1) زیرسازی بر روی سطوح نرم و نفوذ پذیر

2) زیرسازی چمن مصنوی بر روی سطوح سخت

قبل از زیرسازی زمین خود را بررسی کنید سخت بودن سطوح و یا نرم بودن آن اطمینان حاصل فرمایید. منظور از سطح سخت این است که زمین شما آسفالت، موزاییک، بتن و … عموماً نصب چمن مصنوعی بر روی آن ها بسیار آسان تر از سطوح نرم است، فقط کافی است که گرد و غبار ها را از سطح زمین پاک کنید بعد از تمیز کردن زمین آماده چمن مصنوعی است.

بر روی مناطقی که می‌خواهید چمن مصنوعی نصب کنید ابتدا علف ها و گیاهان هرز را با یک قاتل علفهای هرز، آن ها از بین ببرید. این کار را حداقل دو هفته قبل از شروع پروژه خود انجام دهید تا زمان نصب، کلیه پوشش گیاهی منطقه از بین برود. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام مواد گیاهی از ریشه فرو رفته است.

زیرسازی بر روی سطوح نرم و نفوذ پذیر کمی سخت تر از سطوح سخت است، همانطور که گفتیم باید از دو هفته قبل پوشش گیاهی و یا ریشه‌ها و علف ها را از بین ببرید، سطح باید صاف و یکدست شود برای همین خاک را بکوبید و حداقل دو روز آن را خیس کنید که بعد از مدتی خاک نشست نداشته باشد بعد از آن باید ماسه های ریزی را بریزید و در همین حین آبپاشی را نیز انجام دهید و در انتها آن را بکوبید تا سطحی صاف و مقاوم به شما دهد و در انتها ژئونت کامپوزیت را پهن کنید. بعد از آماده سازی می‌توانید چمن مصنوعی را بروی آن نصب کنید.

البته روش دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید سطح نرم و نفوذپذیر خود را به سطح سخت تبدیل کنید، ابتدا باید مانند روش بالا از دو هفته قبل پوشش های گیاهی را از زمین خود پاک کنید و خاک را بکوبید و بعد از کوبیدن آن و صاف شدن ،شن و ماسه را بریزید و شن را باید حداقل 2 لایه بریزید و البته شن و ماسه را به ترتیب لایه به لایه بصورت طبقاتی بریزید و بعد از آنکه لایه ها را ریختید آن را بکوبید ، بعد از کوبیدن می‌توانید ملات سیمان را برروی سطح بریزید و در تمام سطوح پخش کنید و اجازه دهید تا ملات سیمان سفت شود. ( می‌توانید با بتن نیز این کار را انجام دهید.) حال شما سطح سختی را دارید و می‌توانید به راحتی چمن مصنوعی خود را نصب کنید.

نکته 1: برای بهبود زهکشی یک شیب جزئی توصیه می شود ، این شیب ملایم و جزئی باعث می‌شود هنگام بارش آب باران از چمن خارج شود.

نکته 2: یک مرز نصب کنید در صورت عدم وجود مرز ، یک حاشیه ضد آب را در امتداد محیط نصب کنید تا از چیدن یا جدا شدن چمن در طول زمان خودداری کنید. تخته پلاستیکی یک گزینه معمول و موثر است.اگر به تعمیرات اساسی بیشتر علاقه مند هستید  می توانید به جای تخته پلاستیکی یک محدوده بتونی در اطراف منطقه بریزید. اطمینان حاصل کنید که مرز از سطح چمن بیرون زده نشده باشد چرا که ممکن است از زهکشی جلوگیری کند.

نکته3:در هنگام نصب ژئونت کامپوزیت اگر بصورت جدی مشکل جوندگان دارید ، یک لایه از سیم جوندگان نیز در نظر بگیرید. برای کمک به حذف جوندگان ،یا با یک مشاوره کنترل جوندگان و آفات تماس بگیرید. جوندگان ،چمن مصنوعی شما خراب می کنند.

 

شیوه نصب چمن مصنوعی

*برش چمن مصنوعی بصورت دقیق

برای برش چمن مصنوعی ابتدا اطراف زمین و دیواره ها و لبه ها را اندازه گیری کنید و بعد ازآن رول چمن مصنوعی را در جایی تمیز پهن کنید تا قواره های اندازه گیری شده رابرش بزنید باید دقیقا مطابق با اندازه های گرفته شده برش بزنید در غیراینصورت کارتان کج می‌شود یا دور ریز چمن مصنوعی تان بیشتر می‌شود و چمن مصنوعی تان را از دست می‌دهید پس در هنگام برش نیز سعی کنید برش‌تان تا حد امکان صاف باشد.

*لب به لب کردن چمن مصنوعی ( اوورلب)

اوورلب یا همان لب به لب کردن چمن مصنوعی، بعد از برش باید قواره‌های چمن مصنوعی درکنارهم قرار دهید و آنها را با یکدیگر جفت کنید تا فاصله بین چمن مصنوعی مشخص نباشد. وقتی قواره چمن مصنوعی را کنارهم قرار دادید و چمن مصنوعی شما کج برش خورده باشد می‌توانید کجی ها را با برش برطرف کنید.

*مرحله چسب زنی چمن مصنوعی

بعد از مرحله اوورلب مرحله چسب زنی چمن مصنوعی فرا می‌رسد ، در این مرحله نیاز به نوار اتصال دارد؛ نوار اتصال بین قواره چمن مصنوعی باید حدود 20 سانتی متر باشد آن را در بین قواره ها قرار دهید، قواره را کمی جمع کنید، به آرامی اینکار را انجام دهید تا چمن مصنوعی شما تکان نخورد و تنظیم قواره های چمن مصنوعی برهم نخورد، نوار اتصال بین قواره های بر روری زمین پهن کنید، حال چسب چمن مصنوعی را آماده کنید و بروی نوار اتصال بریزید چسب را بروی نوار پخش کنید طوری که تمام سطح نوار اتصال را بگیرد ، بگذارید چسب کمی خشک شود حدوداً 10 الی 15 دقیقه زمان باید به چسب دهید بعد از آن می‌توانید قواره‌ها را بروی آن قرار دهید تا چمن مصنوعی بچسبد.

توجه داشته باشید هنگام چسب زنی چمن مصنوعی نهایت حوصله و صبر در کار خود داشته باشید تا چمن مصنوعی‌تان دقیقاً در جایی که می‌خواهید قرار بگیرد.

 

*شاید برای شما هم سؤال پیش بیاید که چسب چمن مصنوعی چیست؟

چسب چمن مصنوعی از اسمش کاملاً پیداست، چسبی است که مخصوص چمن مصنوعی می‌باشد. این چسب قدرت بی نظیر چسبندگی دارد و به هر نوع زمین می‌چسبد از زمین نرم گرفته تا زمین سخت هرکجا که باشد می‌چسبد. این چسب در برابر رطوبت محیط و حتی در گرما نیز مقاوم است.

مرحله پایانی نصب چمن مصنوعی

بعد از چسباندن چمن را فیکس کنید و با راه رفتن بر روی لبه ‌های که چسب زده اید آن در جای خود محکم کنید و همچنین اگر چمن شما اضافاتی را دارد آن را برش بزنید، شما می‌توانید گوشه های چمن مصنوعی را نیز چسب بزنید و فشار دهید تا محکم شود. البته بعضی اوقات برای فیکس کردن چمن مصنوعی دور زمین از میخ و یا پیچ استفاده می‌کنند.

 

باتوجه به مباحث بالا متوجه شده اید که نصب چمن مصنوعی نیاز به دقت و ظرافت دارد تا قواره‌های چمن مصنوعی به خوبی در کنار هم قرار بگیرد تا بین آن ها فاصله ای نیافتد و خط قواره ها پیدا نباشد. مجموعه تورفس از این رو بهترین متخصصان نصب چمن مصنوعی را به شما معرفی خواهد کرد. علاوه بر اینکه چمن مصنوعی با ظاهری زیبا خواهید داشت مطابق با استاندارد نیز نصب خواهد شد.