>

چگونه پارکت بی کیفیت را تشخیص دهیم؟

اگر شما به دنبال پارکت با کیفیت هستید، ممکن است دچار سردرگمی شوید و ندانید که اصلاً نشانه های یک پارکت باکیفیت چیست. در این مقاله، ما قصد داریم به شما نشانه هایی را بگوییم که می‌توانید مطمئن شوید پارکتی با کیفیت عالی را خریداری می کنید.

چگونه تشخیص دهیم پارکت با کیفیت است یا خیر؟

 

تشخیص پارکت خوب همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. بهتر است قبل از خرید پارکت به معرفی و تشخیص دقیق آن بپردازید. پارکت، یکی از محصولاتی است که از چوب درختان ساخته می‌شود و به عنوان کفپوشی مناسب برای اتاق‌ها و فضاهای مختلف استفاده می‌شود.

— اولین نشانه ای که باید در تشخیص کیفیت پارکت به آن توجه کنید، کیفیت لایه‌ی ملامینه آن است. لایه‌ی ملامینه باید ضخیم و محکم باشد و اگر در معرض رطوبت قرار گیرد یا فشار زیادی به آن وارد شود، به سرعت تغییر شکل ندهد. پس باید به دنبال پارکتی با لایه‌ی ملامینه با کیفیت و ضخامت مناسب باشید.

علاوه بر این، روکش پارکت نیز باید دو فاکتور مهم ضد خش و آنتی بکتریال بودن را داشته باشد. این دو خاصیت می‌توانند دوام و مقاومت پارکت را افزایش دهند.

 

— معتبر بودن برند پارکت بسیار مهم است. برندهای معتبر که در زمینه ساخت پارکت فعالیت می‌کنند و از مواد با کیفیت استفاده می‌کنند، معمولاً پارکت‌های باکیفیتی ارائه می‌دهند. همچنین، اطلاع از تجربه مشتریان قبلی و مشاهده نمونه‌های کارهای انجام شده توسط برند مورد نظر، می‌تواند به شما در خرید پارکت باکیفیت کمک کند.

 

— یکی دیگر از نشانه های پارکت با کیفیت مقاومت آن در برابر رطوبت و آب است. به طور کلی اگر پارکتی به طور مداوم در تماس با رطوبت و آب باشد آسیب می بیند. بنابراین، باید مطمئن شوید که پارکتی که قصد خریداری آن را دارید مقاوم در برابر آب است و در صورت تماس با چکه‌های آب، سطح آن دچار تغییر نمی‌شود.

 

— در تشخیص پارکت خوب باید به دوام و عمر مفید آن توجه کنید. برخی از پارکت‌ها پس از مدت کوتاهی برق و جلای خود را از دست می دهند و نیاز به سابیده شدن مجدد دارند. بنابراین، بهتر است پارکتی را انتخاب کنید که دارای عمر مفید بالا و مقاومتی قوی در برابر سایش و خراشیدگی باشد.

 

 

در نهایت، برای تشخیص و انتخاب پارکت خوب، بهتر است از تجربه و نظرات افرادی که قبل از شما پارکت خریداری کرده اند، استفاده کنید. نظرات و تجربیات آنها می‌تواند به شما در انتخاب محصولی با کیفیت و مطابق با نیازهایتان کمک کند.

 

با در نظر گرفتن این نکات، شما میتوانید پارکت با کیفیت و مناسب برای خانه یا محل کار خود را انتخاب کنید و از زیبایی و استحکام آن تا سال ها لذت ببرید.

ویژگی های یک کفپوش با کیفیت چیست؟

 

کیفیت و اصالت پارکت نه تنها توسط ظاهر ظریف و زیبای آن تعیین می‌شود، بلکه به عواملی مانند ضخامت و لایه سایش نیز بستگی دارد. ضخامت پارکت تأثیر مهمی بر استحکام و طول عمر آن دارد. در حالت کلی، قدرت و مقاومت پارکت با افزایش ضخامت آن  افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، ضخامت بین 6 تا 12 میلی‌متر برای پارکت لمینیت رایج است.

 

— عامل دیگری که بر کیفیت و استحکام پارکت تأثیر می‌گذارد، ضخامت لایه سایش است. این لایه که بر روی سطح پارکت قرار دارد، به عنوان پوشش عمل می‌کند. ضخامت بیشتر این لایه، موجب افزایش مقاومت کفپوش در برابر سایش و خراش می‌شود. بنابراین، برای اتاق خواب، ضخامت کتری از لایه نیاز است در حالی که برای اتاق نشیمن و آشپزخانه، ضخامت بیشتر لازم است. همچنین، کفپوش‌های تجاری با ضخامت لایه سایش کم مناسب نیستند و به جای آن باید از لمینیت با لایه سایش بیشتر در اتاق کنفرانس یا دفاتر استفاده شود.

 

— یک ویژگی دیگر که در پارکت باکیفیت و بااصالت باید مدنظر قرار گیرد، مقاومت در برابر رطوبت است. پارکت لمینیت با کیفیت واقعاً در برابر رطوبت مقاوم است.

 

— ویژگی مهم دیگری که در انتخاب پارکت باید مورد توجه قرار گیرد، سازگاری با محیط ‌زیست است. انتخاب محصولی که برای محیط ‌زیست و سلامت شما خطر کمتری به همراه داشته باشد، بسیار مهم است.

 

— سازگاری با سیستم گرمایش از کف

پارکت‌های با کیفیت به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند با سیستم‌های گرمایشی که با آب گرم یا انرژی برق کار می‌کنند، سازگاری داشته باشند.

 

— عایق صدا

پارکتی با کیفیت است که عایق صدا باشد و صدای پا و راه رفتن بر روی آن به راحتی در فضا منعکس نشود. سازندگان با توجه به نیاز مشتریان، لایه‌ای به نام عایق صدا به محصولات خود افزوده‌اند که مانع از ایجاد سروصدا در هنگام راه رفتن روی کف پارکت می‌شود.

 

–دوام

دوام یکی از ویژگی‌های مهم در انتخاب پارکت با کیفیت است. برای تشخیص پارکت با کیفیت، چند آزمایش ساده انجام دهید. اولین امر، یک جسم با وزن سنگین را روی سطح پارکت قرار دهید و همچنین سعی کنید گوشه پارکت را با ناخن خش بیندازید. اگر پارکت از این آزمایش‌ها جان سالم به در برد، شما می‌توانید از کیفیت و دوام آن اطمینان حاصل کنید.

 

چگونه تشخیص دهیم پارکت در برابر رطوبت و آب مقاوم است؟

 

چگونه می‌توان مطمئن شد که پارکتی که می‌خواهید خریداری کنید، در برابر آب مقاوم است؟ روشی ساده و قابل اعتماد برای انجام آزمایش ضد آب بودن پارکت وجود دارد.

ابتدا، یک تایل پارکت را انتخاب کنید و آن را در یک ظرف عمیق یا حوضچه قرار دهید که پارکت به طور کامل در آن غرق شود. منتظر بمانید ؛پس از مدتی مشاهده می‌کنید که آیا قطرات آب بر روی سطح پارکت به صورت جامد و جدا از هم قرار دارند یا خیر.

اگر قطره‌های آب روی سطح پارکت جدا از هم و دانه دانه بودند، این نشانه‌ای قوی از ضد آب بودن پارکت است. در واقع، این به این معنی است که پارکت با یک لایه ماده چربی بر روی آن پوشیده شده است تا کاملاً ضد آب شود. این لایه ماده چربی همچنین باعث می‌شود پارکت بسیار درخشان به نظر برسد و جذابیت ظاهری منحصر به فردی داشته باشد.

 

 

اگر قصد خرید هر نوع کفپوش را دارید، از موزاییک گرفته تا سرامیک پرسلانی و سایر موارد دیگر از جمله روشویی، چینی بهداشتی و شیرآلات، می‌توانید به راحتی با مراجعه شرکت داچ فلور محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب را تهیه کنید. تنها کاری که برای خرید از داچ فلور باید انجام دهید، انتخاب محصول از بین انواع محصولات است و سپس فرآیند خرید را تکمیل کنید.

 

تلاش ما در داچ فلور این است که با ارائه محصولات با کیفیت و تنوع گسترده، نیازهای شما را در زمینه کفپوش برآورده کنیم. ما بهترین محصولات را با قیمت مناسب ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید از کفپوشی زیبا و دوام‌دار لذت ببرید.