>

چگونه از گارانتی پارکت استفاده کنیم؟

یکی از اولین مسائلی که برای خریداران پارکت لمینت به عنوان یک مشکل مطرح می شود استفاده از گارانتی محصول خریدای شده است .

 

این موضوع یک دغدغه برای فروشگاهی که محصول پارکت لمینت عرضه و به فروش می رساند نیز هست و اگر امروز به اتحادیه های صنفی و یا شورای حل اختلاف مراجعه کنیم با حجم زیادی از شکوایه های مصرف کننده از فروشگاه  روبرو خواهیم شد .

امروز تولید کنندگان پارکت لمینت در چند سرفصل امکان رقابت با یکدیگر دارند که مهمترین آنها را در زیر اعلام میکنیم

ارزان ترین قیمت

با کیفیت ترین محصول

بیشترین گارانتی و خدمات پس از فروش

در مهمترین مساله ای که جریان رقابت بین تولید کنندگان بسیار زیاد است و تقریبا مرجع و هیچ رگولاتوری یا مجموعه بالاسری هم وجود ندارد تا اینکه به صورت دقیق بر روی آن نظارت داشته باشد ، موضوع گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد  .

 

در داخل کشور ایران ما با یک استعلام اولیه شاهد این موضوع هستیم که تقریبا مابین 500 الی 700 نام محصول برای پارکت لمینت خلق شده است که شاید زیر 100 نام این برند ها به صورت رسمی از طریق مالکیت معنوی به ثبت رسمی رسیده شده باشند .

 

در این بین همه تولید کنندگان مدعی ارائه یک خدمات ویژه گارانتی و خدمات پس از فروش برای محصول خود هستند و شاید تشخیص این ادعا تا تحقق آن کار بسیار سخت و ناممکنی است .

ما شاهد این هستیم که گاهی افراد سرمایه گذار با یک نام شناخته شده بین المللی اقدام به تولید محصول پارکت لمینت در حجم و متراژ محدود بوده و این کالا را با یک ادعای گارانتی نزدیک به نیم قرن وارد بازار میکنند و در سال دوم عرضه این محصول تقریبا هیچ آثاری از خود کمپانی وجود ندارد و مجددا با یک نام دیگر همین مسیر را ادامه می دهند .

این موضوع در سالهای گذشته و شاید یک دهه قبل بسیار مرسوم بوده و امروزه روز الحمدالله با نظارت بیشتر کمپانی های تولید کننده که به عنوان مرجع اصلی تولید پارکت در بازار شناخته می شوند  حساسیت بیشتری ایجاد شده و شاهد این هستیم تا کمتر چنین اتفاقی رخ بدهد .

از طرف دیگری نیز نمی توانیم همه اشتباهات را به گردن تولید کننده طمع کاری که محصول غیر استانداردی را در یک گارگاه زیرزمینی و گمنام تولید و با کمترین قیمت به فروش می رساند را مجرم قطعی بدانیم .

پس اکنون موضوع مشکلات گارانتی ودلیل عدم اعتماد به گارانتی پارکت چیست ؟

 

امروز اگر در گوگل جستجو کنید می توانید قیمت پارکت لمینت در جهان را مطلع شوید و اگر این کار را نکردید ما برایتان انجام داده و اطلاع رسانی میکنیم .

قیمت پارکت لمینت به صورت میانگین در دنیا از 8 دلار ایالات متحده امریکا شروع می شود و در نمونه های مشابه در داخل کشور تا 25 دلار ایالات متحده امریکا ادامه می یابد .

ولی نکته مهمی که در این بین همیشه فراموش می شود ، مبلغ دستمزد نصب پارکت لمینت می باشد .

تقریبا مصرف کننده و خریدار همیشه بر اساس استعلام قیمت محصول و کالا جستجوی خود را در اینترنت ادامه می دهد و نهایی سازی میکند .

نکته مهمی که این وسط نادیده گرفته می شود مبلغ دستمزد تیم فنی و نصاب پارکت لمینت است .

بر اساس استعلام ما از اینترنت قیمت میانگین نصب پارکت لمینت در سطح جهان به صورت جدول زیر می باشد  .

همانطور که مشاهده می کنید هزینه نصب هر مترمربع پارکت لمینت مابین 3 الی 9 دلار ایالات متحده امریکا می باشد .

 

با این مقایسه می توانیم از یک موضوع بسیار مهمی مطلع شویم  و نتیجه گیری کنیم که قطعا هزینه نصاب و نیروی فنی اعزامی برای نصب پارکت لمینت در دنیا یک ، سوم مبلغ خود پارکت لمینت است .

 

حال بر میگردیم به داخل کشور عزیزمان ایران و مجددا یک بررسی دیگری را انجام می دهیم .

قیمت میانگین پارکت لمینت با کیفیت و استاندارد در داخل کشور ایران به مبلغ شش میلیون ریال و برابر ششصد هزار تومان به ازای هر متر مربع قیمت گذاری می شود  و از طرفی نیز مبلغ هزینه نصب توسط یک نیروی فنی و نصاب به ازای هر متر مربع بیست و پنج هزار تومان است .

یعنی به عبارتی هزینه نصب پارکت لمینت نسبت به مبلغ خود پارکت لمینت یک ، بیست و چهارم است .

 

وقتی اینچنین اتفاقی رخ می دهد یعنی نیروی فنی فعال در این صنعت دارای تخصص و توانایی فنی استاندارد نبوده و خیلی از فروشگاه هایی که اقدام به فروش محصول پارکت لمینت  میکنند به دلیل رقابت های در فروش از نیروی جوان و بدون تخصص استفاده کرده و خریدار و مشتری عزیز هم مطلع نیست که بزرگترین مشکلی که با آن برخورد خواهد کرد از عملکرد نصاب محترم بوده و ایشان به عنوان نماینده فنی می بایست به مسائل مختلفی دقت بکنند .

برای اینکه شما مصرف کننده عزیز مطلع باشید ما شرایط بهره مندی از گارانتی پارکت داچ فلور را به صورت یک مطلب مجزا در این لینک تهیه کرده و از شما تقاضا داریم تا مطالعه کنید و بدانید که چه مواردی باعث خواهد شد تا گارانتی شما باطل بشود  .

 

اکنون ما در گروه تولیدی داچ فلور بر اساس این مقاله به صورت خلاصه به موضوعات مختلفی پرداختیم تا اینکه شما با اطلاع و مطالعه آن در زمان نصب مواردی را که توضیح داده ایم را با دقت بیشتری و بهتری پیگیری کنید  .

 

 

ده طرح ویژه پارکت داچ فلور را مشاهده کنید .