>

پاک کردن کاغذ دیواری در سه مرحله

مقدمه

به طور کلی کاغذ دیواری با گذشت زمان کثیف و کدر می شود. گرد و خاک، رطوبت می‌توانند باعث کثیف شدن آن شوند.

به همین دلیل، یاد گرفتن شیوه صحیح شستن کاغذ دیواری و نظافت آن برای افرادی که ازکاغذ دیواری در منزل خود استفاده می‌نمایند، بسیار حائز اهمیت است. این عملیات نه تنها باعث تازگی و شفافیت بیشتر کاغذ دیواری می‌شود، بلکه از دوام و عمر آن نیز محافظت خواهد کرد.

اگر به تازگی کاغذ دیواری خود را نصب کرده‌اید و راجع به نحوه شست و شوی آن اطلاعات کاملی ندارید، به شما توصیه می‌شود که قبل از شروع به هر گونه شستشو، پیچ‌وخم‌ها و دستورات تولیدکننده را به دقت مطالعه نموده و اطمینان حاصل کنید که با رعایت آنها روند پاکسازی را آغاز می‌کنید.

به یاد داشته باشید که یاد گرفتن آموزش‌ها و راهنمایی‌های مناسب برای تمیزکاری کاغذ دیواری در منزل، باعث خواهد شد که در طولانی مدت کاغذ دیواری شما سالم و زیبا بماند.

چگونه تشخیص دهیم کاغذ دیواری قابل شست و شو است یا نیست؟

 

تمام کاغذهای دیواری قابل شستشو نیستند. برخی از آنها ممکن است حساسیت به آب یا مواد شوینده داشته باشند و با تمیز کردن آسیب دیده و شکسته شوند. بنابراین قبل از انجام هر کاری، باید نوع کاغذ دیواری خود را بشناسید.

برای تشخیص قابل شست و شو بودن کاغذ دیواری می توانید آزمایشی راحت انجام دهید.

مقداری مایع ظرف شویی و آب را ترکیب نموده و با یک دستکال تمیز محلولی را که درست کرده اید به کاغذ دیواری بمالید.

پس از مدتی، باید نگاه کنید که آیا کاغذ دیواری خیس شده است یا نه. اگر رنگ و طرح آن تغییر نکرده و نشانه‌های آسیب دیدگی وجود نداشته باشد، می‌توانید به خیال راحت کاغذ دیواری خود را تمیز کنید. در غیر این صورت کاغذ ذیواری شما قابل شست و شو نیست و نباید آن را تمیز کنید.

اگر برای تمیز کردن کاغذ دیواری از محلول‌های شوینده استفاده می‌کنید، بهتر است اولین بار را روی قسمت کوچکی از کاغذ دیواری تست کنید و ببینید که رنگ و طرح آن تغییر می‌کند یا خیر. اگر نشانه‌های آسیب دیدگی وجود نداشته باشد، می‌توانید به بقیه قسمت‌های کاغذ دیواری نیز اقدام کنید.

به طور کلی، برای تشخیص قابل شستشو بودن یا نبودن کاغذ دیواری خود، بهتر است به دفترچه راهنما یا سایت تولید کننده مراجعه کنید. می توانید اطلاعاتی در مورد نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری  بیابید، که به شما کمک می‌کند تا بهترین روش را برای تمیز کردن کاغذ دیواری خود انتخاب کنید و از آسیب‌ رساندن به آن جلوگیری کنید.

ابزار و مواد لازم برای شست و شوی کاغذ دیواری:

 

  • –دستمال جادویی
  • –جاروی بلند
  • –جاروبرقی
  • –سطل
  • –مایع ظرفشویی
  • –دستمال اسفنجی
  • –دستکش یکبار مصرف
  • –مایع سفیدکننده
  • –سرکه سفید
  • –پد آرایش پاک کن
  • –گوش پاک کن

 

تمیز کردن کاغذ دیواری در سه مرحله:

 

مرحله اول

ابتدا باید گرد و غباری ک بر روی کاغذ دیواری نشسته است را پاک کنید. با استفاده از دستمال‌های میکروفیبر یا جادویی می‌توانید گرد و غبارها را به راحتی پاک کنید.

برای جاهایی که دسترسی به آن برایتان دشوار است می توانید از جارویی نرم با دسته ی بلند استفاده کنید..

در صورت تمایل ، از جاروبرقی نیز می‌توانید استفاده کنید. در این روش، شما باید از سقف شروع می‌کنید و به صورت یک خط صاف و به سمت پایین، جارو بکشید تا به کاغذ دیواری آسیبی وارد نشود.

مرحله دوم

مرحله دوم استفاده از آب و مایع ظرفشویی است. برای انجام این مرحله، لازم است در یک سطل، یک گالن آب ولرم به همراه یک چهارم فنجان مایع ظرفشویی را مخلوط کنید. سپس دستمال اسفنجی را در این مایع آغشته کرده و آن را بر روی کاغذ دیواری بکشید. در این مرحله، بهتر است اجازه دهید کاغذ دیواری رطوبت کافی را از این دستمال جذب کند. برای تمیز کردن کاغذ دیواری آشپزخانه بهتر است از مایع‌های ظرفشویی با قابلیت چربی‌زدایی استفاده کنید. اما قبل از اینکه به مرحله سوم بروید، حتماً صبر کنید تا کاغذ دیواری کاملا خشک شود.

مرحله سوم

در این مرحله لکه های به جا مانده از دو مرحله ی قبلی را تمیز می کنیم. برای شروع، نوع لکه را تشخیص داده و سپس به روش صحیح برای حذف آن پی ببرید. در صورتی که با لکه های ناشی از مداد یا دست کثیف روی کاغذ دیواری مواجه هستید، می توانید از پاک کن آدامسی (موجود در بازار) یا تکه ای از نان سفید عادی استفاده کنید. به سادگی، پاک کن یا نان را به آرامی روی لکه قرار دهید تا به آسانی پاک شود. اما برای لکه های آب سرسخت و لکه های چربی مقاوم ، همواره قبل از استفاده از هر گونه محلول خانگی، با فروشنده کاغذ دیواری خود تماس بگیرید. در صورتی که کاغذ دیواری شما قدیمی است و یا مشخص نیست که توسط کدام سازنده تولید شده است، استفاده از روش های استاندارد برای حذف لکه را ابتدا امتحان کنید.

کلام آخر

 

هنگامی از کاغذ دیواری در دکوراسیون خانه‌تان استفاده می‌کنید، قطعاً نیاز به تمیز کردن آنها خواهید داشت. اما نگران نباشید! روش‌هایی ساده و کارآمد وجود دارد که می‌توانند به شما در ترتیب نگهداری این کاغذ دیواری‌های زیبا کمک کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم به شما در این زمینه کمک کنیم.

 

در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید ، تیم مشاوران داچ فلور آماده است که شما را راهنمایی کنند.

اگر قصد خرید هر نوع کاغذ دیواری را دارید،می‌توانید به راحتی با مراجعه به سایت شرکت داچ فلور محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب را تهیه کنید. تنها کاری که برای خرید از داچ فلور باید انجام دهید، انتخاب محصول از بین انواع محصولات است و سپس فرآیند خرید را تکمیل کنید.

تلاش ما در داچ فلور این است که با ارائه محصولات با کیفیت و تنوع گسترده، نیازهای شما را برآورده کنیم. ما بهترین محصولات را با قیمت مناسب ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید از کاغذ دیواری زیبا و دوام‌دار لذت ببرید.