>

پارکت یا لمینت ، مساله این است !

یکی از سوالاتی که امروز ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است این است که پارکت بهتر است و یا لمینت؟ پارکت و لمینت دو نوع کفپوش بسیار عالی و پرطرفدار هستند و هر دو آن‌‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. همین موضوع سبب شده‌ است که افراد نتوانند از میان این دو نوع کفپوش یکی را انتخاب و خریداری کنند. این موضوع امری کاملا طبیعی است؛ زیرا بسیاری از کاربران در رابطه با ویژگی و مشخصات این محصول اطلاعاتی ندارند و به همین خاطر است که نمی‌توانند انتخاب مناسبی داشته باشند. در این مقاله ما قصد داریم تا در رابطه با کفپوش‌های پارکت و لمینت صحبت کنیم و ویژگی‌ها این دو محصول را با یکدیگر مقایسه کنیم. اگر شما نیز می‌خواهید تا از میان پارکت و لمینت بهترین کفپوش را انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید پارکت و لمینت را با یکدیگر مقایسه کنیم؟

 

آیا برای اینکه بتوانیم از میان پارکت و لمینت یکی را انتخاب کنیم، لازم است تا آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که بله؛ برای اینکه بتوانیم بهترین محصول را انتخاب کنیم، لازم است تا ویژگی‌ها و مشخصات این دو محصول را مقایسه کنیم. با بررسی تفاوت‌های میان این دو نوع کفپوش می‌توانید تشخیص دهید که کدام محصول همواره دارای ویژگی‌های بهتری است.

 به عنوان مثال یکی از این نوع کفپوش‌ها دارای مقاومت بالایی است و کفپوش دیگری زیبایی ظاهری بیشتری دارد. معیار افراد از خرید کفپوش‌ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از افراد در خرید کفپوش مناسب فقط به ظاهر محصول توجه دارند و مواردی چون کیفیت محصول برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت نیست. اما برعکس، برخی دیگر از افراد فاکتور‌های دیگری چون میزان مقاومت محصول در برابر خط و خش، ضد آب بودن محصول و… را در نظر دارند و به مواردی چون ظاهر محصول بسیار توجه نمی‌کنند. مطمئنا برای اطلاع از اینکه پارکت و لمینت‌ها دارای چه ویژگی‌هایی هستند و کدام یک از آن‌ها همواره گزینه مناسبی به شمار می‌آیند، بایستی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

پارکت بهتر است یا لمینت؟

پارکت بهتر است یا لمینت؟ این جزو یکی از رایج‌ترین سوالاتی به شمار می‌آید که متقاضیان خرید کفپوش به آن فکر می‌کنند. قبل از هر چیزی بایستی بگوییم که نمی‌توان گفت که کدام یک کفپوش بهتر است و یا کدام یک از آن‌ها بدتر است؛ زیرا این دو نوع محصول مانند بسیاری دیگر از محصولات دارای مزایای و معایب و ویژگی‌های خاص خود هستند.

اما ممکن است که یک ویژگی پارکت برای شما بسیار مهم باشد و وجود آن ویژگی‌ در پارکت را به عنوان برتری آن نسبت به کفپوش دیگر بدانید. همانطور که گفتیم که نمی‌توانیم به قاطعیت بگوییم که کدام یک از این نوع پارکت‌ها بهتر است. اما می‌توانیم ویژگی‌‌های آن‌ها و مزایای و معایب هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم و بر اساس این موارد آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

 منظور از مقایسه کردن این دو نوع کفپوش این است که مواد سازنده، میزان کیفیت و مقاومت و… دیگر ویژگی‌های محصولات را با یکدیگر مقایسه کنیم. مطمئنا داشتن اطلاعات مفید در این رابطه به شما کمک می‌کند تا همواره انتخاب مناسب تری داشته باشید و بتوانید محصول متناسب با شرایط زندگی خود را خریداری کنید.

کفپوش پارکت به معنای ساختار طبیعی و چوبی

ممکن است که شما در رابطه با این موضوع اطلاعات چندان زیادی نداشته باشید، اما لازم است بدانید که برای ساخت کفپوش پارکت از چوب درختان طبیعی استفاده می‌شود. پشت و سطح پارکت و لایه میانی آن، همه از چوب درختان هستند. این نوع کفپوش‌ با توجه به ساختار طبیعی که دارد، باعث می‌شود تا محیط مورد نظر بسیار طبیعی و دنج به نظر برسد. با استفاده از این نوع کفپوش در هر فضایی می‌توانید زیبایی خاصی را پدید آورید. اکثر افراد هنگامی که صحبت از کفپوش مناسب و طبیعی می‌شود، به یاد کفپوش پارکت می‌افتند.

در نظر داشته باشید که مراقبت و نگهداری از کفپوش پارکت بسیار راحت است و تنها کافی است که در صورت وجود گرد و خاک روی پارکت، سطح آن را با دستمال نم دار پاک کنید. در نظر داشته باشید که کفپوش پارکت در مقایسه با کفپوش لمینت یک عیب بسیار کوچک دارد و آن هم این است که این نوع کفپوش در مقابل نور خورشید تغییر رنگ می‌دهد. رنگ این نوع پارکت در مقابل نور خورشید می‌تواند تیره‌تر و یا روشن‌تر شده و یا می‌تواند به رنگ زرد نیز تبدیل شود. اما کفپوش لمینت در مقابل نور خورشید هیچ گونه تغییر رنگی نمی‌دهد و ثبات رنگی خود را حفظ می‌کند.

کفپوش پارکت را می‌توان سمباده زد، انجام این کار باعث می‌شود تا پارکت دارای طول عمر بیشتری باشد. اما کفپوش لمینت را نمی‌توان سمباده زد. در این مورد می‌توان گفت که کفپوش پارکت نسبت به لمینت برتری دارد. اما در نظر داشته باشید که این محصول با توجه به طول عمر بالایی که دارد، قیمت آن نیز نسبت به لمینت بیشتر است.

 

کفپوش لمینت کفپوشی همه کاره است

برای ساخت کفپوش لمینت از پلاستیک استفاده می‌شود. در نظر داشته باشید که این موضوع به معنای این نیست که کل ساختار کفپوش لمینت از پلاستیک است و برعکس این نوع کفپوش از مواد طبیعی ساخته می‌شوند. در ترکیب این محصول موادی چون چوب، کاغذ و زرین به کار می‌روند. این نوع کفپوش‌ها در طرح‌های چوبی و طرح‌های دیگری وجود دارند. یعنی شما در خریداری این نوع کفپوش با تنوع بالایی مواجه هستید.

در نظر داشته باشید که کفپوش لمینت‌ها فقط شبیه به طرح‌های چوبی ساخته نمی‌شوند، بلکه آن‌ها را نیز در طرح های شبیه به کاشی و سنگ نیز می‌سازند. برای لایه پوششی این نوع کفپوش از کاغذ تزئینی آغشته به زرین استفاده می‌شود. وجود زرین در لایه پوششی این نوع کفپوش باعث شده است تا این محصول دارای مقاومت و دوام بالا و همچنین نگهداری آسانی باشد. در نظر داشته باشید که این نوع کفپوش دارای مقاومت بالایی در برابر خط و خش است. به همین دلیل می‌توان از آن در همه مکان استفاده نمود. استفاده از این کفپوش برای اتاق کودکان همواره گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

تفاوت پارکت و لمینت

اصلی‌ترین تفاوت پارکت و لمینت مربوط به مواد سازنده آن‌ها است. لمینت از پلاستیک ساخته می‌شود در حالی که در تولید پارکت چوب خالص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تفاوت پارکت و لمینت سبب شده است تا این دو محصول در بسیاری دیگر از ویژگی‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

 کفپوش پارکت دارای دوام بالایی است، اما کفپوش لمینت در کنار داشتن طول عمر بالا کیفیت بسیار بالایی نیز دارد. لمینت‌ها همانطور که گفتیم از پلاستیک ساخته می‌شوند، به همین دلیل دفع آن‌ها بسیار سخت و دشوار است در صورتی که پارکت‌ها به راحتی دفع و تجزیه می‌شوند. پارکت و لمینت دارای تفاوت‌های متعدد دیگری نیز هستند.

دوام پارکت بیشتر است یا لمینت؟

اگر بخواهیم دوام و ماندگاری پارکت و لمینت را با یکدیگر مقایسه کنیم، بایستی بگوییم که لمینت‌ها دارای دوام بالاتری هستند. در نظر داشته باشید که لمینت‌ها دارای لایه پوششی بسیار مقاومی هستند. این موضوع بیانگر آن است که این نوع کفپوش در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد و خیلی دیر دچار آسیب می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که پارکت‌ها به دلیل اینکه از چوب ساخته می‌شوند، دارای سطح نرم‌تری هستند. یعنی احتمال اینکه این نوع کفپوش دچار آسیب شود همواره بیشتر است. در این مورد می‌توان گفت که لمینت از پارکت بهتر است.

نصب پارکت و لمینت

شاید تصور کنید که نحوه نصب پارکت و لمینت با یکدیگر متفاوت هستند. اما حقیقت این است که این نوع کفپوش‌ها در نحوه نصب مانند یکدیگر هستند و هیچ تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد. این دو نوع کفپوش دارای سیستم کلیک هستند. شما می‌‌توانید این دو نوع کفپوش را به راحتی در مکان‌هایی که دارای سیستم گرمایشی هستند، نصب کنید. بایستی بدانید که نحوه نصب این دو نوع کفپوش بسیار راحت و آسان است و روش نصب تقریبا مشابهی دارند.

قیمت پارکت و لمینت

یکی دیگر از مواردی که باعث تفاوت پارکت و لمینت شده است مربوط به قیمت این دو نوع کفپوش می‌شود. در نظر داشته باشید که پارکت‌ها از چوب خالص ساخته می‌شوند، به همین دلیل دارای قیمت بالاتری هستند. پارکت ‌ها از انواع خوب و لوکس کفپوش‌ها هستند و می‌توان گفت که قیمت بالای آن ‌ها نیز به خاطر همین موضوع است. البته در نظر داشته باشید که این موضوع به معنای بی کیفیت بودن کفپوش‌ لمینت نیست. کفپوش لمینت‌ها نیز دارای کیفیت بالایی هستند و حتی در برخی از ویژگی‌ها نیز از پارکت‌ها عملکرد بهتری دارند. اما قیمت بالای این نوع کفپوش به دلیل ماده سازنده آن است. ماده سازنده پارکت از چوب است، به همین دلیل طول عمر بالاتری دارد و در قیمت بالاتری نیز عرضه می‌شود.

پارکت بخریم یا لمینت؟

پیش‌تر در مورد اینکه پارکت و لمینت دارای چه ویژگی‌‌هایی هستند، صحبت کردیم و همچنین تفاوت‌های میان این دو نوع محصول را نیز مورد بررسی قرار دادیم. با این حال سوالی که بسیاری از مخاطبان دارند، این است که پارکت بخریم و یا لمینت؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که خرید هر کدام از این نوع کفپوش‌ها به نظر خود شما بستگی دارد.

به عبارتی دیگر این خود شما هستید که تعیین می‌کنید که کدام یک کفپوش را خریداری نمایید. در نظر داشته باشید که کفپوش پارکت و لمینت هر دو از انواع خوب کفپوش‌ها به شمار می‌آیند، اما این نوع کفپوش‌ها در برخی از ویژگی‌‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. اگر می‌خواهید که کفپوشی را خریداری نمایید که متناسب با نیاز شما باشد، بهتر است که ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها را بررسی کنید.

 در نظر داشته باشید که نمی‌توان گفت که کدام یک از این نوع کفپوش‌ها همواره گزینه مناسبی برای خرید به حساب می‌آیند؛ زیرا این مورد به نظر فرد خریدار بستگی دارد. ممکن است که از نظر یک شخص، کفپوش پارکت، بهترین ویژگی‌ها را داشته باشد و مناسب‌ترین نوع کفپوش به شمار می آید. برعکس ممکن است که برخی از افراد به خرید کفپوش لمینت علاقه داشته باشند. به طور کلی اگر قصد دارید که کفپوش مقرون به صرفه‌‌ای را خریداری نمایید، کفپوش لمینت گزینه مناسب‌تری به شمار می آید. البته بهتر است که توجه به ویژگی‌های پارکت را نیز فراموش نکنید.

اگر به فکر خرید یک نوع کفپوش مناسب هستید بهتر است که قبل از خرید محصول، مزایا و معایب و ویژگی‌های خوب و بد محصول را بایکدیگر مقایسه کنید. انجام این کار به شما در انتخاب کفپوش مناسب کمک بسزایی می‌کند.

سخن پایانی

اگر انتخاب کفپوش مناسب برای شما کاری سخت و دشوار است؟ بهتر است که قبل از هر چیزی شناخت دقیقی در رابطه با این دو نوع محصول داشته باشید. کسب اطلاع در رابطه با مشخصات خاص و ویژگی‌های محصول به شما این امکان را می‌دهد که انتخاب و خرید مناسبی داشته باشید. اما برای خرید یک کفپوش آنچه اهمیت بسیار زیادی دارد، مراجعه به یک فروشگاه معتبر است. فروشگاه اینترنتی داچ فلور عرضه کننده انواع کفپوش‌ها در طرح، رنگ و مدل‌های مختلف است. شما با ورود به این فروشگاه اینترنتی با طیف وسیعی از محصولات مواجه می‌شوید که هر یک ویژگی ایده آلی دارند. جهت خرید این محصولات تنها کافی است با در دست گرفتن گوشی خود، سری به این فروشگاه معتبر بزنید.