>

پارکت پلاستیکی(اس پی سی SPC)

امروزه زیبایی و نمای خانه‌ها برای افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. هر نوع متریالی که برای کف ساختمان استفاده می‌شود نیز می‌تواند روی نمای ظاهری بسیار تاثیر گذار باشد. در حقیقت پوشش خانه است که در دیدرس افراد قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که بسیاری از زیبایی دوستان به آن اهمیت زیادی می‌دهند. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) برای کف خانه شرح دهیم. همراه ما باشید:

پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) چیست؟

همانطور که می‌دانید جنس رایج برای تولید پارکت اماکن مسکونی، مصنوعات چوبی است. اما با توجه به اینکه مصنوعات چوبی از قیمت بالایی برخوردار هستند، از پلاستیک برای این کار استفاده می‌شود. امروزه پارکت‌های از جنس پلاستیک که به کفپوش‌های پی وی سی معروف هستند، در بازار رایج شده اند. این پارکت‌ها نسبت به پارکت‌های چوبی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. در مکان‌هایی با رفت و آمد کم و همچنین شرایطی که امکان ریزش آب وجود دارد، استفاده از پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) بسیار مناسب است. کفپوش پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) علیرغم قیمت کمی که دارد، باعث کاهش و قطع نشدن درختان می‌شود.

در تولید پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) از مواد و ادتیوهای دیگری نظیر پلاستی سایزرها، مواد روغنی برای روان کردن وینیل، تثبیت کننده و همچنین رنگ دانه‌ها و… به کار می‌رود. در نهایت کار، روکش‌های متنوعی در لایه آخر روی آن کشیده می‌شود که این روکش‌ها نمایی از پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) هستند. افراد می‌توانند با توجه به سلیقه خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند. همچنین در لایه آخر که برای پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) قرار داده شده است، یک لایه محافظ نیز وجود دارد که از پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) در برابر خط و خش احتمالی محافظت می‌کند.

 

انواع پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC )

شما باید با توجه به دکوراسیون داخلی محیط و نوع کاربری آن، مناسب‌ترین نوع پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) را انتخاب کنید. در این قسمت انواع پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) به همراه نوع کاربری و نحوه اجرای آن شرح داده شده است. شما با شناخت پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) تایلی و پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) رولی می‌توانید بهترین نوع آن را برای مکان مورد نظر خود خریداری نمایید.

پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) رولی

یکی از محبوب‌ترین نوع کفپوش، کفپوش پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) رولی است. در صورتی که بخواهیم ویژگی‌های بارز آن را شرح دهیم؛ می‌توانیم به ابعاد وسیع و همچنین قیمت مناسب و ارزان آن اشاره کنیم. این نوع از کفپوش‌ها معمولا در عرض ۵۰ و ۱۰۰ سانتی متر و در طول‌های نامحدود تولید می‌شوند. به همین علت، در پروژه‌های زیادی از این نوع کفپوش‌های استفاده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌ها و مزایای پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) رولی می‌توان به قابل شستشو بودن و ضد آب بودن آن اشاره کرد. به دلیل وجود مواد پی وی سی در متریال این محصول، در برابر آب مقاوم بوده و می‌توان با خیالی آسوده آن را شست و شو داد. همچنین این ویژگی باعث شده است تا از نظر وزارت بهداشت نیز مورد قبول واقع شود.

از دیگر ویژگی‌های کفپوش پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) می‌توان به قابلیت نصب سریع و آسان آن اشاره کرد. این نوع از کفپوش‌ها معمولا در دو مدل ساخته می‌شوند. نوعی از آن‌ها در پشت خود چسبی دارند که شما با جدا کردن کاغذ روغنی آن، می‌توانید کفپوش را نصب کنید. در این نوع هیچ گونه نیازی به نصاب نخواهید داشت. نوع دیگر آن معمولا توسط نصاب انجام می‌شود؛ چرا که عمل نصب به وسیله چسب‌های مخصوص و به شیوه‌ای خاص قابل انجام است.

 

پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) تایلی

از دیگر کفپوش‌هایی که می‌توانید برای محیط‌های اداری، تجاری و یا منازل مسکونی خود استفاده کنید، کفپوش پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) تایلی است. این نوع از کفپوش را می‌توان در ابعاد و شکل‌های متفاوتی طراحی و تولید کرد. همانطور که از نام این کفپوش پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) پیداست به صورت تایل‌های مربع ۵۰ در ۵۰ سانتی متر و یا مستطیل‌هایی به طول و عرض ۲۰ و ۱۰۰ سانتی متر تولید و روانه بازار می‌شود.

یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که این کفپوش با مدل رولی آن دارد، این است که شما باید هنگام نصب آن از یک گالن چسب استفاده کنید. کمی چسب را روی سطح مورد نظر بزنید و تایل‌های پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) را روی زمین بچسبانید.

 

مزایای استفاده از پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC )

کفپوش پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) علاوه بر قیمت پایینی که دارند، مزیت‌ها و قابلیت‌های قابل توجهی را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. در این قسمت سعی کرده‌ایم برخی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) را شرح دهیم.

طرح‌های متنوع

طرح‌های بسیار متنوعی از پارکت‌های پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) ارائه می‌شود. به طوری که بسیار از افراد با سلایق منحصر به فرد نیز می‌توانند پارکت پلاستیک مد نظر خود را بیابند. در شرکت داچ فلور این دسته از کفپوش‌ها با طرح‌ها و تنوع بی‌نظیری در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌گیرند. این طرح‌ها مطابق با فضاهای مختلف کارایی دارند. به همین خاطر می‌توانند گزینه مناسبی برای نگاه‌های شما باشند.

ضد آب

از پارکت‌های پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) بیشتر در مکان‌هایی استفاده می‌شود که در معرض رطوبت و یا تعریق هستند. این دسته از پارکت‌ها برای محیط‌های مرطوب با محدودیت گزینه مناسبی می‌باشند. امکان شستشوی آن‌ها فراهم بوده و در مکان‌های اداری، فروشگاهی و تجاری نیز در حجم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق صدا

از پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) می‌توان به عنوان عایق صوتی نیز استفاده نمود. این نوع از پارک‌ها مانع انتشار صدای راه رفتن در فضا می‌شوند. بدین ترتیب، در مکان‌هایی که نیاز به آرامش و سکوت است نیز می‌توان از پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) استفاده کرد.

مقاومت در برابر اسید

کفپوش‌های پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی، بازها و حرارت دارند. همچنین برای مقابله و ممانعت از آتش سوزی نیز می‌توان از کفپوش پی وی سی استفاده کرد.

عمر طولانی

پارکت‌های پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) به عوامل بیرونی نظیر سایش، نوسانات دمایی، اصطکاک و رطوبت واکنش چندانی نشان نمی‌دهند. به هر میزان که پارکت ضخیم‌تر باشد، عمر بالاتری نیز خواهد داشت.

آنتی باکتریال

پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) از انتشار باکتری و مواد آلاینده در محیط جلوگیری می‌کند. به همین خاطر از این نوع کفپوش‌ها در مراکز درمانی استفاده می‌شود. بافت این کفپوش‌ها به گونه‌ای است که امکان نفوذ باکتری در آن‌ها وجود ندارد.

نصب آسان

امکان نصب پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) روی سطوح بتن، سیمان، سرامیک و… وجود دارد. این نوع از پارکت‌ها جهت نصب چسب مخصوصی دارند که با استفاده از آن بدون نیاز به نصاب می‌توانید پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) را روی محیط مورد نظر خود نصب کنید.

 

واکنش پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) در برابر لکه

پارکت پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) به طور کلی در برابر لکه مقاومت بالایی دارد. اما در برابر تغییر رنگی که طی مدتی گریبانگیر آن می‌شود، نمی‌تواند مقاومت کند. این کفپوش‌ها برای فرش‌هایی که پشت آن‌ها دارای پوشش پلاستیکی ( اس پی سی SPC ) است و یا مکان‌هایی که افراد با کفش‌هایی با نوک تیز مانند کفش پاشنه بلند روی آن راه می‌روند، به هیچ عنوان مناسب نیست؛ چرا که می‌توانند به تدریج موجب تغییرات شیمیایی مانند تغییر رنگ و حتی تغییرات فیزیکی آن شوند. به همین خاطر این پارکت برای اماکن مسکونی گزینه چندان مناسبی نیست.

سخن پایانی

شرکت داچ فلور به عنوان عرضه کننده پارکت لمینت در داخل کشور فعالیت می‌کند. این کمپانی با بیستو پنج سال سابقه درخشان، توانسته است تولیدات ارزنده‌ای را وارد بازار کند. تمامی محصولات داچ فلور مطابق با دانش به روز اروپایی، طراحی و تولید می‌شوند. به همین خاطر می‌توان با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات و متریال به کار رفته در ساخت آن ها، انواع پارکت را از این شرکت خریداری کرد. در صورتی که قصد خرید پارکت داچ فلور را دارید ، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با متخصصان داچ فلور در این زمینه مشورت داشته باشید.