>

پارکت پذیرایی چه رنگی بخریم؟

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منزل، انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی بسیار مهم است. در واقع باید براساس فاکتورهای بسیار مهمی مانند در نظر گرفتن سلیقه شخصی، تناسب رنگ پارکت با سایر وسایل داخلی منزل، سهولت نظافت، قابلیت شستشوی پارکت و… بهترین رنگ پارکت را برای پذیرایی انتخاب کنید. آیا شما نیز قصد دارید برای پذیرایی خود خوشرنگ‌ترین پارکت را خریداری کنید اما نمی‌دانید کدام رنگ مناسب است؟ در ادامه همراه ما باشید تا شما را در این انتخاب همراهی کنیم:

چرا رنگ پارکت پذیرایی مهم است؟

 

پارکت جزو کفپوش‌هایی به شمار می‌آید که در طراحی داخلی منزل بسیار مهم و کاربردی است. همانطور که می‌دانید پذیرایی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش هر خانه‌ای محسوب می‌شود؛ از این رو بایستی برای انتخاب رنگ پارکت پذیرایی دقت زیادی را به خرج دهید. پارکت‌ها جزو متریال‌های زیبا و شیکی هستند که به عنوان کفپوش‌هایی بادوام و مقاوم در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کفپوش‌ها متناسب با دکوراسیون داخلی، در طرح و رنگ‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود.

نکات کلیدی جهت انتخاب زیباترین رنگ پارکت برای پذیرایی

 

اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی یا بازسازی کف سالن پذیرایی خود را دارید، قبل از هر چیزی باید یک کفپوش مناسب با طرح و رنگ خاص خریداری کنید. انتخاب بهترین رنگ پارکت به شما در ایجاد یک فضای شیک و مدرن کمک به سزایی می‌کند.

 

  1. — توجه به رنگ مبلمان و دیوارها

هنگام انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی، باید به رنگ مبلمان و دیوارها توجه داشته باشید. در واقع اگر رنگ مبلمان و دیوارهای شما تیره باشد، بهتر است پارکتی را انتخاب کنید که رنگ آن روشن باشد. اما در صورتی که رنگ مبلمان و دیوارهای شما روشن است، باید پارکت را در طرح و رنگ‌های تیره خریداری نمایید.

  1. — توجه به نورپردازی

نورپردازی یکی دیگر از نکات مهم است که هنگام انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی باید آن را مدنظر قرار دهید. در صورتی که پذیرایی شما دارای نور کمی باشد بهتر است رنگ‌های روشن را انتخاب کنید. در غیر این صورت به کارگیری رنگ‌های تیره پارکت برای شما بهترین گزینه به شمار می‌آید.

  1. — سلیقه شخصی

رنگ پارکت را باید براساس سلیقه خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید دکوراسیون پذیرایی شما ساده باشد، می‌توانید پارکت سفید خریداری کنید. اما اگر به دکوراسیون شیک و مدرن علاقه دارید، بهتر است از پارکت‌های رنگ تیره مانند قهوه‌ای یا مشکی استفاده کنید.

  1. — سازگاری با سایر عناصر داخلی منزل

پارکتی که برای پذیرایی خود انتخاب می‌کنید باید رنگ آن با دیگر عناصر داخلی منزلتان مانند درب، پرده‌ها، مبلمان و غیره سازگاری داشته باشد. اگر قصد دارید فضایی خاص و متفاوت ایجاد کنید، بهتر است پارکت‌هایی که دارای رنگ‌های غیر رسمی (سبز، آبی، صورتی) هستند را به کار ببرید. علاوه‌بر این اگر میزان رفت و آمد در سالن پذیرایی شما زیاد است، می‌توانید از پارکت‌های رنگ تیره استفاده کنید؛ زیرا سطح آن‌ها به گونه‌ای است که کثیفی و گرد و غبار را زیاد نشان نمی‌دهند.

چه رنگ‌هایی برای پارکت پذیرایی مناسب است؟

 

همانطور که در بخش‌های قبلی هم گفته شد، یکی از اصلی‌ترین نکاتی که قبل از انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی باید به آن توجه داشته باشید، سلیقه خودتان است. پارکت‌ها در رنگ‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند که در میان آن‌ها رنگ‌های قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره، مشکی، خاکستری تیره بسیار محبوب و پرطرفدار هستند و در سالن‌های پذیرایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا این رنگ‌ها دارای زیبایی و جذابیت خاصی هستند و یک فضای بی‌نظیر و فوق‌العاده را برای منزل شما به وجود می‌آورند.

اگر می‌خواهید فضای پذیرایی شما دلنشین و پر نور باشد، بهتر است از پارکت‌های رنگ سفید استفاده کنید. پارکت‌های رنگ روشن، دکوراسیون پذیرایی شما را زیبا جلوه می‌دهند و باعث ایجاد فضایی ساده و جذاب می‌شوند. علاوه‌بر این اگر قصد ایجاد یک فضای گرم و صمیمی را دارید، می‌توانید از پارکت‌های قهوه‌ای روشن یا تیره استفاده کنید.

به طور کلی می‌توان گفت که پارکت‌های خاکستری تیره و قهوه‌ای تیره بیشتر در دکوراسیون قدیمی و سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و پارکت‌های سفید نیز در دکوراسیون ساده و مدرن به کار گرفته می‌شوند. دقت داشته باشید که هماهنگی رنگ پارکت با دیگر عناصر داخلی خانه بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا به شما و سایر اعضای خانواده احساس آرامش و راحتی می‌بخشد.

اهمیت انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی

 

انتخاب بهترین طرح و رنگ پارکت برای پذیرایی بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا در زیبایی دکوراسیون داخلی از مهم‌ترین و موثرترین پارامترها به شمار می‌آیند. در واقع در انتخاب رنگ پارکت، فاکتورهای مختلفی موثر هستند. از مهم‌ترین این فاکتورها می‌توان به نور محل قرارگیری پارکت اشاره کرد.

امروزه اکثر افرادی که اقدام به خرید پارکت‌ها می‌کنند، هنگام انتخاب و تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین رنگ پارکت با مشکل مواجه می‌شوند؛ زیرا در بازار رنگ‌های بسیار متنوعی از پارکت‌ها وجود دارد و این باعث سردرگمی افراد می‌شود. اما اگر سلیقه خود و سایر اعضای خانواده را در نظر بگیرید، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین رنگ پارکت را به راحتی انتخاب کنید. علاوه‌بر این برای این کار باید عجولانه تصمیم نگیرید و تمامی المان‌های موجود در این زمینه را مدنظر قرار دهید؛ چرا که پارکت‌ها گران قیمت هستند و برای تعویض آن‌ها به صرف هزینه زیادی نیاز خواهید داشت.

علاوه‌بر مواردی که در بخش‌های قبلی گفته شد، هنگام انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی باید به ارتفاع سقف سالن پذیرایی نیز توجه داشته باشید. در صورتی که ارتفاع سقف سالن پذیرایی شما بلند باشد، بهتر است از پارکت‌های رنگ تیره استفاده کنید. اما اگر ارتفاع سقف کم است، می‌توانید از پارکت‌های رنگ روشن استفاده کنید تا سقف پذیرایی شما بلندتر دیده شود.

سخن پایانی

 

در این مقاله نکات کاربردی و مهمی را برای انتخاب بهترین رنگ پارکت پذیرایی، ارائه دادیم. با توجه به اینکه پذیرایی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خانه محسوب می‌شود، بنابراین هنگام خرید پارکت باید یک طرح و رنگ مناسب را انتخاب نمایید تا بتوانید یک فضای متناسب با سلیقه خود ایجاد کنید. سعی کنید از رنگ‌های متنوع استفاده نکنید، تا دکوراسیون پذیرایی شما مرتب و جمع و جور به نظر برسد. علاوه‌بر این بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با مبلمان، پرده‌ها و دیوار پذیرایی شما هماهنگی داشته باشد. با رعایت این نکات می‌توانید برای پذیرایی خود یک پارکت مناسب خریداری نمایید. جهت خرید پارکت‌های لمینت می‌توانید به فروشگاه اینترنتی داچ فلور مراجعه کنید. داچ فلور فروشگاه معتبری است که توانسته با ارائه محصولات باکیفیت رضایت مشتریان خود را جلب کند.