>

 پارکت لمینت چیست؟ همه چیز درباره پارکت لمینت

پارکت لمینت یک نوع پوشش زیبا و با دوام برای کف ساختمان است که بر زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل می‌افزاید. در واقع این محصول جزو بهترین و محبوب‌ترین متریال‌ها محسوب می‌شود که برای کف‌سازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بازار فروش توانسته جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد؛ زیرا این کفپوش دارای ماندگاری و دوام بالایی است، از این رو افراد زیادی از آن جهت ایجاد یک فضای شیک و مدرن استفاده می‌کنند. در ادامه قصد داریم ابتدا به معرفی این نوع کفپوش بپردازیم و سپس کاربرد و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

معرفی پارکت لمینت

پارکت لمینت یک کفپوش زیبا و مدرن است که می‌توان آن را روی تمامی سطوح عمودی و افقی به راحتی نصب کرد. در حقیقت این محصول بیشتر برای کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اکثر دکوراتورها جهت ایجاد فضای زیبا و خاص آن را روی سطوح عمودی نیز به کار می‌برند. این نوع کفپوش در زیباسازی فضای بسته خانه بسیار موثر است و صمیمیت و گرمای خاصی را به محیط خانه می‌بخشد. این نوع محصول چندین لایه دارد و از لحاظ ظاهری شبیه به چوب است، اما در گروه کفپوش‌های چوبی قرار نمی‌گیرد.

پارکت لمینت یکی از رایج‌ترین و بهترین پوشش‌ها برای کف ساختمان به شمار می‌آید که در بازار طرح و مدل‌های زیادی از آن موجود است. تمامی این مدل‌ها از لحاظ کیفی در بالاترین و بهترین سطح قرار دارند. همان طور که گفته شد ظاهر این کفپوش مشابه چوب است، اما جنس مواد به کار رفته در ساخت آن از الوار چوبی نیست. به طور کلی این کفپوش از فرآورده‌های چوبی طراحی و ساخته می‌شود که پس از ترکیب با مواد پلیمری مورد نیاز و چسب‌های مخصوص، تحت فشار و گرمای بسیار زیادی قرار می‌گیرند.

تولید کنندگان هنگام طراحی و ساخت این محصول از تجهیزات و دستگاه‌های جدید و پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند. عده‌ای از افراد تصور می‌کنند که کفپوش پی وی سی با پارکت لمینت تفاوت چندانی ندارد، اما در حقیقت جنس مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

 

 

چگونگی نصب پارکت لمینت

اگر قصد دارید از پارکت لمینت برای کف ساختمان خود استفاده کنید، ابتدا بایستی ناهمواری‌های موجود کف ساختمان را از بین ببرید. یعنی در صورتی که کف ساختمان ناهمواری داشته باشد باید قبل از نصب این کفپوش زیرسازی انجام شود. معمولا برای زیر تایل ها، یک لایه فوم به کار می‌رود که عایق بسیار خوبی برای رطوبت و صدا است. لازم به ذکر است که هر چقدر ضخامت این فوم بیشتر باشد، کیفیت نصب این کفپوش افزایش می‌یابد.

کفپوش‌های لمینت با نام کفپوش شناور نیز شناخته می‌شوند؛ زیرا این نوع کفپوش‌ها به کف ساختمان نمی‌چسبند و هنگام تولید آن جهت اتصال و نصب تایل ها، زبانه‌هایی در آن تعبیه شده است که می‌توان تایل‌ها را به راحتی در هم قفل کرد. به طور کلی برای نصب این محصول نیازی به چسب نیست، از این رو می‌توانید در صورت تمایل، تایل‌ها را جدا کرده و آن را در محل دیگر نصب کنید. برخی افراد تصور می‌کنند که نصب پارکت‌ها باعث آسیب رساندن به کف ساختمان می‌شود، اما با توجه به این که هنگام نصب آن از چسب استفاده نمی‌شود، بنابراین هنگام جمع آوری این کفپوش هیچ گونه آسیبی به کف ساختمان نخواهد رسید.

کاربرد پارکت لمینت

پارکت لمینت دارای مزایای بسیار متعددی مانند کیفیت، مقاومت و زیبایی است؛ از این رو می‌توان از آن در محیط‌های مختلف استفاده کرد. در حال حاضر از این نوع کفپوش‌ها در منازل و بسیاری از اماکن تجاری و آموزشی استفاده می‌شود. در واقع این محصول به صورت چشمگیری در دکوراسیون منازل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به دلیل کیفیت بالا و زیبایی، در دکوراسیون بسیاری از مکان‌ها مانند مراکز ورزشی، کافی شاپ ها، آموزشگاه ها، فروشگاه ها، رستوران‌ها و… قابل استفاده است. این نوع کفپوش‌ها بسیار شیک و مدرن هستند و در زیباسازی دکوراسیون نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

علاوه بر موارد فوق در مکان‌هایی که به یک کفپوش موقت نیاز دارند، می‌توان از پارکت لمینت استفاده کرد. به عنوان مثال در نمایشگاه‌هایی که نیاز است برای مدت زمان کوتاهی کفپوش نصب و سپس جمع آوری شود، استفاده از این محصول بهترین گزینه است. برای چنین مکان‌هایی بهتر است از پارکت لمینتی استفاده کنید که جنس آن بسیار با کیفیت باشد، تا پس از جمع آوری دچار مشکل نشوند.

 

 

مزایای پارکت لمینت ، جذابیت و زیبایی فضا

با توجه به این که پارکت لمینت در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی موجود است؛ بنابراین می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه خود یکی از طرح‌های آن را انتخاب کنید. این کفپوش باعث افزایش زیبایی منزل شما می‌شود و شور هیجان خاصی را به فضای داخلی شما می‌بخشد.

دوام و کیفیت بالا

این نوع کفپوش‌ها به دلیل کیفیت و طول عمر بالا، بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. در صورتی که از آن‌ها به خوبی نگهداری و محافظت کنید، برای مدت زمان زیادی ماندگار خواهند بود. در واقع دوام و طول عمر آن‌ها با توجه به کیفیت مواد، شرایط نصب و نگهداری کاملا متفاوت خواهد بود.

قیمت مناسب و به صرفه

قیمت پارکت لمینت، در مقایسه با سایر کفپوش‌ها کمتر است. همان طور که می‌دانید استفاده از سرامیک و سنگ مرغوب برای دکوراسیون منزل، هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت، بنابراین استفاده از این کفپوش‌ها به صرفه‌تر است.

نصب آسان و سریع

نصب آسان و سریع یکی دیگر از مزایای کفپوش‌های لمینتی است. همان طور که در مطالب قبلی هم گفته شد این محصول بدون استفاده از چسب نصب می‌شود. در نتیجه می‌توان آن را در سریع زمان و به راحتی نصب نمود.

نگهداری ساده و آسان

نگهداری از این کفپوش‌ها بسیار ساده است و تنها کافی است چند وقت یکبار آن‌ها را با استفاده از جارو برقی تمیز کنید. دقت داشته باشید که برای از بین بردن لکه‌های موجود روی سطح این کفپوش ها، از پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید و به هیچ عنوان از مواد شیمیایی ساینده استفاده نکنید.

طراحی منحصر به فرد

اگر قصد دارید طرحی زیبا و منحصر به فرد را برای کف ساختمان خود انتخاب کنید، پارکت لمینت بهترین گزینه برای شما به شمار می‌آید. شما می‌توانید طرح ها، الگوها و رنگ‌های متنوعی را انتخاب نمایید تا کف آشپزخانه، پذیرایی، اتاق و… منزل شما شبیه هم نباشند.

در چه مکان‌هایی نمی‌توان از پارکت لمینت استفاده کرد؟

پارکت لمینت در بخش‌های مهم خانه مانند اتاق ها، راهروها، آشپزخانه و پذیرایی قابل استفاده است. دقت داشته باشید که این نوع کفپوش از HDF ساخته شده است، بنابراین برای مکان‌هایی مانند حمام که در معرض رطوبت قرار می‌گیرند، مناسب نیست. این محصول دارای مقاومت بالایی است اما در حقیقت ضد آب نیست. اگر قصد دارید از کفپوش لمینت برای بوتیک یا مغازه خود استفاده کنید، بهتر است پارکت لمینتی را انتخاب نمایید که درجه مقاومت سایشی آن AC5 و AC4 باشد.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و جامعی را درباره پارکت لمینت به شما عزیزان ارائه دهیم. این محصول به دلیل مزایا و کاربرد فراوانی که دارد، به صورت چشمگیری در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کفپوش‌ها توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند، بنابراین بهتر است آن را از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید. اگر قصد خرید پارکت لمینت را دارید، می‌توانید به سایت داچ فلور مراجعه کنید و این محصول کاربردی را با بالاترین کیفیت خریداری نمایید.