>

پارکت لمینت سرویس بهداشتی و حمام

هنگام خرید پارکت لمینت یکی از سوالات بسیار مهمی که در ذهن اکثر مشتریان به وجود می‌آید و بسیار حائز اهمیت است، میزان مقاومت و استحکام پارکت لمینت در برابر آب و رطوبت است. در واقع سوال اصلی این است که آیا می‌توان پارکت لمینت‌ها را در سرویس بهداشتی و حمام به کار برد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ این پرسش بسیار مهم بپردازیم. اگر شما نیز قصد خرید پارکت لمینت برای سرویس بهداشتی خود را دارید، در ادامه همراه ما باشید:

آیا استفاده از پارکت لمینت در سرویس بهداشتی و حمام امکان‌پذیر است؟

 

همان طور که گفته شد از پارکت لمینت‌ها می‌توان در محیط‌های مرطوب مانند حمام که احتمال خیس شدن آن‌ها بسیار زیاد است، استفاده کرد. اما ابتدا بایستی از ضد آب بودن پارکت لمینت‌ها اطمینان حاصل نمایید. در حال حاضر در بازار انواع مختلفی از پارکت لمینت‌ها وجود دارد که در میان آن‌ها کفپوش‌های چینی مقاومت پایینی در برابر آب و رطوبت دارند. بنابراین در نظر داشتن این مسئله هنگام خرید این محصول بسیار مهم است.

موضوع مهم دیگری که پس از خرید یک پارکت لمینت با کیفیت و ضد آب باید به آن توجه داشته باشید، زیرسازی و نصب آن است. دقت داشته باشید که توسط یک فرد ماهر و کار بلد، مراحل زیر سازی، نصب و اجرای پارکت لمینت‌ها را انجام دهید؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است پارکت شما در برابر آب و رطوبت، ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشند. در واقع اگر زیرسازی و نصب پارکت لمینت‌ها به درستی انجام شود، امکان نفوذ رطوبت و آب به داخل و زیر کفپوش‌ها وجود نخواهد داشت.

به طور کلی می‌توان گفت که نفوذ آب، ارتباط مستقیمی با نصب پارکت لمینت‌ها دارد و در صورتی که کلیک‌ها به صورت صحیح پارافین نخورده باشند، امکان نفوذ رطوبت و آب به زیر پارکت لمینت‌ها وجود خواهد داشت.

 

لایه‌های تشکیل دهنده پارکت لمینت سرویس بهداشتی و حمام

از پرکاربردترین و محبوب‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار می‌توان به پارکت لمینت‌های سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد که به دلیل ظاهر زیبا و کیفیت بالایی که دارند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و توانسته‌اند طرفداران زیادی را به خود جذب کنند. در حقیقت کفپوش‌های حمام و سرویس بهداشتی همان کفپوش‌های ضد آب هستند که از چندین لایه تشکیل می‌شوند و می‌توانند با همپوشانی یکدیگر، مقاومت لازم را در برابر رطوبت و تنش‌های محیطی فراهم سازند. به طور کلی پارکت لمینت‌هایی که برای سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند، از سه لایه اصلی تشکیل می‌شوند که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • – هسته مرکزی و متراکم

از اصلی‌ترین لایه‌های پارکت لمینت ضد آب می‌توان به هسته مرکزی اشاره کرد. این لایه تحت عنوان تخته فیبر و تخته سه لا شناخته می‌شود و چگالی بالایی دارد. این ویژگی موجب افزایش استحکام و پایداری محصول می‌شود. به طور کلی این لایه از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت‌های یک کفپوش به شمار می‌آید.

  • – یک لایه تصویر با وضوح بسیار بالا

این لایه تحت عنوان image Layer مطرح شده است و طرح‌هایی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند طرح چوب یا طرح سنگی باشد. به طور کلی این بخش یک عکس واقع گرایانه دارد که مربوط به تصویری با وضوح بسیار بالا ست.

  • – لایه محافظ

و در آخر یک لایه محافظ روی پارکت لمینت ضد آب قرار می‌گیرد که به راحتی با ایجاد یک پشتیبانی می‌تواند از سطح زیرین کفپوش محافظت کند. این لایه باعث افزایش دوام و ماندگاری پارکت لمینت خواهد شد و مقاومت آن را در برابر آب افزایش می‌دهد.

دقت داشته باشید که یک پوشش اضافی دیگر نیز ممکن است در قسمت زیرین پارکت لمینت ضد آب مورد استفاده قرار گیرد تا علاوه بر محافظت از کفپوش در برابر رطوبت، به عنوان یک عایق بسیار خوب عمل کند.

سخن پایانی

 

از لایه‌های تشکیل دهنده پارکت لمینت سرویس بهداشتی و حمام می‌توان به لایه محافظ یا همان لایه پوشاننده آن اشاره کرد.  این لایه برای جلوگیری از نفوذ آب به لایه‌های زیرین پارکت، استحکام و مقاومت لازم را فراهم می‌سازد. اگر قصد دارید برای بازسازی و یا طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود اقدام کنید و علاقه زیادی به نقش و نگار و طرح‌های پارکت لمینت دارید، می‌توانید از این کفپوش شیک و با دوام استفاده کنید. استفاده از پارکت لمینت‌های ضد آب در محیط‌های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی امکان‌پذیر است. اما در هر صورت بایستی به قابلیت‌های کفپوش خریداری شده و نصب و اجرای اصولی آن توجه کنید. شما با خرید پارکت لمینت از فروشگاه اینترنتی داچ فلور، می‌توانید بهترین پارکت را برای سرویس بهداشتی خود خریداری کنید. داچ فلور همواره بهترین‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد