>

پارکت لمینت تیره بهتره یا روشن؟

یکی از سوالاتی که ممکن است در هنگام خرید پارکت لمینت با آن مواجهه شوید، این است که پارکت لمینت تیره بهتره یا روشن؟ امروزه بیشتر مالکان خانه‌ها و آپارتمان‌ها، قصد بازسازی محل کار و منزل خود را دارند و به تغییر دکوراسیون اقدام می‌کنند. یکی از مهم‌ترین چالش‌های آن‌ها، انتخاب رنگ پارکت لمینت است. پیش از انتخاب رنگ کفپوش، بهتر است که به مزایا و معایب هر کدام از رنگ‌های روشن و تیره توجه داشته باشید. بنابراین به شما توصیه می‌شود که مطالب زیر را مطالعه کرده و آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید.

پارکت لمینت روشن

پارکت‌های لمینت، رنگ‌های متعددی دارند. بخشی از آن‌ها در رنگ‌های تیره و بخشی نیز در رنگ‌های روشن به بازار عرضه می‌شوند. به طور کلی، رنگ‌های روشن شامل رنگ‌هایی مثل کرمی، سفید، طلایی و هر نوع رنگی که تاریکی در خود ندارد، می‌شوند. البته این رنگ‌های روشن در پارکت، مزایا و معایب مختص به خود را دارند که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

پارکت لمینت تیره

همان‌طور که گفته شد، بخشی از پارکت‌ها با رنگ روشن هستند و برخی نیز در رنگ‌های تیره به فروش می‌رسند. رنگ‌های تیره مثل سورمه‌ای، مشکی، آبی و هر رنگی که کثیفی را نمایان نمی‌کند، هستند. اگر قصد خرید پارکت لمینت تیره را دارید، بهتر است معایب و مزایای این رنگ را بررسی کنید تا بهترین خرید را تجربه نمایید.

معایب پارکت لمینت با رنگ تیره

چند مورد از مهم‌ترین معایب پارکت لمینت با رنگ تیره به شرح زیر است:

این نوع پارکت، ممکن است که سطح نقش‌ها و برجستگی‌ها را به طور ملحوظی نمایان کند. در صورت آسیب دیدن سطح پارکت، خطوط برجسته به شکل قابل توجهی دیده می‌شوند. علاوه بر آن، این نوع پارک‌ها به خط و خش و ضربه، حساسیت بیشتری دارند.

ممکن است که پارکت لمینت تیره، گرد و غبار و لکه‌ها را به طور آشکاری نمایان کند. این عامل سبب می‌شود تا به تمیز کاری منظم نیازمند باشید. در مواقع عدم مراقبت، ظاهر آن‌ها غیر جذاب و کثیف نشان داده خواهد شد.

این رنگ از کفپوش، منجر به کاهش نورپردازی در فضا می‌شود. به همین دلیل، حس تاریکی و بند اندازی در فضای منزل و به خصوص اتاق‌های کوچک و تاریک، بیشتر خواهد شد.

این محصول، سریعا گرم شده و احساس گرمای اضافی را به فضا منتقل می‌کند. به همین دلیل، استفاده از آن در آب و هوای گرم اصلا توصیه نمی‌شود. زیرا با این ویژگی، راحتی کمتری را برای سا‌کنان خود به ارمغان می‌آورد.

یکی دیگر از مهم‌ترین معایب آن، خاصیت نیاب بودن جزئیات است. به گونه‌ای که طرح‌ها، الگوها و نقش و نگارهای پیچیده بر روی پارکت، کمتر نمایان می‌شود. این عامل می‌تواند تأثیر منفی بر ظاهر و زیبایی کلی پارکت داشته باشد.

مزایای پارکت لمینت با رنگ تیره

استفاده از پارکت لمینت با رنگ‌‌های تیره می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

این نوع محصول، ظاهری ارگانیک و شیک به فضا می‌بخشد. همجنین در انتقال حس عمق و گرما به اتاق بسیار موثر است و می‌تواند در هر سبک دکوراسیونی مورد استفاده قرار بگیرد.

معمولا این پارکت دارای لایه‌ای از ملامینه است که آن را در برابر ضربه‌ها، خراش‌ها و فشار مقاوم می‌کند.‌ این نوع محصول به علت مقاومت بالا نسبت به آسیب‌های روزانه، برای ‌منازل پرتردد و خانواده‌هایی با کودکان و حیوانات خانگی، گزینه مناسب خواهد بود.

این کفپوش، سطحی ضدلک و صاف دارد. بنابراین برای تمیز کاری، بسیار مناسب خواهد بود. علاوه بر آن، مقاومت بالایی نسبت به رطوبت و آب داشته و احتمال جذب رطوبت و ایجاد لکه‌ها در آن بسیار کمتر است.

به طور معمول، پارکت لمینت با رنگ‌ تیره، به سادگی و از طریق سیستم قفلی، نصب می‌شود. به همین دلیل، در هنگام نصب به چسباندن نیازی ندارد و خیلی سریع و آسان نصب می‌شود.

این پارکت‌ها، اختلاف قیمت زیادی با رنگ‌های روشن ندارند. اما به طور کلی، از پارکت‌های چوبی و دیگر کفپوش‌ها، قیمت پایین‌تری دارند.

معایب پارکت لمینت با رنگ روشن

به طور کلی، استفاده از پارکت لمینت با رنگ روشن، مزایای خاص خود را دارد. این مزایا عبارتند از:

این پارکت‌ها به لکه‌ها و استفاده طولانی مدت، حساسیت بیشتری دارند. بنابراین خطر ایجاد لکه‌ها و بقایای رنگی از غذاها، مایعات  آثار ضربه‌ها بر روی آن‌ها بیشتر خواهد بود. به همین دلیل، در صورت استفاده از این رنگ پارکت، ‌ممکن است که به پاکسازی و مراقبت منظم و متوالی برای حفظ ظاهر زیبای آن نیاز باشد.

این کفپوش‌ها می‌توانند آسیب و خطوط روی سطح خود را بیشتر نمایان کنند. این عامل ممکن است که نیاز به تعمیر و جبران‌ آسیب‌های ناشی از استفاده پارکت را بیشتر کند.

پارکت لمینت با رنگ روشن، نقاط تیره بیشتری در هنگام خشک شدن دارد. این نقاط ممکن است که ناشی از رطوبت یا مواد شیمیایی به‌کار رفته در فرآیند تولید باشند. به طور معمول، این وضعیت پس از مدتی از استفاده و تمیز کردن، بهبود پیدا می‌کند. اما ممکن است برای برخی از افراد، نگران کننده باشد.

مزایای پارکت لمینت با رنگ روشن

استفاده از پارکت لمینت با رنگ روشن، چندین مزایای مهم را به شما ارائه می‌دهد. این مزایا عبارتند از:

این نوع کفپوش به علت بازتاب نور،‌‌ باعث می‌شود که اتاق و فضای مورد نظر، بزرگ‌تر به نظر بیاید. این ویژگی در اتاق‌های کوچک و تاریک بسیار مفید خواهد بود.

این محصولات، ظاهری مدرن، سبک، شیک و زیبا به اتاق خود هدیه می‌دهند. این رنگ‌ها معمولا با دیگر اجزای منزل هماهنگ شده و ممکن است طرح و طراحی داخلی فضا را برجسته‌تر نمایان کنند.

پارکت با رنگ روشن، خطوط و اثرات لکه‌های روی سطوح را به طور قابل توجهی کمتر نمایان می‌کند. این عامل سبب می‌شود تا ظاهر پارکت با رنگ صاف و پاک‌تری حاصل شود. همچنین مراقبت و نظافت آن نیز آسان باشد.

این مدل پارکت‌ها با انواع سبک‌ها و رنگ‌های مختلف در دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ هستند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا پارکت را به راحتی با پرده‌ها، مبلمان و دیگر عناصر داخلی فضا تطبیق داده و یک هماهنگی زیبا و سازگار میان اجزای مختلف فضا بوجود آورید.

در اغلب اوقات، رنگ‌های روشن در پارکت لمینت، بازتاب نور بیشتری دارند. در نتیجه، انرژی و روشنایی بیشتری به فضای داخلی منزل می‌بخشند. این عامل می‌تواند در افزایش انرژی و بهبود روحیه شما و ساکنین فضا، بسیار موثر واقع شود.

در این مقاله، تمامی جزئیات، مزایا و معایب رنگ‌های تیره و روشن پارکت لمینت را بیان کردیم. تا قبل از خرید، آشنایی کمی با این موضوع داشته باشید و بتوانید بهترین خرید را تجربه کنید. در سایت داچ فلور، انواع پارکت‌ لمینت تیره و روشن با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروش می‌رسند. این قابلیت برای شما وجود دارد تا برای تجربه خریدی ایمن و رضایت‌بخش، با مشاوران فروش در وب‌سایت ما مشورت نمایید.