>

پارکت لمینت ایرانی بخریم یا خارجی؟

امروزه برندهای مختلفی در ایران در زمینه ساخت پارکت لمینت مشغول به فعالیت هستند که از لحاظ قیمت، کاربرد، کیفیت، ضخامت و غیره کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. پارکت‌های تولید شده توسط کشور چین، ترکیه، آلمان و ایران از پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین پارکت‌ها محسوب می‌شوند. اما نمی‌توان گفت که کدام یک از این کفپوش‌ها از دیگری بهتر است؛ چرا که این امر به بودجه، کیفیت و جنس، تنوع رنگ و طرح آن‌ها بستگی خواهد داشت. علاوه بر این بهتر است بدانید که پارکت لمینت‌های ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند. در این مقاله با مقایسه پارکت لمینت ایرانی و خارجی به شما کمک می‌کنیم تا در این زمینه اطلاعات جامعی را کسب نمایید. در ادامه با ما همراه باشید:

مقایسه پارکت لمینت ایرانی و خارجی از لحاظ کیفیت

پارکت لمینت ایرانی بخریم یا خارجی؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که می‌خواهید تغییر دکوراسیون دهید و به دنبال خرید یک پارکت لمینت با کیفیت هستید، مطمئنا پاسخ این سوال برای شما حائز اهمیت خواهد بود. در واقع این سوال برای همه‌ افرادی که قصد خرید پارکت لمینت را دارند پیش می‌آید که پارکت خارجی بخریم یا ایرانی؟ چگونه هم از لحاظ کیفیت، قیمت و هم طول عمر بتوانیم گزینه بهتری را انتخاب کنیم؟

به دلیل استقبال چشمگیری که در کشور ایران و سایر کشورها در زمینه استفاده و به کارگیری انواع کفپوش‌ها وجود دارد، بیشتر تولیدکنندگان سعی می‌کنند تا محصولاتی مدرن و با کیفیت را روانه بازار کنند. همان طور که می‌دانید قبلا بیشتر محصولات مورد نیاز در زمینه صنعت مد و دکوراسیون، از سایر کشورها وارد ایران می‌شد و کشور ما در زمینه ساخت انواع کفپوش‌ها در یک سطح ضعیف قرار گرفته بود و از لحاظ کیفی این محصولات در سطح بسیار پایینی بودند. از این رو مصرف کنندگان تمایلی به خرید این محصولات نداشتند و همین امر موجب شد پارکت لمینت‌های با کیفیت و مرغوب از سایر کشورها وارد بازار داخلی شود.

اما در حال حاضر به دلیل وجود تحریم‌ها و محدود شدن روابط ایران با کشورهای دیگر و کمبود انواع کفپوش ها، تولیدکنندگان ایرانی با تلاش فراوان توانستند کیفیت محصولات خود را بالا ببرند. در واقع برندهای زیادی در ایران انواع کفپوش‌ها به ویژه پارکت لمینت را تولید و عرضه می‌کنند. در حقیقت تولیدکنندگان این کفپوش‌ها برای افزایش کیفیت محصولات خود تمرکز و زمان بیشتری را صرف می‌کنند تا بتوانند رضایت مشتریان را به خوبی جلب کنند. بنابراین امروزه پارکت لمینت‌های ساخت ایران برخلاف گذشته کیفیت بسیار بالایی دارند. پارکت‌های ایرانی به دلیل افزایش میزان مقاومت سایشی، تنوع بسیار زیاد در رنگ و طرح‌ها، ضد لک بودن، نصب آسان و غیره توانسته‌اند اکثر مشکلات افراد را رفع کنند. از این رو می‌توان گفت که پارکت لمینت‌های ایرانی علاوه بر رنگ و طرح از لحاظ کیفیت نیز تفاوت چندانی با پارکت لمینت‌های خارجی نخواهند داشت.

مقایسه پارکت لمینت ایرانی و خارجی

در این بخش از مقاله به مقایسه پارکت لمینت ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت تا بتوانید هنگام خرید کفپوش‌ها بهتر تصمیم بگیرید:

 

1-اولین نکته که در مقایسه پارکت لمینت ایرانی و خارجی به آن اشاره خواهیم کرد مربوط به کیفیت آن‌ها است. پارکت لمینت خارجی و ایرانی کیفیت بسیار مطلوبی دارند. یعنی بدون تردید می‌توان گفت که کفپوش‌های ایرانی دست کمی از کفپوش‌های خارجی ندارند. در واقع این کیفیت زمانی مشخص می‌شود که پس از مدت زمان خاصی در سطح و رنگ این کفپوش‌ها هیچ گونه افت کیفیتی به وجود نیاید. برخی از پارکت‌ها به دلیل‌عدم نگهداری و محافظت از آن‌ها پس چندین سال دچار تغییراتی در رنگ و بافت خود خواهند شد و بایستی مجدد آن‌ها را تعویض کرد.

2-ظاهر پارکت‌های خارجی نسبت به پارکت‌های ایرانی تا حدودی زیباتر است. اگر این دو نوع پارکت را کنار هم قرار دهید به راحتی متوجه تفاوت آن‌ها خواهید شد. اما در کنار این پارکت‌های ایرانی نیز دارای جلوه زیبایی هستند که می‌توانند توجه مشتریان را جلب کنند.

3- هنگام مقایسه پارکت لمینت ایرانی و خارجی در نظر گرفتن مقاومت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید در برابر ضربه‌ها و اجسام سنگین دارای ماندگاری و مقاومت بالایی باشند. به طور کلی می‌توان گفت که پارکت‌های ایرانی و خارجی این استحکام و مقاومت بالا را دارند و می‌توان برای پوشش دهی کف محیط‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

پارکت لمینت ایرانی بهتر است یا خارجی؟

با توجه به موارد فوق و مطالب ذکر شده در مورد مقایسه پارکت لمینت ایرانی و خارجی می‌توان گفت که هر کدام از کفپوش‌های تولید شده دارای مزایا و ویژگی‌های خاصی هستند و بایستی شما براساس بودجه و نیاز خود تصمیم بگیرید که آیا پارکت خارجی برای شما بهتر است یا پارکت ایرانی؟

امروزه در ایران شرکت‌های زیادی وجود دارند که پارکت‌های با کیفیتی را تولید می‌کنند و از لحاظ جنس و مقاومت، هم سطح پارکت‌های خارجی هستند. اما برای خرید بایستی بررسی‌های لازم صورت گیرد و از اصالت آن‌ها اطمینان حاصل نمایید. پیشنهاد ما این است پارکت لمینت‌های ایرانی را خریداری کنید؛ زیرا محصولات برندهای ایرانی همیشه در بازار وجود دارد و در صورتی که پارکت لمینت شما دچار مشکل شد، می‌توانید برای تعمیر آن اقدام کنید.

قیمت پارکت لمینت‌های خارجی نسبت به پارکت لمینت‌های ایرانی بیشتر است. همچنین پارکت لمینت‌های ایرانی علاوه بر قیمت مناسب، مطابق شرایط کشور و آب و هوای ایران ساخته می‌شوند و در نتیجه می‌توان گفت که انتخاب بهتری هستند.

مشخصات پارکت لمینت خوب ایرانی

در مطالب قبلی به مقایسه پارکت لمینت ایرانی و خارجی پرداختیم. در این بخش از مقاله می‌خواهیم مشخصات یک پارکت لمینت خوب ایرانی را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک پارکت لمینت با کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر مواد اولیه به کار رفته در ساخت این کفپوش مرغوب و با کیفیت باشد، پارکت لمینت استقامت بیشتری خواهد داشت.
  • طول عمر یک پارکت لمینت خوب ایرانی بیش از ۲۵ سال است که با توجه به کیفیت آن متفاوت خواهد بود. در واقع کیفیت این کفپوش به لایه مغزی آن بستگی دارد.
  • نوع باکیفیت این محصول در مقابل نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی‌شود.
  • پارکت باکیفیت بعد از خیس شدن، ظاهر خود را حفظ می‌کند و سریع خشک می‌شود.
  • پارکت لمینت‌ها از طریق کلیک‌هایی که دور آن قرار گرفته، نصب می‌شوند. این کلیک‌ها باید استحکام و مقاومت بالایی داشته باشند تا بتوانند پارکت‌ها را در جای خود ثابت نگه دارند.
  • پارکت‌های بی‌کیفیت دارای لایه اورلی نیستند، این امر باعث فرسودگی آن‌ها خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مقاله با مقایسه پارکت لمینت ایرانی و خارجی، پی بردیم که در بازار برندهای بسیار متعددی از پارکت لمینت ایرانی وجود دارد. این محصولات با توجه به تنوع رنگ و طرح‌های مختلف توانسته‌اند، بخش زیادی از نیاز مصرف کنندگان را به خوبی فراهم سازند. تولیدکنندگان ایرانی برای کسب رضایت مشتریان، با تمرکز بیشتری اقدام به ساخت پارکت لمینت‌ها می‌نمایند. بیشتر پارکت‌های ایرانی دارای بالاترین استاندارد کلاس‌ها هستند و همچنین در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بالایی دارند. اصلی‌ترین مزیت پارکت لمینت ایرانی این است که با پارکت لمینت‌های خارجی تفاوت چندانی ندارد. از این رو با خیال آسوده می‌توان کفپوش‌های ایرانی را خریداری نمود و برای مدت‌ها از آن‌ها استفاده کرد. برای خرید این محصولات ایرانی می‌توانید به سایت داچ فلور مراجعه کنید تا خریدی بهتر و راحت‌تری داشته باشید.