>

پارکت دیواری چیست؟

پارک دیواری جزو دیوارپوش‌های بسیار زیبا و لوکس به شمار می‌آید که دارای دوام و ماندگاری بسیار بالایی است. این پارکت‌ها در اصل همان کفپوش‌هایی هستند که برای کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان با طرح‌های متنوع و شیک آن‌ها را روی دیوار نصب کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بیشتر با پارکت‌های دیواری آشنا کنیم.

معرفی پارکت دیواری

امروزه از پارکت‌های دیواری به دلایل مختلفی از جمله اجرا و پیاده‌سازی سبک‌های مختلف دکوراسیون، افزایش زیبایی ظاهری محیط، عایق کاری دیوارها در برابر عوامل مختلفی مانند حرارت و صدا و… استفاده می‌کنند. در حال حاضر در بازار انواع مختلفی از پارکت‌های دیواری وجود دارد که باید با توجه به میزان بودجه و در نظر گرفتن سلیقه خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید. به عنوان مثال پارکت‌های چوبی مرغوب و باکیفیت که برای کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند را می‌توان به عنوان دیوارپوش نیز به کار برد. در واقع پارکت‌های دیواری تایل‌های نواری با طول‌های مختلف هستند که از لحاظ رنگ و طرح به چوب شباهت دارند.

نحوه نصب این دیوارپوش‌ها به این صورت است که بعد از انتخاب طرح مورد علاقه، جهت نصب تایل‌های چوبی روی دیوار، پارکت‌های دیواری را کنار هم قرار می‌دهند و آن‌ها را به هم متصل می‌کنند. دقت داشته باشید که بر اساس سبک دکوراسیون، متراژ دیوار و ارتفاع سقف، طرح و چگونگی چیدمان، تایل‌ها انتخاب می‌شوند.

هنگام انتخاب و خرید پارکت‌ها برای نصب و پیاده‌سازی روی دیوار، دو گزینه متفاوت وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید. پارکت‌های چوبی و پارکت‌های لمینت جزو کفپوش‌های بادوام و محبوب محسوب می‌شوند که دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان دیوارپوش نیز استفاده کرد.

پارکت‌های چوبی علاوه بر زیبایی ظاهری طول عمر بالایی دارند، اما قیمت آن‌ها نسبت به پارکت‌های لمینت بیشتر است. بنابراین اگر قصد دارید برای نصب دیوارپوش‌ها هزینه کمتری را صرف کنید، بهتر است به سراغ پارکت‌های لمینت بروید. پارکت‌ها استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب و رطوبت دارند؛ از این رو می‌توان در محیط‌های متعددی به عنوان یک دیوارپوش شیک و زیبا از آن‌ها استفاده کرد.

 

مزایای نصب پارکت دیواری

پارکت‌های دیواری بسیار محبوب و پرطرفدار هستند و در محیط‌های مختلف به صورت چشمگیری مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا دارای مزایای بسیار متعددی هستند. به طور کلی از مزایای پارکت‌های دیواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • – عایق‌سازی محیط: هنگام نصب و پیاده‌سازی پارکت‌های دیواری، برای عایق‌سازی محیط در برابر حرارت و صدا می‌توان از مواد عایق یا یک لایه فوم استفاده کرد.
  • – سهولت در نظافت: کثیفی و لک‌های ایجاد شده سطح پارکت را می‌توان با استفاده از یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز کرد. در حالی که نظافت کاغذهای دیواری به این صورت نیست. بنابراین سهولت در تمیزی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای پارکت دیواری است.
  • – دوام و ماندگاری: پارکت‌های نصب شده روی دیوار، دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند و به راحتی پارگی و خراش روی سطح آن‌ها به وجود نمی‌آید. در حالی که احتمال پارگی و خراش در دیوارپوش‌های پی وی سی و کاغذ دیواری بسیار زیاد است و امکان دارد هنگام برخورد با اجسام نوک تیز، سطح آن‌ها دچار پارگی شود.
  • – مقاومت در برابر اشتعال: پارکت‌های دیواری مقاومت و دوام بسیار بالایی در برابر اشتعال دارند. در واقع این یکی از ویژگی‌های بارز پارکت‌ها است که هنگام بروز آتش سوزی، از انتشار شعله‌های آتش جلوگیری می‌کنند.
  • – قابل استفاده در محیط‌های متعدد: پارکت‌های دیواری را می‌توان در محیط‌های کلاسیک و مدرن به کار برد؛ زیرا رنگ و طرح تایل‌های چوبی به گونه‌ای است که با انواع سبک‌های دکوراسیون سازگاری دارد.

در چه فضاهایی می‌توان از پارکت دیواری استفاده کرد؟

امروزه اکثر افراد علاقه زیادی به خانه‌های چوبی دارند؛ از این رو برای ایجاد حس طبیعی و آرامش در منزل خود از پارکت‌های دیواری استفاده می‌کنند. در حقیقت این پارکت‌ها، آرامش خاصی را در فضا به وجود می‌آورند، بنابراین می‌توان در سالن پذیرایی، اتاق خواب‌ها و… از آن‌ها استفاده کرد. اگر فضای خانه شما بسیار کوچک است و به ایجاد فضایی گرم و طبیعی علاقه دارید، می‌توانید با استفاده از پارکت‌های دیواری تمامی دیوارها را تزئین کنید. بهتر است برای فضاهای کوچک از پارکت‌های دیواری رنگ روشن استفاده کنید تا یک فضای دلنشین داشته باشید.

 

نصب پارکت‌های دیواری در اتاق خواب

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منزل، اتاق خواب بسیار حائز اهمیت است. از این رو بایستی برای انتخاب تمامی المان‌های موجود، دقت بسیار بالایی داشته باشید. پارکت‌ها به دلیل مزایای زیادی که دارند، یک گزینه فوق‌العاده برای زیباسازی و تزئین دیوارها محسوب می‌شوند. در واقع این نوع دیوارپوش‌ها به دلیل طرح و رنگبندی زیبا و بی‌نظیر، آرامش خاصی را برای اتاق خواب شما فراهم می‌سازند. برای ایجاد محیطی کاملا شیک و مدرن و همچنین زیباسازی بیشتر فضا، بهتر است پارکت را تنها در یک قسمت دیوار نصب کنید. به عنوان مثال می‌توانید تنها دیوار پشت تخت خواب را با پارکت بپوشانید.

نصب پارکت دیواری در سالن پذیرایی

هنگام انتخاب پارکت دیواری مناسب برای پذیرایی، باید پوششی را انتخاب کنید که با سبک کلی چیدمان پذیرایی شما هماهنگی داشته باشد. پارکت‌های چوبی برای سالن پذیرایی یک گزینه مناسب محسوب می‌شوند و برای پذیرایی‌هایی که سبک کلاسیک یا مدرن دارند نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به عنوان مثال در پذیرایی‌های مدرن می‌توان کف محیط و دیوارها را با استفاده از پارکت تزئین کرد و در کنار آن برای زیباسازی بیشتر، پرده‌های ساده و همچنین مبلمان سفید را در محیط قرار داد. پارکت‌های لمینت بیشتر برای پذیرایی‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

 

در این مقاله در مورد پارکت‌های دیواری صحبت کردیم و مزایای استفاده از آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که گفته شد با نصب پارکت‌های دیواری از مزایای بسیار متعددی مانند ایجاد یک فضای شیک و زیبا، عایق‌سازی دیوارها در برابر حرارت و صدا، عدم خراش و پارگی روی سطح پارکت‌ها و… بهره‌مند خواهید شد. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که به صنایع و وسایل چوبی علاقه دارید، می‌توانید پارکت‌های دیواری را برای محیط مدنظر خود خریداری کنید و از زیبایی و جذابیت آن لذت ببرید. جهت خرید پارکت دیواری می‌توانید به فروشگاه داچ فلور مراجعه کنید. داچ فلور عرضه کننده انواع کفپوش و پارکت‌های لمینت دیواری است.