>

پارکت بهتر است یا سرامیک؟

اگر قصد دارید برای تغییر و تحول و نوسازی فضای منزل خود اقدام کنید، باید پیش از هر چیزی کفپوش‌ها را تعویض نمایید؛ زیرا یک کفپوش مدرن و زیبا تاثیر به سزایی روی ظاهر منزل دارد. در حال حاضر برای پوشش کف ساختمان گزینه‌های بسیار متعددی وجود دارند که در میان آن‌ها سرامیک و پارکت جز متریال‌های جدید محسوب می‌شوند. در ادامه قصد داریم مزایای هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

تفاوت پارکت لمینت و سرامیک

کفپوش‌ها نقش بسیار مهمی را در زیباسازی ظاهر منازل ایفا می‌کنند. در واقع برای انتخاب یک نوع کفپوش مناسب، ابتدا باید رنگ وسایل منزل و سلیقه خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن یک طرح و رنگ زیبا را انتخاب نمایید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک کفپوش مناسب برای آشپزخانه خریداری کنید، باید کفپوش‌های ضد آب را انتخاب کنید.

از کفپوش‌های بسیار محبوب و رایج می‌توان به سرامیک و پارکت اشاره کرد. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که سرامیک بهتر است یا پارکت؟ هنگام تصمیم گیری برای خرید کفپوش‌ها مطمئنا با این سوال مواجه خواهید شد. اما بهتر است بدانید که هر کدام از این کفپوش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند، هر دو، طرح‌های زیبا و متنوعی دارند، به آسانی تمیز می‌شوند، حساسیت‌زا نیستند و… .

با توجه به این مطالب ذکر شده پاسخ به پرسش، سرامیک بهتر است یا پارکت لمینت کار آسانی نیست. استفاده و به کارگیری سرامیک‌های براق با رنگ‌هایی جذاب و روشن بسیار زیبا است. علاوه بر این در فصل تابستان، راه رفتن بر روی سرامیک‌های سرد و در فصل زمستان قدم زدن روی سرامیک‌های گرم بسیار خوش آیند و دلچسب است. اما همان طور که می‌دانید سرما عوارض بسیار متعددی همچون پا درد، کمر درد و… ایجاد می‌کند. همچنین احتمال سر خوردن از روی سرامیک‌های خیس بسیار زیاد است. از این رو به دلیل وجود این مسائل، در حال حاضر کمتر از سرامیک‌ها استفاده می‌شود.

معمولا جنس پارکت لمینت‌ها از چوب است و در رنگ‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در حقیقت این نوع کفپوش‌ها به دلیل این که از مشتقات چوب ساخته می‌شوند، دارای دمای متعادلی هستند و در مقایسه با سنگ و سرامیک‌ها نرم‌تر هستند.

انتخاب بهترین نوع کفپوش

ظاهر پارکت و سرامیک‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر در نظر گرفتن این موضوع، نکات بسیار مهم دیگری نیز وجود دارند که در تصمیم گیری‌های شما بسیار تاثیر گذار خواهند بود. در واقع بخشی از آن‌ها مربوط به ویژگی و مزایای هر کدام از کفپوش‌ها و بخش دیگر مربوط به سلیقه شما است. برای این که انتخاب مناسب و هوشمندانه‌ای داشته باشید، باید ابتدا مشخص کنید که عملکرد کفپوش برای شما مهم‌تر است یا ظاهر آن؟ برای تمیز کردن آن تا چقدر می‌توانید زمان صرف کنید؟ میزان مقاومت و دوام کفپوش در مقابل رفت و آمدهای منزل چقدر باشد؟

اگر بخواهیم به بررسی ویژگی‌های سرامیک و پارکت بپردازیم هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و ویژگی‌های زیادی هستند. بنابراین در ادامه به صورت خلاصه‌وار بیان می‌کنیم که سرامیک بهتر است یا پارکت؟

  1. با توجه به این که سرامیک دارای سردی فیزیکی است، می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. به عنوان مثال قدم زدن روی آن، تاثیرات منفی روی مفاصل می‌گذارد. اما پارکت لمینت دارای گرمی فیزیکی است و حس گرمی و طبیعی بودن را برای شما به همراه خواهد داشت.
  2. همان طور که می‌دانید جنس سرامیک‌ها از سنگ است؛ از این رو به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز خواهند داشت؛ زیرا در مقایسه با چوب شکننده‌تر هستند و احتمال شکستن در آن‌ها وجود دارد.
  3. ترک‌هایی که به دلیل افتادن اجسام سنگین روی سرامیک‌ها به وجود می‌آید، باعث از بین بردن زیبایی آن‌ها می‌شود. در حالی که پارکت‌ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند و می‌توان به راحتی با استفاده از روغن و سمباده آن‌ها را جلا داد.

مزایای استفاده از پارکت لمینت

  • پارکت لمینت فضایی طبیعی و گرم را برای منزل شما به ارمغان می‌آورد و استفاده از آن موجب می‌شود محیط خانه جلوه‌ای خاص و زیبا پیدا کند.
  • در محیط‌های مدرن و سنتی می‌توان از این نوع کفپوش‌ها استفاده کرد؛ زیرا با دکوراسیون داخلی به راحتی هماهنگ می‌شوند و فضا را زیباتر جلوه می‌دهند.
  • نصب سریع و آسان یکی دیگر از مزایای اصلی این نوع کفپوش‌ها به شمار می‌آید. اگر بخواهیم فرآیند نصب این کفپوش را با سرامیک مقایسه کنیم، بدون تردید می‌توان گفت که نصب پارکت ساده‌تر است.
  • این نوع کفپوش دارای طول عمر بالایی است و هنگام قدم زدن روی آن می‌توان لطافت و نرمی آن را احساس کرد.

مزایای استفاده از سرامیک

  • با توجه به این که سرامیک‌ها در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند، بنابراین هیچ گونه آسیبی نمی‌بینند و با خیال راحت می‌توان آن‌ها را شستشو داد.
  • سرامیک‌ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند و فضای خانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.
  • سرامیک‌ها دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ هستند که می‌توان آن را با هر دکوراسیونی سِت کرد.

جمع‌بندی

 

پارکت لمینت جز کفپوش‌های جدید و محبوب به شمار می‌آید که در حال حاضر بسیار رایج شده و توانسته طرفداران بی‌شماری را به خود جذب کند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید کفپوش، تنها با در نظر گرفتن سلیقه خود عمل نکنید؛ بلکه با بررسی اوضاع و شرایط منزل خود، بهترین گزینه را جهت خرید انتخاب نمایید. اگر برای خرید این محصول دنبال یک فروشگاه معتبر هستید، می‌توانید به سایت داچ فلور مراجعه کنید. سپس در بین تنوع بسیار بالای محصولات آن، پارکت مد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. شما با داچ فلور یک خرید ایده آل را تجربه خواهید کرد.