>

همه چیز درباره پارکت لمینت سفید و رنگ روشن

امروزه پارکت لمینت‌ها به یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌ها در محیط داخلی تبدیل شده‌اند. این نوع کفپوش‌ها با داشتن ویژگی‌های متنوعی مثل طرح و رنگ‌های مختلف، قیمت مناسب، شستشوی آسان، نصب بدون دردسر و راحت و غیره بسیار مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند. پارکت لمینت سفید و رنگ روشن یکی از دوست‌داشتنی‌ترین رنگ‌های پارکت لمینت در دکوراسیون مدرن و امروزی محسوب می‌شود. اگر قصد خرید این نوع محصول زیبا و جذاب را دارید، بهتر است که این مطلب را مطالعه نمایید.

دلایل محبوبیت پارکت سفید و رنگ روشن

پارکت لمینت سفید و رنگ روشن، نقش زیادی در متحول کردن دکوراسیون داخلی دارد. طراحان این روزها با کمک گرفتن از تضاد رنگ و هارمونی میان مبلمان و پارکت لمینت، زیبایی و جذابیت فضا را دوچندان می‌کنند. پارکت لمینت سفید و رنگ روشن، بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک و تاریک است. لازم به توضیح است که رنگ‌های خاکستری، سفید و کرم از محبوب‌ترین رنگ‌های روشن مورد استفاده در پارکت لمینت به شمار می‌روند. رنگ‌های روشن به دلیل داشتن جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌، همیشه مورد توجه مشتریان و کاربران قرار دارند. چند مورد از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پارکت سفید و رنگ روشن عبارتند از:

  • مقاومت بالا: طراحی و ساخت این نوع پارکت‌ها با استفاده از مواد HDF و MDF صورت گرفته است. این عامل، سبب مقاومت بالای پارکت در برابر خراش، سایش و ضربه شده است. این نوع پارکت، قادر است که در مقابل فشار و استفاده روزانه مثل تردد پا و حرکت مبلمان، به خوبی مقاومت کند.
  • ضدآب بودن: پارکت لمینت سفید و رنگ روشن، لایه‌های ضدآب بر روی سطح خود دارد. این ویژگی‌ سبب می‌شود تا نسبت به رطوبت و نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد. درنتیجه برای استفاده در مکان‌های مرطوب از جمله آشپزخانه و حمام بسیار مناسب است.
  • قابلیت نصب آسان: این محصول با کمک سیستم قفلی (click-lock)، نصب می‌شود. این نوع سیستم به شما اجازه خواهد داد تا به سادگی و بدون نیاز به چسباندن، پارکت را در محل مناسب خود نصب نمایید. همجنین، این قابلیت برای شما وجود دارد تا پارکت را به راحتی جدا کرده و در مواقع نیاز، تعویض نمایید.
  • پاک‌کردن آسان: پارکت لمینت سفید و رنگ روشن، به دلیل داشتن سطوح ضدلک و صافی که دارد، به راحتی تمیز می‌شود. شما می‌توانید به وسیله مواد شوینده معمولی و رعایت یک‌سری دستورالعمل‌ها، پارکت را به سادگی درخشان و تمیز نگه دارید.
  • طول عمر بالا: این محصول، دوام و عمر بالایی دارد. این امکان برای شما وجود دارد تا با تمیز‌کاری و رعایت نمودن نکات مراقبتی مناسب، از طولانی‌ترین عمر ممکن این نوع پارکت بهره‌برداری نمایید.
  • ظاهر زیبا: استفاده از این نوع پارکت، زیبایی فضا را دوچندان می‌کند. همچنین، حس تمیزی و بزرگ‌تر بودن را به فضا خواهد بخشید. این پارکت به گونه‌ای طراحی شده است که با دیگر عناصر دکوراسیون داخلی، هماهنگی بالایی دارد.

مراقبت از پارکت سفید و رنگ روشن

مراقبت از این مدل پارکت‌ها، بسیار راحت است. بهتر است که برای انجام این کار، به نکات زیر توجه داشته باشید:

بهتر است که هر روز به کمک مپ کاغذی یا خشک، ذرات معلق و گرد و غبارها را از روی سطح پارکت، پاک کنید.

شما می‌توانید برای پاک کردن لکه‌های معمولی، از آب ملایم و پارچه مرطوب و نرم استفاده نمایید. پس از آن، سطح پارکت را تمیز کرده و پس از شستشو، به کمک پارچه خشک، تمامی رطوبت را از روی پارکت پاک کنید.

امروزه تعدادی از شرکت‌ها، محلول‌های تمیز کننده ویژه‌ای را برای پارکت لمینت به شما ارائه می‌دهند. شما بایستی پیش از استفاده از هر محلول، دستورالعمل‌های تولید کننده را با دقت بالا مطالعه کرده و از تمامی هشدارهای موجود در آن پیروی کنید.

برای پیشگیری از خط و خش بر سطح پارکت لمینت سفید و رنگ روشن، استفاده از محافظ‌های زیر پایی یا فرش به شما توصیه می‌شود. شما باید از کشیدن و جابجایی اشیا سنگین روی سطوح پارکت، جلوگیری کنید.

نور مستقیم آفتاب، ممکن است که سبب تغییر رنگ پارکت لمینت شود. برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌شود که از پنجره‌ها یا پرده‌های مات استفاده نمایید تا مانع رسیدن نور مستقیم خورشید به سطح پارکت شوند.

سعی کنید که به هدف شستشو، پارکت را به مدت طولانی در تماس با آب و رطوبت قرار ندهید. زیرا به آن آسیب وارد خواهد شد.

اگر لکه‌های روی سطوح پارکت، عمیق و سخت است. توصیه می‌شود که از پد مخصوص پارکت لمینت استفاده کنید. این پدها معمولا با محلول‌های تمیز کننده ویژه‌ای همراه هستند.

شما می‌توانید با رعایت نکات فوق، به مدت‌های طولانی از این نوع محصولات استفاده کنید.

هماهنگی پارکت سفید و رنگ روشن با دکوراسیون داخلی منزل

هماهنگی پارکت لمینت سفید و رنگ روشن با دکوراسیون داخلی منزل، نقش بالایی در طراحی یک فضای روشن، سبک و هماهنگ دارد. در ادامه، چند نکته را در این خصوص، برای شما بررسی خواهیم کرد:

به دلیل، روشن بودن رنگ این پارکت‌ها، بهتر است که از رنگ‌های نیمه تیره و تیره برای مبلمان و دیوارها استفاده کنید. این اقدام، کنتراست جذابی از رنگ را برای محیط به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال: انتحاب رنگ خاکستری تیره، آبی تیره یا مشکی برای مبلمان و دیوارها، می‌تواند با پارکت لمینت سفید و رنگ روشن هم‌خوانی زیبایی داشته باشد.

اگر قصد هماهنگ کردن این پارکت‌ها را با دکوراسیون داخلی منزل خود دارید، بهتر است که از المان‌های چوبی استفاده کنید. به عنوان مثال، انتخاب صندلی و میز چوبی، قاب عکس‌ها و کابینت‌های چوبی با پارکت لمینت سفید و رنگ روشن، بسیار جذاب خواهد بود.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، بهتر است که از رنگ‌های طبیعی مثل آبی، قهوه‌ای و سبز در لوازم جانبی مانند رومیزی‌ها، پرده‌ها و دیگر تزئینات استفاده نمایید. این رنگ‌ها با این مدل از پارکت‌ها، هم‌خوانی زیبایی بوجود خواهند آورد.

این امکان برای شما وجود دارد تا با نورپردازی مناسب، در کنار این پارکت‌ها، زیبایی و جذابیت فضای داخلی را دوچندان کنید.

نکات مهم در خرید پارکت سفید و رنگ روشن

اگر قصد خریداری پارکت لمینت سفید و رنگ روشن را دارید، بهتر است که برای تجربه خریدی رضایت‌بخش و ایمن، به تعدادی از نکات مهم زیر توجه داشته باشید:

  • جنس پارکت: انتخاب جنس پارکت، اهمیت بسیاری دارد. به طور معمول، امروزه در ساخت این محصولات از برخی از گونه‌های چوب مانند آرتیسا، دوگانه و بلوط سفید استفاده می‌شود.
  • ‌کیفیت پارکت: شما بایستی از کیفیت و مقاومت بالای پارکت لمینتی که قصد خریداری آن را دارید، اطمینان حاصل کنید. بررسی نمودن توصیه‌ها و استانداردهای تولید کننده و عمر مفید پارکت لمینت می‌تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد. شما می‌توانید با خرید از فروشگاه‌ اینترنتی داچ فلور، از این مورد اطمینان کسب کنید.
  • ضخامت پارکت: توجه به ضخامت پارکت نیز بسیار مهم است. به طور معمول، پارکت‌های ضخیم‌تر، مقاومت بیشتری داشته و عملکرد بهتری در برابر سایش و خراشیدگی‌ از خود نشان می‌دهند. البته بهتر است توجه داشته باشید که ضخامت بیشتر ممکن است که سبب افزایش ارتفاع کف شود و به دنبال آن به تغییرات در فضای کلی و درب‌ها نیاز باشد.
  • پوشش و پوشاندگی: داشتن یک لایه پوشش محافظ یکنواخت و بدون نقض در پارکت‌ها اهمیت بسیاری دارد. زیرا این عامل، آن‌ها را در برابر لکه‌ها، رطوبت و خراشیدگی‌های روزمره مقاوم می‌کند. به همین دلیل، در خرید پارکت لمینت سفید و رنگ روشن توجه به این نکته، بسیار حیاتی خواهد بود.
  • نگهداری و نصب: پیش از خرید، مطمئن شوید که شما با شیوه نگهداری و نصب این پارکت، آشنایی دارید. تعدادی از پارکت‌ها به تمیزکاری و نگهداری ويژه‌ای نیاز دارند. حتی ممکن است که به محافظت اضافی در برابر رطوبت نیز نیاز داشته باشند.
  • نمونه‌برداری: پیش از خرید، توصیه می‌شود که نمونه‌ای از پارکت لمینت سفید و رنگ روشنی که قصد خریداری آن را دارید، دریافت نمایید. سپس این نمونه را در فضای مورد نظر قرار داده و با نورپردازی‌های مختلف و در شرایط متنوع بررسی ‌نمایید. با این کار، شما مطمئن خواهید شد که این نوع پارکت با نور و دکوراسیون داخلی محیط منزل شما هماهنگ است.

 

فروشگاه اینترنتی داچ فلور، عرضه کننده عمده انواع کفپوش‌ها از جمله پارکت لمینت سفید و رنگ روشن است. تمامی محصولات این فروشگاه با بالاترین کیفیت و قیمت ‌مناسب به فروش می‌رسند. همجنین این امکان برای شما وجود دارد تا با مراجعه به این سایت، راهنمایی‌های لازم را از مشاوران فروش در سایت داچ فلور دریافت نمایید.