>

نکات مهم برای انتخاب پارکت لمینت

کفپوش‌ها دارای انواع و اقسام مختلفی هستند، یکی از انواع خوب کفپوش‌ها پارکت لمینت است. این نوع کفپوش دارای ویژگی‌ها و کاربردهای بسیار خوبی است. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد به خرید این نوع محصول می‌پردازند. در خرید پارکت لمینت ها، نکات حائز اهمیتی وجود دارد که کاربران بایستی به آن‌ها توجه داشته باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

در انتخاب پارکت لمینت باید به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

پارکت لمینت‌ها در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل مشتریان در هنگام انتخاب این محصول با تنوع زیادی مواجه خواهند شد. انتخاب پارکت لمینت متناسب را می‌توان یکی از مشکلات اساسی دانست که در خرید آن وجود دارد. با وجود تنوع بالای این محصول، انتخاب کفپوش مناسب برای افراد همواره کاری سخت و دشوار است. به همین دلیل باید خریداران هنگام خرید این محصول به یک سری نکات مهم توجه داشته باشند تا بتوانند محصول خود را با بالاترین کیفیت خریداری نمایند. انتخاب یک پارکت لمینت مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا با خرید محصول باکیفیت، می‌توانید مدت زیادی را بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

رنگ پارکت لمینت

یکی از مواردی که در انتخاب و خرید پارکت لمینت اهمیت بسیار بالایی دارد و نیازمند دقت و توجه بالایی است، مربوط به انتخاب رنگ پارکت است. سازندگان برای رفع نیاز مردم این نوع محصول را در رنگ‌های متنوعی تولید می‌کنند. تنوع رنگی این نوع کفپوش به این خاطر است تا هر فردی با هر سلیقه‌ای بتواند محصول خود را متناسب با نیازی که دارد، خریداری کند.

چیزی که در این میان اهمیت دارد، این است که علاوه بر توجه به سلیقه خود، بایستی به متناسب بودن پارکت با محیط مورد نظر توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر دکوراسیون محیط شما به رنگ تیره نزدیک‌تر است، بایستی از پارکت لمینت رنگ تیره در آن محیط استفاده کنید؛ زیرا متناسب نبودن کفپوش با دکوراسیون داخلی منزل و یا رنگ دیواره، حالتی نامطلوب را به وجود می‌آورد و باعث می‌شود تا پارکت مورد نظر زیاد به چشم مخاطبان نیاید. علاوه بر این مورد توجه داشته باشید که انتخاب رنگ مناسب کفپوش، در بزرگ و یا کوچک نشان دادن محیط مورد نظر، نقش بسزایی دارد. برای مکان‌های کوچک می‌توانید از کفپوش‌های رنگ روشن کمک بگیرید و یا برعکس.

طرح پارکت لمینت

علاوه بر انتخاب رنگ پارکت لمینت، انتخاب طرح آن نیز به دقت و توجه بالایی نیاز دارد. تولیدکنندگان پارکت لمینت‌ها را در طرح‌های مختلفی تولید می‌کنند. انتخاب یک طرح مناسب می‌تواند به زیبایی هرچه بیشتر محصول کمک کند. از این رو باید دقت داشته باشید که کفپوش خود را در چه مدل و یا چه طرحی انتخاب می‌کنید. این نوع کفپوش‌ها دارای طرح‌های دو بعدی و سه بعدی هستند. طرح‌های سه بعدی نسبت به نوع دیگر، زیبایی ظاهری بیشتری دارند. استفاده از این نوع پارکت با توجه به قیمت بالایی که دارد، برای مکان‌های پر تردد پیشنهاد نمی‌شود. یعنی اگر به دنبال یک کفپوش مناسب برای مکان‌های پر تردد چون فروشگاه‌ها هستید، باید از کفپوش‌هایی که دارای طرح‌های ساده‌تری هستند، استفاده کنید.

برخی از پارکت لمینت‌ها دارای بافت‌ چوبی هستند، در این نوع پارکت‌ها ترک خوردگی‌ها و تیکه‌های چوب درختان وجود دارد، به همین دلیل این نوع کفپوش‌ها دارای ظاهری بسیار زیبا و طبیعی هستند. استفاده از این نوع محصول برای منازل و فروشگاه‌های پرتردد ایده مناسبی به شمار می‌آید؛ زیرا دارای ظاهری زیبا هستند و میزان مقاومت پاخوردگی آن‌ها مناسب است.

جنس پارکت لمینت

از دیگر مواردی که خریداران در انتخاب پارکت لمینت باید مدنظر داشته باشند، توجه به جنس محصول است. توجه داشته باشید که این کفپوش‌ها دارای جنس‌های مختلفی هستند. اگر قصد دارید تا محصول خود را در کیفیت بالایی خریداری کنید، قبل از هر چیزی باید به جنس آن توجه داشته باشید.

این نوع محصول‌ها از چوب درختان مختلف چون گردو، گیلاس و… تولید می‌شوند. به همین دلیل در بسیاری از ویژگی‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال مقاومت این نوع کفپوش‌ها بر اساس جنس آن‌ها متغیر است و یا برخی از آن ها، عایق صدا بوده و یا در برابر رطوبت مقاومت مناسبی دارند. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که در قبال هزینه‌ای که صرف می‌کنید، چه محصولی را خریداری می‌کنید.

می‌توان گفت که میزان کیفیت کفپوش به طور معمول به جنس آن بستگی دارد. اگر جنس محصول مناسب باشد می‌تواند تا مدت‌ها شما را راضی نگه دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در این امر کمی هوشمندانه تصمیم بگیرید.

مقاومت سایشی پارکت لمینت

مقاومت سایشی، به مقاومت کفپوش در برابر پا خوردگی و ساییدگی گفته می‌شود. پارکت لمینت‌ها دارای مقاومت‌های سایشی مختلفی هستند و میزان مقاومت آن‌ها به صورت AC نمایش داده می‌شود. هرچه عدد کناری AC بیشتر باشد، مقاومت پارکت لمینت نیز بیشتر است و هرچه این عدد کمتر باشد بیانگر این است که کفپوش مقاومت کمتری در برابر سایش دارد و زودتر از بین می‌رود و یا خراب می‌شود. از این رو بایستی به مقاومت سایشی محصول توجه داشته باشید.

در نظر داشته باشید که هرچه مقاومت سایشی محصول بیشتر باشد، طول عمر مفید آن افزایش می‌یابد و مدت زمان بیشتری را می‌توان از آن استفاده نمود. از میان مقاومت‌های سایشی پارکت، AC6 بالاترین مقاومت را دارد و بهترین گزینه موجود به حساب می‌آید. اگر قصد دارید پارکت لمینت شما دارای کیفیت بالایی باشد و بتوانید تا مدت‌ها از آن استفاده نمایید، بهتر است که به مقاومت سایشی آن توجه داشته باشید و توجه به این مورد را فراموش نکنید.

مقاومت پارکت لمینت در برابر آب

کفپوش‌ها در محیط‌های مختلف چون آشپزخانه، حمام و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارکت‌ها همانطور که می‌دانید از چوب درختان ساخته می‌شوند. به همین دلیل دارای مقاومت بالایی در برابر آب نیستند. استفاده از این نوع محصول برای مکان‌های چون آشپزخانه، مناسب نیست؛ زیرا محیط آشپزخانه جزو مکان‌هایی است که به طور مداوم با آب سروکار دارد و یک محیط نسبتا مربوط به حساب می‌آید. اگر از پارکت در این مکان‌ها استفاده کنید، آب به داخل کفپوش نفوذ می‌کند و باعث می‌شود که محصول شما خیلی زود فرسوده شود و از بین برود.

اما در نظر داشته باشید که جنس تمامی پارکت‌های لمینت مانند یکدیگر نیستند، یعنی تمامی آن‌ها این ویژگی را ندارند. جنس برخی از پارکت‌های لمینت به گونه‌ای است که می‌توان از آن در محیط‌های مرطوب نیز استفاده کرد. پس اگر قصد دارید که پارکت لمینیت را برای این مکان‌ها خریداری کنید، به مقاومت آن در برابر رطوبت توجه داشته باشید. سعی کنید که در این امر کمی محتاط باشید و کفپوش مناسبی را انتخاب کنید که دارای مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت باشد؛ زیرا یک انتخاب نادرست می‌تواند مشکلات متعددی را برای شما به وجود بیاورید.

ضخامت پارکت لمینت

پارکت لمینت‌ها دارای ضخامت‌های مختلفی هستند. متغیر بودن ضخامت پارکت‌ها به خاطر این است که بتوان از آن‌ها در مکان‌های مختلف استفاده نمود. به طور معمول مکان‌های پر تردد به کفپوش‌هایی نیاز دارند که دارای ضخامت بالایی باشند. ضخامت بالای کفپوش‌ها سبب می‌شود تا در برابر ضربه و خط و خش و… دچار آسیب نشوند. در انتخاب پارکت لمینت بهتر است که به این مورد نیز توجه داشته باشید و در نظر داشته باشید که ضخامت بالای محصول بیانگر مقاومت بالای آن است.

البته بهتر است بدانید که فقط برخی از مکان‌ها به کفپوش‌ها با ضخامت بالا نیاز دارند. به عنوان مثال تردد و رفت و آمد عموم در فروشگاه‌های بزرگ، بسیار زیاد است. استفاده از کفپوش‌هایی که دارای ضخامت بالایی باشند، برای این نوع مکان‌ها همواره انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌آیند؛ زیرا تردد بالا باعث می‌شود تا ضخامت پارکت رفته رفته کمتر شود و خیلی زود تخریب شود. اما اگر ضخامت محصول بالاتر باشد، باعث می‌شود تا طول عمر پارکت افرایش یابد که این مورد بسیار حائز اهمیت است و بایستی مورد توجه قرار دهید.

سخن پایانی

 

پارکت لمینت‌ها را می‌توان از انواع پرکاربرد کفپوش‌ها دانست. این نوع محصول دارای تنوع طرح و رنگ بالایی است. از این رو شما می‌توانید به راحتی محصول متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید. در خرید پارکت لمینت یک سری نکات بسیار مهم وجود دارد که کاربران برای یک خرید خوب و مناسب بایستی به این موارد توجه داشته باشند. در این مقاله به ذکر مطالبی پرداختیم که در انتخاب و خریداری پارکت لمینت باید به آن‌ها دقت و توجه بالایی داشته باشید. در نظر داشته باشید که یک خرید خوب و باکیفیت می‌تواند مزایای متعددی را برای شما به همراه داشته باشد.