>

نقش سی آر ام در بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش

به عنوان فردی که در حوزه بازاریابی و فروش فعالیت دارم همیشه از کمپین هایی که شرکت ها در معرفی محصول خودشون استفاده میکنند استفاده کرده و ناخوداگاه جذب در این کمپین ها می شوم

امروز هم بر اساس اتفاق عمدی و غیر عمد در دو کمپین مجموعه های بزرگی به اسم همکاران سیستم و محصول شوینده ماشین لباسشویی پرسیل برخورد کرده و حضور داشتم

اول اینکه همیشه برای من سئوال است که چرا اسم همکاران سیستم در فارسی با نام انگلیسی این شرکت تفاوت دارد !

اما بگذریم از این تفاوت لازم هست توضیح بدم که بر اساس پیامک و ایمیل دریافتی برای موضوع جذابی به نام ” نقش سی آر ام در بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش ” من جذب شده و در سمیناری که رایگان هم بود ثبت نام کردم و امروز به دفتر مرکزی دعوت شده و در این سمینار حضور یافتم .

الحق مثل همیشه به بهترین شکل میزبانی پر قدرت مجموعه همکاران سیستم به رخ همه مدعوین و اعضای حاضر در سالن کشیده شده و از این نظم ، تدارکات و برنامه ریزی باید سپاسگزاری کرد .

مواردی هم در مسیر معرفی سی آر ام مطرح شد که من اعتراف میکنم حرف تازه ای بیان نشده و متاسفانه با عنوان جلسه فاصله زیادی داشت !

تقریبا مثل کتابی بود که از روی جلد خریداری کرده و محتوای جذابی در آن وجود نداشته است .

 

من آدم شفاف و مستقلی هستم که همیشه در موضوع سی آر ام خیلی شفاف نظرم رو اعلام کردم و یکی از دلایلی که به عنوان یک کارشناس تن به همکاری هایی از نوع تعاملات مالی با شرکت های نرم افزاری ارائه دهنده سرویس های سی آر ام نداده ام همین است که بتوانم به راحتی نقد سازنده کرده و وام دار هیچ شرکتی نباشم .

 

من را به نوعی منتقد سی آر ام پیام گستر می شناسند که در هر مجلسی نیز اعلام کرده ام که یکی از مشکلات آن مجموعه عدم ارتباط دوستانه با کلاینت ها و مشتریان خودش است و همین دلیل هم باعث شده تا سهم بازاری که می توانست داشته باشد را هیچ وقت کسب نکرده و نتوانسته به جایگاهی که مد نظر خودش هست برسد .

و همیشه مدافع دیدار بوده ام ! یعنی تا این لحظه که بیست و ششم تیرماه سال 1402 است من همچنان برای بستر سی آر ام توصیه میکنم که شرکت ها در هر ابعادی متمرکز سی آر ام راحتی باشند که فعلا دیدار روی این مزیت توانسته بهترین بهره را کسب  کند  .

اما سرو سی آر ام را با اینکه شاید بیشتر از ده سال است می شناسم و اتفاقا نامش را هم بسیار دوست دارم و قطعا ارادتی که به همکاران سیستم دارم قدمتی نزدیک به سه دهه را دارد باعث می شود تا حامی معنوی اش باشم .

اما سرو سی آر ام مشکلی که دارد این است که خودش هنوز نتوانسته از زیر نگاه همکاران سیستمی خارج بشود و به عنوان یک بخش مستقل سی آر امی اقدام به دریافت اطلاعات و درک نیاز مخاطب هایش بکند و بهتر است این عینک همکاران سیستمی را برداشته و کمی خلاقیت را چاشنی کار خودش بکند .

در یکی از پیشنهاداتی که امروز بنده به مجموعه سرو سی آر ام دادم داشتن یک مزیت رقابتی نسبت به دیگر رقبای خود بود که بتواند با این سلاح در جنگ فروش وارد شده و فتوحاتی نیز داشته باشد و این پیشنهاد هم این بود که در این سی آر ام امکانی اضافه بشود که بتواند متناسب با عملکردی خارج از موضوع فروش قطعی میزان فعالیت کارشناس فروش را محاسبه کرده و متناسب با این میزان پیشنهاد بونس و پورسانتی را به واحد مالی اعلام کند ، گرچه استقبال خوبی از این موضوع شد ، متاسفانه عزیزان بدنه همکاران سیستم اعلام کردند که این یک ماژول در  همکاران سیستم است که به صورت مجزا برای کلیه پرسنل قابل استفاده می باشد .

در جمع بندی موضوع نشست سمینار امروز در دفتر مرکزی همکاران سیستم اعلام میکنم که به عنوان یک کارشناس و تئورسین سبک ایجاد بازاریابی و فروش برای خود پلتفرم سی آر ام با این روش کنونی احتمال کمی برای جذب مخاطب و امکان ارائه خدمات خواهد بود و همچنان پلتفرم دیدار بهترین گزینه پیشنهادی از سوی من به متقاضیان می باشد .

گرچه این نظر من قطعیت مستمر نداشته و انشالله یک روز بیایم و اعلام کنم که همه پلتفرم ها در سطح استاندارد شناخت مخاطب و درک نیاز های آنها و توانایی ارائه سرویس می باشند و هر سی آر امی را خرید کنید هزینه نکرده و سرمایه گذاری کردید ولی اکنون قاطع اعلام میکنم تا این تاریخ بهترین گزینه خرید سی آر ام برای دپارتمان فروش هر مدل کسب و کاری از یک نفر تا ده هزار نفر همین پلتفرم دیدار می باشد  و اگر کسی هم نسبت به این مخالفتی دارد بنده آماده دریافت نظرات ارزشمند ایشان هستم و می توانید از طریق لینکدین من با بنده در ارتباط باشید  .

لازم به توضیح است که ما در گروه اف پی دی و مخصوصا بخش پارکت لمینت داچ فلور از سی آر ام دیدار استفاده میکنیم .

و در بخش دوم نیز امروز عصر فرزندانم را به باغ کتاب تهران برده تا بتوانیم در محیط فرهنگی آنجا برای فرزندانم خرید کنم و یکدفعه شاهد این بودم که کانتر جذابی از مایع لباسشویی پرسیل قرار گرفته و یک نیروی پروموتر نیز آنجا هست و در حال دریافت شماره تلفن و نام افراد بوده و بعد از دریافت اطلاعات به آنها یک عدد مایع لباسشوئی پرسیل تحویل می داد .

اما موضوعی که در این نحوه ارائه و دریافت اطلاعات هست دارای مشکلاتی می باشد که اینجا به عزیزان در مجموعه پرسیل اعلام میکنم شما که در حال هزینه کردن هستید با کمی دقت این هزینه را هدر نداده و متمرکز تر  کار کنید  .

  • فردی که مسئول این کار بود اصلا پروموتر نبود و در صدد این بود که هر چه سریعتر یک تعداد شماره تلفن را ثبت کرده و بعد از آن کارش تمام شده و اصلا برای این مدل کاری آموزش ندیده بود .
  • دریافت شماره تلفنی که در آن هیچ تاییدیه ای وجود ندارد و می توان شماره دروغین داد به خودی خود یک اشتباه در سیاستگذاری این طرح می باشد و به نظرم باید کمی زیرکانه تر مخاطبین رو در مسیر ارائه اطلاعات قرار بدهید ( من خودم شماره دروغین گفتم و دو بار هم مراجعه کردیم که خانم پروموتر اعتراضی نکرد )
  • باغ کتاب محیطی است فرهنگی و من فکر میکنم این کالا در مکان درستی برای دریافت لید انخاب نشده بود و شاید تنها مزیت آن موضوع خانوادگی بودن باغ کتاب باشد .

 

 

در انتها به موضوعی میخواهم اشاره کنم که ما در ایران متمرکز دو مساله همیشه هستیم و اول اینکه یک کار تبلیغاتی باید انجام بدهیم و دوم اینکه این کار را به بهترین شکل هم انجام بدهیم ولی از این موضوع غافل می شویم که برای چه باید این کار تبلیغاتی را انجام بدهیم  ؟ این چرایی همیشه فراموش می شود و اصلا هیچ وقت جوابی برای آن نخواهیم داشت و اکر متمرکز این باشیم قطعا بسیاری از اقدامات ما از حالت فرمایشی خارج شده و هدفمند می باشد و اصلا همین پاسخ به چرایی می تواند محل ارزیابی عملکرد باشد که به این پاسخ چقدر نزدیک و یا به چه میزان دور بوده است .