>

نحوه نگهداری از پارکت لمینت

استفاده از پارکت لمینیت داچ فلور راهی ساده برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی

پارکت لمینت ها دسته ای از کفپوش ها هستند که بخاطر ظاهر زیبا و شکیل طرفداران زیادی دارند. لمینت ها به حد کافی مقاوم هستند و محیط خانه را گرم و دلنشین می کنند و از همه مهم تر بسیار مقرون به صرفه هستند. به همین جهت هر روز بر محبوبیت آن افزوده می شود. اما آیا تمامی خریداران با نحوه درست نگهداری پارکت لمینت آشنایی دارند؟ در این مقاله داچ فلور سعی دارد به طور خلاصه به بررسی این موضوع بپردازد.

 

با اینکه پارکت لمینت ظاهری شبیه به پارکت های تمام چوب دارد اما این بدین معنا نیست که شرایط نگهداری آن شبیه مراقبت از پارکت است. در حقیقت روش تمیز کردن یک پارکت بلوط با یک تایل لمینتی مشابه نخواهد بود. پارکت لمینت ها نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه و دقیقی دارند، زیرا برخلاف چوب های طبیعی سطح آن ها غیر قابل تعمیر است. پس در صورت ایجاد لکه و خراش های عمقی حتما باید همه لمینت ها عوض شود که بسیار هزینه بر است. برای  جلوگیری از چنین اتفاق هایی باید به طور صحیح از لمینت ها مراقبت شود

پیشگیری از کثیف شدن و صدمه دیدن پارکت لمینت

مناسب ترین راه برای حفاظت از پارکت لمینت جلوگیری از کثیفی و آسیب آن است. در ظاهر شاید انجام این کار آسان به نظر برسد، اما به همین سادگی ها هم نیست.

چنانچه به نظرتان پارکت لمینت شما همواره در معرض کثیفی است، در هر مکانی که افراد (یا حیوانات خانگی) می توانند با خاک داخل شوند، از پادری استفاده کنید. حتی می توانید از مهمانانتان بخواهید که کفش های خود را در بیاورند.

با استفاده از لنت های چسب مبل در هنگام جا به جایی آنها ، پارکت لمینت شما به مرور زمان از خط و خش محافظت می شود. هنگامی جا به جایی مبلمان و وسایل ، حتی اندکی، آسیب های ماندگاری میتواند به پارکت لمینت شما وارد شود. اما با استفاده از پدهای نمدی در کف صندلی ها و میزها از بروز چنین آسیب هایی پیشگیری کنید.

نور آفتاب

نور آفتاب از مواردی  است که باعث بروز آسیب های سطحی در انواع لمینت ها می شود.با اینکه میزان آسیب پذیری آنها درجات مختلف و متفواتی  دارد اما به طور کلی نور آفتاب به عنوان عاملی مضر برای لمینت ها محسوب می شود. به همین جهت توصیه می کنیم از پرده های ضخیم برای کنترل هر چه بهتر نور خورشید استفاده کنید.

 

پیشگیری از ایجاد لکه روی پارکت لمینت

بهترین روش برای پیشگیری از ایجاد لکه های سخت و همیشگی پاک کردن لکه در سریع ترین زمان ممکن است. رطوبت یکی از موارد مهم آسیب رساندن به پارکت لمینت است. به همین دلیل می بایست تماس آب یا هر گونه رطوبی را با سطح لمینت به حداقل ممکن برسانید. پس اگر به طور اتفاقی مایعاتی روی لمینت ریخته شد بهتر است در کمتر از چهار ساعت آن را خشک کنید. در صورت ایجاد وقفه در این مرحله احتمال نفوذ رطوبت به لایه های زیرین لمینت و نهایتا تغییر شکل آن بشدت افزایش می یابد.

جارو زدن روزانه

پارکت لمینت دارای سطحی ضد خش است که آن را برای مکان های شلوغ مانند منازل و ساختمان های تجاری مناسب می کند. با این حال، جمع شدن کثیفی به مرور منجر به ایجاد خط و خراش می شود. با جارو زدن منظم می توانید از ایجاد این خراش ها پیشگیری کنید.

جهت تمیز کردن سطح پارکت می توانید با استفاده از یک پارچه یا برس جارو با مو های نرم و تمیز کثیفی سطح آن را پاک کنید بدون آنکه روی سطح پارکت ساییدگی ایجاد شود.

 

نظافت و تمیز کردن ویژه

از آنجایی آب برای پارکت ضرر دارد برای حفاظت از پارکت لمینت ، شایان ذکر است که هنگام تمیز کردن، استفاده از آب را به حداقل برسانید. هرگز از بخارشو برای تمیز کردن پارکت لمینت استفاده نکنید. استفاده از بخارشو باعث می شود رطوبت در بین تایل ها نفوذ کند که امکان دارد منجر به باد کردن و تاب برداشتن پارکت لمینت شود.

اگر مایل به استفاده از موپ هستید، ما به شما استفاده از یک ماپ اسپری سر صاف را به جای یک شست و شوی عادی توصیه می کنیم. موپ‌های پیچ‌دار قدیمی امکان دارد آب را روی سطح لمینت باقی بگذارند، که در مفاصل جذب می‌شود و اگر مرتب این اتفاق تکرار شود ممکن است پارکت ها دچار آسیب شوند.

برای بیشتر کردن قدرت پاک کنندگی ، می توان سرکه را به آب اضافه کنید (که باعث جلوگیری از ایجاد لکه های آب روی سطح پارکت می شود). همچنین کف شوهای چند منظوره ای وجود دارند که به خلاص شدن از شر آلودگی های سرسخت روی لمینت شما کمک می کنند. فقط همیشه قبل از استفاده ار آن کف شو ها، حتما برچسب روی آن را بخوانید تا بررسی کنید که با کفپوش شما سازگار باشد و پارکت شما دچار آسیب نشود.

تعمیر کردن پارکت ها

اگر به پارکت لمینت شما آسیب وارد شود، دلیلی برای استرس و نگرانی وجود ندارد. به جای عوض کردن یک تایل یا همه پارکت لمینت منزل خود، می توان یک کیت تعمیر برای مقابله با خراش ها و خراش های روزمره تهیه کنید.

چناچه آسیب وارد شده جبران ناپذیر باشد، امکان دارد لازم باشد یک یا دو تایل را تعویض کنید. خوشبختانه، با توجه به سیستم کلیک آسان لمینت، عوض کردن کار سختی نیست.

اگر هنوز پارکت لمینت خود را انتخاب نکرده اید می توانید جهت مشاوره با متخصصان داچ فلور تماس بگیرید.