>

نحوه نصب پارکت لمینت

پارکت لمینیت داچ فلور: جذابیت و دوام در یک محصول

راهنمای نصب پارکت لمینیت

راهنمای کامل نحوه نصب کلیه کفپوش های لمینت توسط کارشناسان داخلی داچ فلور

قبل از شروع به یادگیری نحوه چیدمان کفپوش لمینت، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمام ابزار لازم را دارید.

ما ابزار را به دو گروه تقسیم کرده ایم.

موارد ضروری، مواردی که بدون آنها نمی توانید کف لمینت را نصب کنید. و همچنین موارد توصیه شده که شامل محصولاتی است که کار را آسان‌تر می‌کنند یا به نصب حرفه‌ای‌تر کمک می‌کنند.

 

اقلام ضروری:

-اره دستی

-مداد

-زیرانداز

-نوار اندازه گیری

موارد توصیه شده:

-زانو بند

-رطوبت سنج

-فاصله دهنده ها

-نوار کشش

-اره برش برقی (برای تعویض اره دستی)

 

مهم است که پارکت لمینت خود را قبل از نصب بررسی کنید. اگر کوچک ترین نقصی پیدا کردید، کف را نصب نکنید. ابتدا با نصاب خود صحبت کنید تا بهترین راه را تعیین کنید. بسیاری از تولیدکنندگان در صورت نصب کفپوش معیوب، گارانتی را تایید نمی کنند.

 

یافتن چیزی که به نظر می رسد آسیب بسیار جزئی به لبه ها و به خصوص گوشه های کف های لمینت وارد شده است، غیر معمول نیست. این عمدتاً سطحی خواهد بود زیرا فرآیند ماشینکاری می تواند نقص های کوچکی را در امتداد کفپوش ها ایجاد کند که تأثیری بر کیفیت یا عملکرد کف نخواهد داشت. با این حال، اگر متوجه قسمت های بزرگ شکسته یا مناطق بزرگ آسیب دیده شدید ، باید قبل از ادامه نصب با شرکت سازنده آن تماس بگیرید.

 

شرایط کف اتاق  برای اجرای کفپوش لمینت

شرایط نامناسب کف اتاق اولین دلیل شکست کف لمینت است. یادگیری نحوه چیدمان کفپوش لمینت واقعاً تنها پس از بررسی شرایط کف اتاق مهم است. مهم ترین بررسی هایی که باید انجام شود، رطوبت و سطوح زیر کف است. تعیین اینکه آیا شرایط کف قابل قبول است یا خیر، همیشه بر عهده نصاب است، اما اگر قصد داشتید خودتان قبل از نصب یک پارکت این موضوع را بررسی کنید، باید این آزمایش ضروری به شرح زیر انجام دهید:

 

 

-سطح رطوبت باید بین ۴۵ تا ۶۵ درصد باشد. این مورد باید توسط رطوبت سنج تست شود.

 

-سطوح زیر طبقه نباید بیشتر از ۳ میلی متر در فاصله ی یک متری از هر جهت باشند. این باید قبل از شروع نصب با یک سطح و خط کش بلند بررسی و اندازه گیری شود. کف های ناهموار باید با استفاده از تخته های تسطیح، تخته سه لا یا محصولات خود تراز تسطیح شوند.

 

۱-زیرسازی کف اتاق

در حالت عادی پیش از نصب پارکت نیاز به زیرسازی نداریم اما اگر کف اتاق دارای اختلاف سطح هایی بیش از ۲ میلی متر باشد، نخست می بایست با استفاده از سیمان و اصول بنایی یک مرحله زیرسازی انجام شود تا کف اتاق صاف گردد.توجه کنید که کف اتاق هایی که از سرامیک، سنگ و موزاییک است در اکثر موارد به دلیل اینکه قبلا توسط نصاب سرامیک سطح آنها صاف شده است، نیاز به زیرسازی ندارد؛ علاوه بر این اتاق هایی که سیمان شده اند اغلب توسط بنا به صورت یکدست و صاف درآمده اند.

به همین دلیل در اغلب اوقات پارکت لمینت بی نیاز به زیر سازی انجام می شود و چنانچه نیاز به زیر سازی داشته باشد به طور معمول توسط نصاب پارکت انجام می شود.

اگر سرامیک قسمتی از محیط کف اتاق لق باشد، پیش از نصب به وسیله ی چسب یا ملات، لقی سرامیک بر طرف می شود تا پس از نصب پارکت باعث ایجاد سر و صدا نشود.

 

۲-جمع کردن کفپوش یا پارکت قبلی 

در صورتی که از پیش کفپوش پی وی سی و یا پارکت در اتاق نصب شده است، در ابتدا بایست آنها را جمع کرده و سپس اقدام به نصب پارکت لمینت جدید کنید.

 

۳-تمیز کردن کف اتاق

پیش از نصب پارکت می بایست کف محیط به طور کامل با جارو تمیز گردد و عاری از هر گونه سنگ ریزه باشد.

 

۴-قرار دادن بسته های پارکت لمینیت در محیط مورد نظر

بهتر است 24 الی 48 ساعت قبل از نصب، بسته های پارکت لمینیت را در همان اتاقی که قرار است نصب شود، قرار دهید تا پارکت هم دما با محیط شود. دمای اتاق موردنظر نباید کمتر از18 درجه سانتی گراد باشد.

مراحل نصب پارکت لمینیت به صورت زیر می باشد:

 

پس از انجام اقدامات پیش از نصب که در بالا گفته شد، نصب پارکت لمینیت به ترتیب زیر انجام می شود

۱- در ابتدا یک لایه فوم سایلنت (مخصوص پارکت) در کف اتاق پهن کنید.

۲-از یک طرف دیوار نصب را شروع کنید اما باید این نکته را در نظر بگیرید که تایل های پارکت لمینیت می بایست با دیوار هشت میلیمتر فاصله داشته باشند تا در اثر انقباض و انبساط پارکت ها دچار آسیب نشوند.

۳- به منظور قفل کردن کامل پارکت ها می توانید یا با  فشار دست و یا با چکش ضربه گیر (پلاستیکی) استفاده کنید تا آسیبی به کلیک های پارکت وارد نشود.

۴- برای داشتن پارکت لمینیتی زیباتر ، و همچنین رعایت اصول اجرایی، تایل های پارکت را به صورت پازلی نصب کرده و دقت کنید که فاصله شیار دو تایل حداقل 40 سانتی متر باشد.

۶-بعد از تمام شدن کار نصب پارکت ها، برای زیبایی بیشتر محیط و مهار کردن آنها از طرفین، می بایست از قرنیز استفاده کنید.

نکته هایی در مورد استفاده از پارکت لمینیت وجود دارند که شایان توجه هستند.

 

 – در مکان هایی که گرمایش از کف محیط استفاده شده می بایست از برند هایی استفاده کنید که با سیستم گرمایش از کف مشکلی نداشته باشند و در اثر گرما آسیب نبینند. شایان ذکر است که در ساخت تمامی کفپوش های داچ فلور به این نکته دقت شده است و تمامی کفپوش های داچ فلور سازگار با سیستم گرمایش از کف محیط هستند.

– پیش از نصب پارکت لمینیت می بایست فوم سایلنت (مخصوص پارکت) زیر پارکت ها پهن شود ، فوم های معمولی به هیچ وجه نمی توانند جایگزین فوم سایلنت شوند.

– در اتاق هایی که احتمال آبریزی زیاد است مثل آشپزخانه، نباید از پارکت لمینت استفاده کرد.