>

نحوه نصب اصولی پارکت لمینیت

 مقدمه

شما ممکن است تصمیم گرفته باشید پارکت لمینت را به دلیل سهولت در نصب و ظاهر زیبای آن انتخاب کنید. در حالی که می‌توانستید کفپوش چوبی یا کاشی سرامیکی را بخرید، شما ترجیح دادید که کفپوش لمینت را انتخاب کنید و دلیل این انتخاب ، قابلیت نصب آسان و هزینه اقتصادی پارکت لمینیت است.

از بین تمام گزینه‌های کفپوش، پارکت لمینت (که به عنوان کفپوش لوکس هم شناخته می‌شود) یکی از آسان‌ترین کفپوش‌ها برای نصب می‌باشد. برش آن بسیار ساده است و شما نیازی به اتصال آن به کف زیرین ندارید، زیرا دارای قابلیت لبه به لبه و اتصالات کلیکی می‌باشد. به راحتی می‌توانید کف یک اتاق متوسط را با استفاده از کفپوش لمینت در چند ساعت نصب کنید.

در ادامه نحوه نصب پارکت لمینیت را به طور کامل به شما آموزش می دهیم.

تجهیزات مورد نیاز

  • سمباده (در صورت نیاز)
  • انبر
  • متر نواری
  • چاقو
  • اره
  • چکش
  • میخکوب (اختیاری)

 

نحوه چیدمان تایل های کفپوش لمینیت

پارکت لمینت با کفپوش‌های چوبی متفاوت است و باید دارای طرحی جذاب و چشم نواز باشد. طرح‌های پارکت لمینت باید با رنگ و طرح دیوارها هماهنگ شوند.

هنگام نصب پارکت لمینت، اولین ردیف تخته‌ها را به امتداد دیوار یا ویژگی برجسته اتاق قرار دهید و سپس به سمت دیگری از اتاق حرکت کنید. احتمالاً ردیف آخر اتاق کمی ناهموار خواهد بود، اما میتوانید از قرنیزها یا قالب‌های کفش استفاده کنید تا این ناهمواری را پنهان کنید.

فقط اطمینان حاصل کنید که در نصب ردیف‌های مجاور، درزهای نهایی در یک نقطه قرار نگیرند. بهتر است درزهای نهایی را حداقل شش اینچ به سمت ردیف بعدی جابجا کنید، تا نتیجه نهایی زیباتر باشد.

 

 مراحل نصب پارکت:

برای سهولت در نصب، بهتر است همواره موادی که با کف در ارتباط هستند را جدا کنید. این شامل قرنیزها، قسمتهای جامانده از کفپوش قبلی و چهار چوب در می شود. درحالت عمومی، برداشتن درها از لولاها به نصب کمک می کند.

 

قالب گیری جعبه درب راحت قابل جداسازی و تعویض است و انجام این کار نصب را اسان تر و تمیزتر می کند. اگر نمی خواهید چهارچوب درب را بردارید یا اگر برآمدگی هایی دارید که قابل برداشت نیستند، می توانید کفپوش ها را به جایی ببرید که اطراف این موانع قرار بگیرد.

عموماً قالب گیری با میخ هایی نازک و فلزی صورت می گیرد و می توان آن را با دقت باز کرد و با یک میله درست جدا کرد. برای جدا کردن تیغه از روی مواد، آنها را با استفاده از تخته چوب یا چوب صاف مستقیماً از پشت قالب بکشید. اگر بعد از برداشتن مواد هنوز قابل استفاده باشند، آن را برای نصب مجدد کنار بگذارید.

 

 

۱-آماده سازی کف

معمولاً می‌توان پارکت لمینت را، به راحتی روی هر سطحی قرار داد ولی در صورت وجود نقاط بلند، باید آنها را سمباده زده و سطحی هموار و صاف برای کف جدید ایجاد کنید. هدف اصلی شما ایجاد سطحی بسیار صاف و صافترین سطح ممکن برای قرار دادن تخته لمینت به عنوان لایه زیرین کف می‌باشد.

در صورتی که پارکت لمینت را روی یک زیرساخت بتنی نصب می کنید، هر نقاط یا درزی را با استفاده از بتن پر کنید.

 

۲-تست ردیف اول تایل ها

تست کردن تایل‌های پارکت لمینت، اولین مرحله در طراحی کفپوش ایده آل است. برای ایجاد یک چیدمان جذاب، توصیه می‌شود تایل‌ها را به طور متقابل در دو طرف دیوار قرار دهید و از وسط شروع به نصب کنید. این کار باعث می‌شود تایل‌های بریده شده در انتها همگی طول یکسانی داشته باشند. همچنین در پایان دیوار، یک شکاف با عرض 1/4 اینچ ایجاد کنید. با قرار دادن انبساط در فاصله بین تایل‌ها و دیوار، می‌توانید این شکاف را بسیار آراسته نامرئی سازید.

 

۳-برش تایل ها

با دقت تایل ها را برش دهید. با استفاده از کوچکترین قسمت تیغه با پیش زدن واگرایی به آرامی تایل را ببرید تا بتوانید تایل را به طور کامل جدا کنید. با این روش، شما می توانید تایل های لمینت را به طور آسان و بدون خطر شکستگی برش دهید.

 

۴-متصل کردن تایل ها به کف

 اکثر تایل های پارکت لمینت لبه به لبه و از انتها به انتها با سیستم زبانه و شیار تاشو، قفل می شوند. یک تایل به صورت صاف روی کف زیرین قرار دارد، در هنگامی که تایل دیگر به صورت زاویه دار نگه داشته و در شیار دریافت تخته اول قرار می گیرد. تا کردن تخته دوم تا زمانی که صاف و موازی با تخته اول قرار گیرد کمک می کند تا تایل ها را به هم نزدیک کرده و در جای خود قفل شوند.

پس از قرار دادن ردیف اول، ردیف های بعد را در سراسر کف ادامه دهید، ابتدا تایل ها را از انتها به ابتدا وصل کنید، سپس ردیف جدید را در امتداد لبه ردیف قبلی قرار داده و زبانه آن را در شیار ردیف قبلی تا بکنید. مطمئن شوید که اتصالات انتهایی به صورت تکان خورده هستند به طوری که حداقل شش اینچ از اتصالات انتهایی ردیف قبل فاصله داشته باشند.

 

نکته:

استفاده از تایل‌های آخر در یک ردیف ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود، به خصوص زمانی که کلیک‌ها به صورت متوالی و لب به لب انجام می شوند. برای حل این مشکل، می توانید از ابزار میله کشی استفاده کنید تا تایل‌ها را به طور محکم به هم متصل کنید. با این روش، می توانید از تایل‌ها به صورت استحکام بیشتری استفاده کنید و احتمال بروز مشکلات آینده را کاهش دهید.

 

 

۵-اصلاح برآمدگی ها

زمانی که به موانعی مانند چارچوب درها یا کانال ها برمی‌خورید، تایل های کف را می‌توان به سهولت با استفاده از یک چاقو برش داده یا با استفاده از قیچی آن ها به شکل دلخواه برش دهید.

 

۶-تایل ها را در اطراف برآمدگی ها قرار دهید

با ایجاد برش ها، می توانید آسان تر تایل های کفپوش لمینت را به تایل های مجاور متصل کنید. با آرامی، تایل بریده شده را به تایل مجاور می کشید تا به جایگاه خود قفل شود.

با این حال، به خاطر انعطاف پذیری محدود کفپوش لمینت، نمی توانید آن را به اندازه کافی خم کنید تا بتوانید آن را حول چارچوب در و درها و سایر برجستگی ها بگذارید. شاید نیاز باشد تا تخته های قبلی را بازکنید و صفحه برش را در محل مورد نیاز قرار دهید.

 

۷-برش تایل های نهایی

دیوار محوطه ای خاص است که در بعضی موارد نیاز است تا تایل‌های آخرین ردیف کوتاه شوند تا با دیوار جای بیفتند. برای ایجاد یک شکاف زیبا و منظم به عرض یک چهارم اینچ بین تایل‌ها و دیوار، حتما باید آن‌ها را به اندازه کافی باریک کنید.

 

۸-نصب دوباره قالب های برش

بعد از قرار دادن کف، می توانید قرنیز را بازبندی کنید، بهتر است از میخکوب پنوماتیک استفاده کنید. استفاده از چکش برای زدن میخها می تواند  به قرنیز آسیب برساند. اما یک میخکوب برقی این کار را بدون مشکل انجام می دهد.