>

نحوه ساخت پارکت لمینت

پارکت لمینت‌ها را می‌توان از کفپوش‌های باکیفیت و مدرن امروزی دانست. این نوع کفپوش‌ها با توجه به ساختار بسیار زیبا و مناسبی که دارند، توانسته‌اند حجم خرید بسیار زیادی را به خود اختصاص دهند. در ساخت این نوع کفپوش‌ها از برترین و جدیدترین متدهای روز دنیا استفاده می‌شود. همین موضوع سبب شده است که پارکت‌ها دارای کیفیت بسیار بالایی باشند. با توجه به این تفاسیر؛ سوالی که در ذهن مخاطبان به وجود می‌آید این است که این نوع کفپوش‌ها چگونه ساخته می‌شوند. داشتن آگاهی بالا در رابطه با نحوه ساخت این محصول به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از کیفیت و مرغوبیت آن داشته باشید. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که پارکت لمینت‌ها چگونه ساخته می‌شوند، در ادامه بخش با ما همراه باشید.

همه چیز درباره ساخت پارکت لمینت

تا به حال مقالات زیادی را در رابطه با ویژگی‌ها، مشخصات و کاربرد لمینت‌ها خوانده‌ایم. مبحثی که تمامی ما از آن اطلاع داریم این است که پارکت لمینت‌ها از پرطرفدارترین کفپوش‌های جهان به حساب می‌آیند.

داشتن طرفداران زیاد این محصول در سراسر جهان، بیانگر این موضوع است که اکثر کشورها پارکت لمینت‌ها را تولید و عرضه می‌نمایند. به عبارتی دیگر فقط کشور ما سازنده پارکت لمینت نیست، بلکه شرکت‌های متعددی در کشورهای مختلف وجود دارند که مشغول به ساخت پارکت لمینت هستند. اگر به این موضوع دقت کنید متوجه می‌شوید که پارکت لمینت‌ها از انواع خوب کفپوش‌ها هستند.

پارکت لمینت‌ها توسط برندهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند، از این رو نحوه ساخت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. البته این مورد را نیز مدنظر داشته باشید که تفاوت زیادی میان نحوه ساخت آن‌ها وجود ندارد. به طور معمول پارکت لمینت‌ها به یک سبک یکسان در تمامی جهان طراحی و تولید می‌شوند.

تنها تفاوتی که میان نحوه ساخت پارکت لمینت وجود دارد، این است که برخی از تولیدکنندگان برای ساخت این محصول دقت و توجه زیادی به خرج می‌دهند و وقت زیادی را برای ساخت این محصول صرف می‌کنند، از این رو محصول آن برند باکیفیت بیشتری تولید می‌شود. اما برعکس؛ برخی از برندهای تولید کننده پارکت لمینت با توجه به‌عدم سابقه در زمینه تولید پارکت لمینت، محصول خود را با کیفیت پایین‌تری تولید می‌کنند، به همین دلیل محصول آن‌ها دارای طول عمر پایین‌تری هستند. می‌توان گفت که یکی از تفاوت‌های میان ساخت پارکت لمینت مربوط به برندهای مختلف و دقت و توجه تولیدکنندگان در ساخت محصول است.

مراحل ساخت پارکت لمینت

همانطور که گفتیم، پارکت لمینت‌ها طی مراحل مختلفی تولید می‌شوند. اگر مراحل ساخت این نوع کفپوش به درستی انجام شود، محصول موردنظر در کیفیت بالاتری تولید می‌شود. این مورد را نیز مدنظر داشته باشید که کیفیت نهایی پارکت لمینت به فرآیند ساخت آن بستگی دارد. اگر فرایند ساخت این محصول به درستی و به صورت اصولی انجام شود، مرغوبیت و طول عمر پارکت بیشتر خواهد بود.

.به طور کلی مراحل ساخت پارکت لمینت به شرح زیر است.

  1. — جمع آوری چوب و قطع درختان

ابتدایی‌ترین مرحله ساخت پارکت لمینت مربوط به جمع آوری و قطع درختان است. ابتدا کارشناسان با توجه به اطلاعات بالایی که در رابطه با چوب درختان دارند، کیفیت چوب‌ها را بررسی می‌کنند. کارشناسان پس از قطع چوب درختان و سنجش کیفیت آن‌ها، چوب‌ها را در گروه‌های مختلف قرار می‌دهند. در نظر داشته باشید که قطعات چوب بر اساس کیفیت در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

بررسی و سنجش کیفیت چوب درختان، بایستی توسط کارشناسان و افرادی که در این زمینه مهارت دارند، انجام شود تا در نهایت کفپوش‌ها دارای کیفیت یکسانی باشند. قطع درختان را نیز به دو روش مختلف دستی و اتوماتیک انجام می‌دهند.

  1. — خشک کردن چوب‌های خیس

دومین مرحله ساخت پارکت لمینت مربوط به خشک کردن چوب خیس درختان است. در نظر داشته باشید که مرحله خشک شدن چوب درختان بسیار مهم است؛ زیرا به طور معمول کیفیت نهایی پارکت لمینت به این مرحله بستگی دارد. پس از خشک کردن چوب درختان، قسمت بالایی آن‌ها را برش می‌دهند. انجام این کار به منظور کاهش رطوبت صورت می‌گیرد. انجام این مرحله توسط کارشناسان انجام می‌شود. مرحله دوم خشک شدن درختان حدود ۵ تا ۲۱ روز طول می‌کشد و این مدت زمان به رسیدن رطوبت چوب‌ها به رطوبت مطلوب بستگی دارد.

  1. — ساخت لایه‌های مختلف پارکت

پارکت لمینت‌ها دارای چندین لایه مختلف هستند. در مرحله سوم به ساخت این لایه‌ها به صورت جداگانه می‌پردازند. به طور کلی این نوع کفپوش‌ها از چهار لایه مختلف تشکیل شده اند. این لایه ها، لایه‌های بیرونی، لایه‌های دوم، لایه‌های مرکزی و لایه زیرین نام دارند. این مرحله را می‌توان از دشوارترین مراحل ساخت پارکت لمینت دانست؛ زیرا انجام این فرایند به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

  1. — فشرده‌سازی

مرحله چهارم، آخرین مرحله ساخت و تولید پارکت لمینت است. این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد و تولیدکنندگان پارکت لمینت، روی این مرحله دقت زیادی می‌کنند. در این بخش تمامی لایه‌های پارکت لمینت را با استفاده از فشار و گرما، فشرده‌سازی می‌کنند.

در نظر داشته باشید که انجام فرایند فشرده‌سازی به دو روش مختلف انجام می‌شود. از روش‌های انجام این کار می‌توان به روش DPL و HPL اشاره نمود. به طور معمول برندهای مختلف از یکی از این روش‌ها برای فشرده‌سازی لایه‌های پارکت لمینت استفاده می‌کند. این مرحله به معنای اتمام فرایند ساخت پارکت لمینت است.

 

سخن پایانی

 

آیا شما در رابطه با نحوه ساخت پارکت لمینت‌ها اطلاع دارید؟ پارکت لمینت‌ها از باکیفیت‌ترین کفپوش موجود در بازار به شمار می‌آیند. این نوع کفپوش‌ها با دقت بالایی تولید می‌شوند و کیفیت بالای خود را مدیون همین موضوع هستند. این نوع محصول طی مراحل خاصی تولید می‌شود و فرایند ساخت آن پروسه‌ای نسبتا دشواری است. کیفیت نهایی محصول به ساخت اصولی آن بستگی دارد. فروشگاه اینترنتی داچ فلور همواره محصولات خود را در طیف وسیعی از رنگ، طرح و مدل عرضه می‌کند. کلیه محصولات عرضه شده توسط داچ فلور، کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توان تا سالیانی طولانی از آن‌ها استفاده کرد. به شرطی که شما نیز با اصول نگهداری از این محصول آشنا باشید.