>

مزایا و معایب پارکت لمینت

پارکت لمینت جزو یکی از انواع خوب کفپوش‌ها به حساب می‌آید. امروزه بسیاری از افراد به خرید این نوع پارکت و استفاده از آن در محیط‌های مختلف همچون منازل می‌پردازند. خرید این نوع پارکت و استفاده از آن همواره با مزایا و معایب مختلفی همراه است. به عبارتی دیگر استفاده از پارکت‌های لمینت نقاط مثبت و منفی مختلفی دارد. لازم است تا کاربران قبل از خرید پارکت‌های لمینت، از مزایا و معایب استفاده از آن اطلاع داشته باشند؛ زیرا داشتن آگاهی در این رابطه به فرد کمک می‌کند تا همواره بتواند با دقت و آگاهی بیشتری به خرید پارکت مد نظر خود بپردازد. با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب این نوع پارکت آشنا سازیم.

با مزایا و معایب پارکت لمینت آشنا شوید

پارکت‌های لمینت مزایا و معایب به خصوصی دارد. اطلاع از مزایا و معایب پارکت‌های لمینت برای خریداران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ممکن است که یک فرد در صورت نداشتن آگاهی کافی در رابطه با کفپوش مورد نظر، انتخاب و خرید اشتباهی داشته باشد. پس لازم است ابتدا اطلاعات خود را در رابطه با کفپوش‌های لمینت بالا ببرید. در نظر داشته باشید که داشتن اطلاعات مفید در این رابطه منجر به یک خرید مطمئن، عالی و با کیفیت خواهد شد.

مزایای پارکت لمینت

در زیر می‌توانید مزایای استفاده از این پارکت‌ها را مشاهده کنید.

۱) استحکام دوام بالا

در ساخت پارکت لمینت از مواد بسیار باکیفیت و مقاومی استفاده می‌شود. همین موضوع نیز سبب شده است تا این محصولات دارای استحکام و مقاومت بالایی باشند. علاوه بر این موارد پارکت‌های لمینت دارای یک لایه محافظ هستند. این لایه از پارکت در برابر کثیفی، خط و خش و… محافظت می‌کند.

۲) هزینه مناسب

قیمت پارکت لمینت جزو یکی از مزایای خوب آن به حساب می‌آید. پارکت‌های لمینت در مقایسه با دیگر انواع کفپوش‌ها و در مقایسه با پارکت‌های چوبی قیمت مناسبی دارند. این پارکت‌ها از HDF ساخته می‌شوند، این مورد را می‌توان از دلایل قیمت مناسب آن‌ها دانست.

۳) امکان نصب در همه جا

پارکت‌های لمینت را می‌توان در هر مکانی نصب کرد، این مورد جزو یکی از مزایای بسیار خوب پارکت‌های لمینت به حساب می‌آید. جدا از این مورد، پارکت‌های لمینت نصب راحت و آسانی دارند و می‌توان آن‌ها را به راحتی در هر مکانی نصب کرد.

۴) دارای طرح‌های متنوع

سازندگان در تولید پارکت‌های لمینت از طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی استفاده می‌کنند. به همین دلیل این نوع پارکت‌ها دارای طراحی‌های متنوع و منحصر به فردی هستند.

۵) نگهداری نسبتا آسان

نگهداری و تمیز نگه داشتن پارکت‌های لمینت همواره کاری نسبتا راحت و آسان به شمار می‌آید. شما برای تمیز کردن پارکت‌های لمینت فقط به یک طی و دستمال مرطوب نیاز دارید. این مورد نیز از دیگر مزایای پارکت لمینت به شمار می‌آید.

۶) قابلیت جابجایی

شما می‌توانید این پارکت‌ها را از زمین جدا کرده و آن را در مکان‌های دیگر نصب کنید.

 

معایب پارکت لمینت

پارکت‌های لمینت علاوه بر داشتن مزایای متعدد از برخی معایب نیز برخوردار هستند که می‌توانید آن‌ها را در ادامه مشاهده کنید.

 

نداشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت

یکی از اصلی‌ترین معایب پارکت‌های لمینت مربوط به مقاومت نسبتا کم آن‌ها در برابر رطوبت می‌شود. این نوع پارکت‌ها اگرچه دارای مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و… هستند، اما در برابر آب و رطوبت از مقاومت بالایی ندارند.

همانطور که می‌دانید در ساخت کفپوش‌های لمینت از HDF استفاده می‌شود. این ماده در برابر آب و رطوبت مقاومت نسبتا پایینی دارد. یعنی نمی‌توان از این نوع پارکت در مکان‌هایی که احتمال تجمع آب وجود دارد، استفاده کرد. استفاده از پارکت‌های لمینت برای آشپزخانه، حمام و… به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

ایجاد سروصدا

برای نصب پارکت‌های لمینت از چسب استفاده نمی‌شود. به همین، دلیل هنگامی که روی این نوع پارکت‌ها راه می‌روید سروصدا ایجاد می‌شود. ایجاد سروصدا هنگام راه رفتن روی پارکت را می‌توان یکی از معایب استفاده از این پارکت دانست.

مقاومت کم در برابر سیستم‌های گرمایشی

پارکت‌های لمینت مقاومت بالایی در برابر سیستم‌های گرمایشی ندارند. اگر از سیستم گرمایشی در زیر زمین استفاده می‌کنید، استفاده از این نوع پارکت برای کف زمین همواره انتخاب مناسبی نخواهد بود. موارد گفته شده همگی از معایب پارکت‌های لمینت به حساب می‌آیند. در نظر داشته باشید که در صورت نگهداری مناسب از پارکت‌های لمینت، امکان بروز این گونه مشکلات به حداقل می‌رسد. به عبارتی دیگر با نگهداری صحیح از پارکت‌های لمینت می‌توانید تا مدت‌ها از آن‌ها استفاده کنید و با معایب آن‌ها روبه نشوید. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که توجه به نکات نگهداری درست در رابطه با پارکت‌های لمینت از اهمیت بالایی برخوردار است و بایستی به آن توجه داشته باشید.

آیا پارکت‌های لمینت کفپوش‌های مناسبی هستند؟

پیش‌تر در مورد اینکه پارکت‌های لمینت دارای چه مزایا و معایبی هستند، صحبت کردیم. با این تفاسیر چیزی که در ذهن مخاطبان به وجود می‌آید این است که پارکت ها، پارکت‌های مناسبی هستند و یا خیر؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که مناسب بودن و یا نبودن این نوع پارکت به نظر و معیارهای خرید افراد بستگی دارد.

به طور کلی پارکت‌های لمینت محصولات باکیفیتی هستند. اگر بخواهیم این نوع پارکت‌ها را در یک دید کلی مورد بررسی قرار دهیم، بایستی بگوییم که این محصولات از مقاومت بالایی در برابر خط و خش برخوردار هستند، اما ضد آب نیستند.

اگر می‌خواهید بدانید که پارکت‌های لمینت کفپوش‌های مناسبی به حساب می‌آیند و یا خیر لازم است تا مزایا و معایب این نوع کفپوش را مورد بررسی قرار دهید. با توجه به ویژگی‌های خوب و بد آن تشخیص مناسب بودن و یا نبودن آن، آسان خواهد بود.

مقایسه مزایا و معایب پارکت لمینت

اگر بخواهیم که مزایا و معایب این نوع پارکت را با یکدیگر مقایسه کنیم بایستی بیان کنیم که این پارکت‌ها همواره دارای مزایای بیشتری هستند. معایب این نوع پارکت در مقایسه با ویژگی‌های خوب آن و مزایای بسیار خوبی که دارد، زیاد به چشم نمی‌آید. همچنین در نظر داشته باشید که با استفاده برخی از راهکارها مانند مراقبت صحیح و درست پارکت لمینت، می‌توان تا حدودی معایب آن را کاهش داد.

سخن پایانی

پارکت‌های لمینت برترین نوع کفپوش‌های موجود در بازار هستند. این نوع پارکت‌ها مانند بسیاری دیگر از کفپوش‌ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. داشتن اطلاع از مزایا و معایب آن به فرد کمک می‌کند تا خرید خود را با دقت و توجه بالاتری انجام دهد. توجه به مزایا و معایب این نوع پارکت اهمیت بالایی دارد و بایستی مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. امیدواریم مطالبی که در این مقاله ذکر نمودیم در بالا بردن اطلاعات شما مفید بوده باشد.