>

طول عمر پارکت لمینت چقدر است؟

یکی از سؤالات رایج در ذهن افراد برای خرید پارکت لمینت میزان طول عمر محصول است. معمولاً این نوع کفپوش دارای طول عمری بین ۲۰ الی ۲۵ سال است که با رعایت یک سری نکات می‌توان ۱۰ الی ۱۵ سال به طول عمر پارکت لمینت اضافه نمود. لمینت با شکل ظاهری چوب و چندین لایه تشکیل شده که نسبت به کفپوش‌های دیگر از قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالایی برخوردار است. پارکت لمینت مقاومت و دوام بیشتری نسبت به پارکت چوبی دارد که با در نظر داشتن فاکتور‌های متعدد می‌توانید از این محصول استفاده کنید. اینکه طول عمر پارکت لمینت چقدر است به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما در نظر داشتن شرایط موجود در بین پارکت‌های لمینت متنوع می‌توانید از یک محصول اقتصادی با دوام بالاتر استفاده کنید. لمینت از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که از این طریق شما می‌توانید به راحتی در بین کفپوش‌های دیگر از این مدل استفاده نمایید.

میزان طول عمر پارکت لمینت

به طور کلی برای استفاده طولانی مدت از پارکت لمینت باید به کیفیت محصول توجه کنید، زیرا یکی ازمهم‌ترین فاکتور‌ها برای طول عمر بالای پارکت لمینت کیفیت ساخت آن است. به طور کلی پارکت لمینت و یا هر نوع کفپوش دیگر از طول عمر تضمین شده توسط تولید‌کننده بیشتر عمر می‌کند. به صورت رایج این محصول ۱۵ سال عمر مفید دارد که شما با رعایت یک سری نکات و نگهداری درست از این محصول می‌توانید تا ۲۵ الی ۳۰ سال از این محصول کاربردی استفاده نمایید. طول عمر کفپوش لمینت به عوامل مختلفی بستگی دارد که با کمک این موارد می‌توانید به شکل طولانی مدت از این محصول کاربردی استفاده نمایید.

 

فاکتور‌های مؤثر بر طول عمر پارکت لمینت

اینکه طول عمر پارکت لمینت چقدر است با توجه به یک سری فاکتور‌ها مشخص می‌شود، زیرا پارکت لمینت در جنس‌ها و کیفیت‌های متفاوتی در حال تولید است. پارکت لمینت از جمله کفپوش‌های پر طرفدار در بین کفپوش‌های دیگر است که با ویژگی بسیار بالا از رضایتمندی خوبی نیز برخوردار است. موارد زیر جزء فاکتور‌های مؤثر بر طول عمر پارکت لمینت محسوب می‌شوند که با کمک این موارد به راحتی می‌توانید از یک محصول با کیفیت به شکل طولانی استفاده نمایید.

  • – کیفیت پارکت لمینت

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های مؤثر بر طول عمر پارکت لمینت کیفیت آن است، زیرا این محصول با کیفیت‌های مختلفی در بازار در حال تولید خواهد بود. البته هرچه کیفیت پارکت لمینت افزایش پیدا می‌کند قیمت محصول نیز افزایش می‌یابد که یک امر طبیعی به شمار می‌رود. معمولاً پارکت‌های لمینت بی‌کیفیت که در بازار وجود دارند بیشتر از ۱۰ سال عمر نخواهند کرد، اما از طرفی دیگر می‌توانید با کیفیت‌ترین محصول را تا ۳۰ سال استفاده نمایید. بنابراین بهتر است در هنگام خرید پارکت لمینت به کیفیت و برند معتبر آن توجه کنید، زیرا ماندگاری و دوام آن بسیار بالا خواهد بود. بهتر است در هنگام خرید چنین محصولی علاوه بر قیمت به کیفیت آن توجه ویژه‌ای نمایید تا در مدت زمان استفاده از آن دچار مشکل نشوید. با توجه به اینکه طول عمر پارکت لمینت چقدر است می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

  • – نحوه نصب

نصب پارکت لمینت نسبت به کفپوش‌های دیگر معمولاً راحت‌تر است، اما با این وجود از نصب خودسرانه پارکت لمینت جدا خودداری کنید. یکی از عوامل مؤثر برای طول عمر بالای پارکت لمینت نصب استاندارد و صحیح آن است که بر این اساس از افراد کاربلد و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. با افزایش کیفیت نصب پارکت لمینت می‌توانید به شکل طولانی مدت از این محصول کاربردی استفاده کنید. برای نصب صحیح پارکت لمینت حواستان به درز‌ها و شکاف‌های موجود بین قطعات باشد، زیرا اگر به درستی این عمل اجرا نشود ممکن است در کوتاه‌ترین زمان ممکن پارکت لمینت دچار مشکل گردد. با کمک گرفتن از نمایندگی‌ها و شرکت‌های تخصصی در این زمینه می‌توانید کیفیت نصب پارکت لمینت را افزایش دهید. با نصب درست و اصولی این کفپوش طول عمر آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • – مراقبت و نگهداری

با مراقبت و نگهداری درست از کفپوش لمینت می‌توانید از طول عمر بالای این محصول لذت ببرید. نگهداری پارکت لمینت چندان سخت نیست که در این راستا بهتر است به یک سری نکات توجه فرمایید. در هنگام تمیزی پارکت لمینت از استفاده هرگونه مواد شیمیایی جدا خودداری کنید، زیرا ممکن است به بافت پارکت آسیب شدیدی وارد کند. به هیچ عنوان برای تمیز کردن پارکت لمینت، از پاک‌کننده‌های کلردار و یا آمونیه استفاده نکنید، زیرا ممکن است به مرور زمان سبب کاهش عمر پارکت لمینت گردد. برای نگهداری و مراقبت از پارکت لمینت بسیار حساس باشید، زیرا کوچک‌ترین بی‌دقتی ممکن است چند سال از عمر پارکت لمینت را کاهش دهد. برای جلوگیری از ایجاد خراش بر روی سطح پارکت لمینت به شکل مکرر سطح را جارو بزنید و در صورت ریخته شدن مایعات سریعاً آن را خشک کنید.

  • میزان تردد

پارکت لمینت با وجود دوام و کیفیت بسیار بالای خود ممکن است در برابر تردد بیش از اندازه دچار آسیب دیدگی شود. برای محیط‌های پر تردد بهتر است از پارکت‌های لمینت با درجه سختی بالا استفاده کنید تا به مرور زمان مشکلی برای آن ایجاد نشود. گرچه در ۱۰ سال اول در محیط‌های پر تردد متوجه آسیب دیدگی پارکت لمینت نمی‌شوید، اما به مرور زمان با تغییر در رنگ و ظاهر پارکت لمینت مواجه خواهید شد. بنابراین با توجه به میزان تردد در محیط از یک پارکت لمینت مناسب خریداری کنید.

به صورت کلی با رعایت یک سری نکات می‌توانید تا حدود زیادی سبب افزایش طول عمر پارکت لمینت شوید.

نتیجه‌گیری

 

با توجه به عوامل مختلف می‌توانید از میزان طول عمر پارکت لمینت اطلاعات لازم را کسب کنید. با نگهداری اصولی و درست، دیگر نگران میزان استفاده از پارکت لمینت در سطوح مختلف نباشید. برای خرید پارکت لمینت بهتر است از تولید‌کننده‌های معتبر اقدام به خرید نمایید تا خریدی تضمینی را تجربه کنید. داچ فلور از تولید‌کننده‌های معتبر در زمینه پارکت لمینت است که با داشتن سابقه‌ای درخشان بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. با خرید با کیفیت‌ترین پارکت لمینت می‌توانید از طول عمر بالای آن آسوده خاطر گردید. برای اینکه بدانید طول عمر پارکت لمینت چقدر است باید به فاکتور‌های متعددی توجه فرمایید تا طولانی مدت بتوانید از این محصول کاربردی استفاده کنید.