>

ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟

پارکت لمینت یک کفپوش چوبی پرکاربرد است. شاید برای شما این پرسش مطرح شود که آیا ضخامت پاکت اهمیت دارد؟ در پاسخ باید بدانید که ضخامت پارکت لمینت روی کارایی، آن‌ها تاثیر مستقیمی می‌گذارد؛ به همین خاطر است که این محصول در ضخامت متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌نماییم:

معرفی پارکت لمینت

پارکت لمینت از چوب درختان تهیه می‌شود. این محصول مقاومت بسیار مطلوبی دارد تنوع رنگی آن زیاد است. این پارکت در مقایسه با دیگر پارکت‌ها مقاومت بالاتری دارد. به همین علت از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. همچنین این نوع پارکت نسبت به دیگر انواع در برابر آب و رطوبت حساسیت کم‌تری از خود نشان می‌دهد. اگر از یک پارکت لمینت به خوبی محافظت کنید، می‌تواند تا سال‌ها دوام بیاورد. تمیز کردن این کفپوش‌ها بسیار آسان است و شما می‌توانید با جارو برقی به راحتی آن‌ها را تمیز کنید.

تاثیر ضخامت پارکت لمینت روی کارایی آن

ضخامت پارکت لمینت بیشترین نقش در کارایی آن را دارد. ضخامت این پارکت‌ها بین اعداد هفت الی پانزده است. ولی به طور معمول می‌توان گفت ضخامت این کفپوش‌ها چیزی بین هفت الی پانزده میلیمتر تغییر می‌کند. تولید پارکت لمینت در سایزهای ۷ میلی متر، ۸میلی متر، ۱۰ میلی متر، ۱۲میلی متر و گاهی ۱۵ میلی متر صورت می‌گیرد. پس به طور قاطع می‌توان گفت: ضخامت پارکت باعث تغییر کارایی آن می‌شود. لازم است بدانید که ضخامت یک پارکت به طور مستقیم روی کیفیت و دوام تاثیر گذار نیست، اما روی کارایی آن تاثیر خود را به صورت مستقیم نشان می‌دهد.

ضخامت پارکت لمینت

در حال حاضر تولید پارکت لمینت با دستگاه‌های کاملا پیشرفته و چهار لایه صورت می‌گیرد. این لایه‌ها شامل: لایه پوششی، لایه زیرین، لایه هسته ولایه دکور می‌شود. این لایه‌ها طبق ساختار و کارایی که دارند، موجب استحکام و دوام پارکت می‌شوند. در این بخش این لایه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

– اصلی‌ترین لایه پارکت لمینه هسته آن است. این لایه در بخش مرکزی آن قرار دارد و باعث افزایش استحکام و دوام محصول می‌شود.

– لایه زیرین نقش پشتیبان و حفاظت از لایه هسته و پارکت را بر عهده دارد و به خوبی از آن‌ها محافظت می‌کند.

– لایه دکور همان بخش بیرونی و ظاهری پارکت لمینت است که با جلوه‌های مختلف و زیبای خود، موجب باعث افزایش جذب مشتریان بیشتر می‌شود.

– تاثیرگذارترین لایه، لایه پوششی است که در زمینه نظافت و بهداشت پارکت لمینت، بیشترین نقش را بر عهده دارد. این لایه نیز از پارکت لمینت در برابر ضربه‌های وارده محافظت می‌کند.

 

یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در پارکت لمینت ضخامت آن است، از این رو به صورت مستقیم روی کارایی پارکت لمینت تاثیر خود را به نمایش می‌گذارد.

چهار لایه‌ای که آن‌ها را به شما معرفی کردیم، (هسته، زیرین، پوششی و دکور) در کیفیت و ماندگاری پارکت لمینت نقش فوق العاده‌ای دارند.

بیشترین ضخامت پارکت لمینت در کجاست؟

پارکت لمینت‌ها دارای کاربردهای بسیار متعددی هستند و با توجه به نوع و ضخامتی که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ضخامت این محصول جهت جلوگیری از انتقال صدا استفاده‌های فراوانی می‌شود. در ساخت و ساز ساختمان‌های چند طبقه از پارکت لمینت با ضخامت بالا استفاده می‌شود تا در زمان راه رفتن صدایی به طبقات پایین منتقل نشود. لذا لازم است بدانید که هرچه ضخامت پارکت لمینت بیشتر باشد، میزان انتقال صدا کمتر است و برعکس. یعنی اگر ضخامت یک پارکت لمینت کم‌تر باشد، میزان صدای انتقالی نیز بیشتر خواهد بود. در حال حاضر برای منازل مسکونی و ویلاهای بدون همسایه می‌توان از پارکت لمینت‌های هشت میل استفاده کرد؛ زیرا ضخامت این پارکت‌ها پایین است و مانع انتقال صدا نمی‌شود.

 

کاربرد و مزایای پارکت لمینت

پارکت لمینت مانند برخی دیگر از کفپوش‌ها دارای مزیت‌هایی است. از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به زیبایی، دوام، عایق، مقاومت در برابر رطوبت و کیفیت بی‌نظیر آن‌ها اشاره نمود. این کفپوش علاوه بر مزیت‌هایی که دارد در موارد متعددی نیز به کار گرفته می‌شود. همچنین از این تجهیزات نیز در ساخت و سازهای ساختمانی جهت جلوگیری از انتقال صدا نیز استفاده‌های زیادی می‌شود. اخیرا نیز از این پارکت‌ها در اماکن تجاری و آموزشی نیز جهت افزایش زیبایی استفاده می‌کنند. ولی به طور کلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد پارکت لمینت، استفاده از آن‌ها در دکوراسیون اماکن مسکونی است که باعث استحکام و زیبایی بی‌نظیر مناطق مسکونی می‌شود.

در حال حاضر با توجه به افزایش میزان کیفیت و زیبایی پارکت لمینت، در بسیاری از فروشگاه ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، آموزشگاه ها، مراکز ورزشی و… برای افزایش زیبایی داخلی از این کفپوش‌ها استفاده می‌شود. پارکت لمینت با توجه به زیبایی و جذابیت بی‌نظیری که دارد، می‌تواند در افزایش زیبایی دکوراسیون این مراکز نقش بسزایی داشته باشند.

نتیجه گیری      

 

 

پارک لمینت یک کفپوش با ضخامت کاملا متفاوت است که از آن به عنوان عایق و کفپوش استفاده می‌شود. این کفپوش‌ها نیز جهت افزایش زیبایی دکوراسیونِ داخلی رستوران ها، کافی شاپ ها، آموزشگاها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارکت لمینتی که از چوب درختان ساخته شده است، مقاومت بسیار خوبی دارد. کیفیت در این پارکت‌ها بسیار زیاد است، به همین علت این محصول در بین مردم نسبت به دیگر انواع، طرفداران بیشتری دارد. ضخامت در این محصولات متفاوت است و نوع ضخیم‌تر آن باعث جلوگیری از انتقال صدا می‌شود. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفید، جامع و کاربردی در اختیارتان قرار داده باشیم.