>

سؤالات متداول درمورد نصب پارکت لمینت

یکی از پرکاربرد‌ترین کفپوش‌های ساختمان اداری، مسکونی، و تجاری پارکت لمینت است که در طی دهه اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. پارکت لمینت علاوه بر ویژگی‌های مختلف، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است که یکی از استانداردترین پوشش‌های کف محسوب می‌شود. با خرید پارکت لمینت به راحتی می‌توانید از مزایای فوق‌العاده آن بهره‌مند گردید. این کفپوش‌ها معمولاً با بالاترین کیفیت جهانی در حال تولید هستند که از رضایتمندی خوبی برخوردارند. نصب پارکت لمینت یکی از کار‌های تخصصی و حرفه‌ای محسوب می‌شود که باید توسط افراد کاربلد صورت گیرد. سؤالات متداول در مورد نصب پارکت لمینت وجود دارد که با دریافت پاسخ به این سؤالات به راحتی می‌توانید از این کفپوش استفاده کنید.

سؤالات موجود در زمینه نصب پارکت لمینت

نصب پارکت به صورت درست می‌تواند عملکرد آن را تا حدود زیادی افزایش دهد. با نصب نادرست پارکت لمینت ممکن است طول عمر این کفپوش به شدت کاهش یابد. نصب لمینت بر سطوح مختلف کار دشواری به نظر نمی‌رسد، اما باید به یک سری نکات توجه فرمایید تا مشکلی در راستای نصب برایتان رخ ندهد. افرادی که در زمینه نصب پارکت لمینت از تجربه و تخصص بالایی برخوردار هستند به راحتی می‌توانند پارکت لمینت را نصب نمایند. موارد زیر جزء سؤالات متداول درمورد نصب پارکت لمینت به شمار ‌می‌روند که با دریافت پاسخ به این سؤالات می‌توانید از چگونگی عملکرد و نصب پارکت لمینت آگاهی کسب کنید.

  • – امکان نصب پارکت لمینت بر روی پله‌ها وجود دارد؟

پارکت لمینت را به راحتی می‌توانید بر روی پله‌ها نصب کنید و از عملکرد فوق‌العاده آن بهره ببرید. معمولاً برای نصب پارکت لمینت بر روی پله باید از چسب چوب معمولی استفاده نمایید. البته برای نصب پارکت لمینت بر روی پله‌ها نیازی به زیر لایه و یا فوم زیرین نیست. برای نصب پارکت لمینت بر روی پله‌ها باید در هنگام قالب‌بندی و تثبیت تایل‌ها از دقت و توجه بسیار بالایی برخوردار باشید تا کیفیت نهایی کار افزایش یابد.

  • – آیا می‌توان تایل‌ها را به هم چسباند؟

در هنگام نصب پارکت لمینت می‌توانید در مواردی خاص تایل‌ها را به یکدیگر بچسبانید. در برخی مواقع تولید‌کننده‌های پارکت لمینت به افراد توصیه می‌کنند تا در محل‌های رطوبتی درز‌های بین تایل‌ها را توسط چسپ پر و یا آب‌بندی کنید. قبل از اینکه اقدام به نصب پارکت لمینت نمایید بهتر است ابتدا از چسباندن تایل‌ها اطمینان خاطر کسب نمایید. منطور از چسباندن تایل‌ها به زمین نیست بلکه باید درز‌ها و شکاف‌های موجود ببین تایل‌ها را به گونه‌ای درست و صحیح بپوشانید.

  • – امکان نصب پارکت لمینت در زیر زمین وجود دارد؟

شما به راحتی می‌توانید پارکت لمینت را در هر سطوحی نصب کنید و از عملکرد فوق‌العاده آن بهره ببرید. امکان نصب پارکت لمینت در زیر زمین نیز وجود دارد که البته بر حسب شرایط محیط باید از مناسب‌ترین پارکت لمینت استفاده کنید. معمولاً زیر زمین از رطوبت بالایی برخوردار است که در این صورت باید از پارکت‌های لمینت ضد رطوبت استفاده نمایید. وجود رطوبت بیش از اندازه ممکن است به پارکت لمینت آسیب شدیدی وارد کند. در قسمت زیر زمین شما با یک زیرسازی درست و اصولی می‌توانید پارکت لمینت را نصب کنید.

  • – امکان نصب پارکت لمینت بر روی موکت وجود دارد؟

پارکت لمینت قابلیت نصب بر روی موکت و فرش را ندارد، زیرا پارکت لمینت یک سیستم کف شناور محسوب می‌شود. در این صورت نمی‌توانید پارکت لمینت را بر روی موکت، فرش، سیمان، بتن، چوب و… نصب کنید. وجود موکت در قسمت زیر تایل‌ها سبب شکستگی آن شده که در این صورت موجب از کار افتادن کفپوش می‌شود.

  • – برای انبساط تایل‌ها چقدر فضا نیاز است؟

در هنگام نصب پارکت لمینت بهتر است میزان فضای انبساط را برای تایل‌ها در نظر بگیرید تا فشاری به سطح کار وارد نشود. در بین پارکت لمینت و دیوار‌ها، لوله‌ها، ستون‌ها و کابینت‌ها بهتر است یک چهارم اینچ فاصله بگذارید. در صورتی که فضای لازم برای انبساط را در نطر نداشته باشید ممکن است سبب شکم برداشتن تایل‌ها گردد.

  • – امکان نصب پارکت لمینت بر روی سیستم گرمایشی وجود دارد؟

شما به راحتی می‌توانید از این کفپوش بر روی سیستم گرمایشی استفاده کنید، البته بهتر است یک پارکت لمینت سازگار با محیط را انتخاب نمایید. قبل از اینکه پارکت لمینت را بر روی سیستم گرمایشی نصب کنید، ابتدا دمای کف را به ۶۰ درجه فارنهایت برسانید تا کفپوش با دمای اتاق سازگاری پیدا کند.

  • – بهترین ابزار برای برش کفپوش لمینیت چیست؟

یکی از سؤالات متداول درمورد نصب پارکت لمینت این است که بهترین ابزار برای نصب این نوع کفپوش چیست؟ شما برای برش دادن تایل‌ها به راحتی می‌توانید از اره‌هایی با تیغه‌های درشت و متوسط استفاده کنید. استفاده از اره رومیزی برای برش مستقیم و اره مویی برای برش اطراف موانع بهترین گزینه به شمار می‌رود. بهتر است در هنگام برش دادن تایل‌ها به نکات ایمنی توجه کنید. با دقت در هنگام برش دادن تایل‌ها نگرانی از بابت اندازه در بریدگی ایجاد نمی‌شود. نصب پارکت لمینت بسیار راحت است که برای انجام این کار بهتر است از ابزار با کیفیت استفاده کنید تا کیفیت نهایی کار شما افزایش یابد.

  • – چرا باید فوم را در زیر پارکت لمینت قرار داد؟

وجود فوم تا حدود زیادی می‌تواند از خم شدن کفپوش جلوگیری کند. پارکت لمینت یکی از کفپوش‌های چوبی محسوب می‌شود که طبق شرایط محیط بر روی قسمت‌های مختلف نصب می‌شود. وجود فوم در قسمت زیر پارکت لمینت ضروری است، زیرا از نفوذ رطوبت تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند.

 

با دریافت پاسخ به سوالات متداول درمورد نصب پارکت لمینت می‌توانید با کمی دقت و مهارت به نصب این نوع کفپوش بپردازید و از عملکرد آن بهره ببرید.

نتیجه‌گیری

 

معمولاً نصب پارکت لمینت بسیار ساده و راحت است که شما با رعایت یک سری نکات به راحتی می‌توانید در سطوح مختلف از این کفپوش استفاده نمایید. با توجه به سؤالات متداول درمورد نصب پارکت لمینت به راحتی می‌توانید کفپوش دلخواه خود را در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی نصب کنید. البته با خرید یک پارکت لمینت با کیفیت می‌توانید طولانی مدت از عملکرد درست آن استفاده نمایید. داچ فلور از جمله تولید‌کننده‌های معتبر در زمینه پارکت لمینت است که با کیفیت‌ترین محصول را در اختیار شما قرار می‌دهد.