>

رنگ فرش و پارکت را چطور با هم ست کنیم؟

برای اینکه بتوانید زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل خود را دو چندان کنید، باید رنگ پارکت و رنگ فرش شما با هم سازگاری داشته باشد. برخی از افراد تصور می‌کنند که زیبایی و جذابیت پارکت‌ها توسط فرش پنهان می‌شود. اما اگر بتوانید رنگ آن را متناسب با پارکت خود انتخاب نمایید، فضای داخلی شما را زیباتر جلوه می‌دهد و یک محافظ خوب برای پارکت‌ها به شمار می‌آید. برای ست کردن رنگ پارکت و فرش، باید دکوراسیون کلی منزل خود را مدنظر قرار دهید؛ زیرا فرشی را که انتخاب می‌کنید باید با سایر اجزای منزل شما هماهنگ باشد.

اهمیت ست کردن رنگ فرش و پارکت

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، هماهنگی رنگ پارکت و فرش می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. در حال حاضر برخی از افراد به منظور افزایش زیباسازی فضای خود، روی پارکت‌ها از فرش استفاده نمی‌کنند. در واقع وجود آن‌ها را غیر ضروری می‌دانند، اما وجود یک فرش می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد؛ به شرط اینکه بتوانید رنگ آن را به درستی انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید رنگ پارکت و فرش را باهم ست کنید، باید به تمامی زوایای خانه توجه داشته باشید؛ زیرا رنگ پارکت و فرش باید با سایر اجزای خانه هماهنگی داشته باشد تا بتوانید به راحتی زیبایی بصری چشمگیری را به وجود آورید. ست کردن رنگ فرش و پارکت موضوعی کاملا سلیقه‌ای است و افراد با در نظر گرفتن سلیقه شخصی و توجه به رنگ‌های مورد علاقه خود، رنگ فرش و پارکت‌ها را انتخاب می‌کنند.

هنگام انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ فرش برای پارکت، توجه به طرح و رنگ پارکت بسیار مهم است. فرش و پارکت باید باهم تناسب داشته باشند و بتوانند در فضای داخلی هارمونی بسیار جذاب و زیبایی را ایجاد کنند. در واقع رنگ فرش شما باید طوری باشد که بتواند پارکت را زیباتر جلوه دهد.

برای پارکت‌های رنگ روشن بهتر است از فرش‌هایی استفاده کنید که دارای نقش و نگار و طرح شلوغی هستند؛ زیرا این پارکت‌ها در دکوراسیون داخلی یک فضای بی‌روح و حس خالی بودن ایجاد می‌کنند؛ از این رو استفاده از رنگ‌های تیره مانند شرابی، بنفش تیره و آبی سلطنتی بسیار مناسب است و باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا و گرم می‌شود.

نکات کلیدی هنگام ست کردن رنگ فرش با پارکت

اکنون که پی بردید چرا باید فرش را بر روی پارکت‌ها پهن کنید، در این بخش ما به صورت جامع نحوه ست کردن فرش و پارکت را برای شما توضیح می‌دهیم. نکته بسیار مهم در مورد پارکت‌ها این است که ظاهر بسیار زیبایی دارند. از این رو هر نوع فرشی که انتخاب کنید روی آن بسیار زیبا و عالی به نظر می‌رسد. در ادامه برای ست کردن رنگ فرش و پارکت به بررسی چند نکته مهم می‌پردازیم:

 

  • – توجه به تنوع رنگ‌های درون پارکت

تنوع رنگ‌های درون پارکت را در نظر داشته باشید؛ زیرا این رنگ‌ها جهت انتخاب رنگ فرش به شما کمک به سزایی می‌کنند و توسط آن می‌توانید فرشی را انتخاب کنید که با پارکت کف ساختمان شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال اگر رنگ کفپوش شما خاکستری است، می‌توانید فرشی را خریداری کنید که تلفیقی از رنگ خاکستری در آن وجود داشته باشد.

 

  • – تاثیر نور

هنگام ست کردن پارکت و فرش، توجه به تاثیر نور اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع نور یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که نقش بسیار مهمی را در تاریکی و روشنایی منزل شما ایفا می‌کند. اگر منزل شما دارای نورگیر و پنجره‌های بزرگ است و قصد دارید نور فضای خود را کاهش دهید، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید. اما در صورتی که نور فضای شما کم است و می‌خواهید منزل خود را روشن‌تر و پرنورتر جلوه دهید، باید از فرش و پارکت رنگ روشن استفاده کنید.

 

  • – تاثیر رنگ

رنگ‌ها در سه گروه اصلی سرد، گرم و خنثی قرار می‌گیرند. هنگام ست کردن رنگ پارکت و فرش باید به ترکیب این رنگ‌ها توجه داشته باشید. در صورتی که رنگ پارکت شما تیره باشد می‌توانید رنگ فرش خود را کمی روشن‌تر انتخاب کنید.

رنگ‌های طوسی، سفید، خاکستری و… جزو رنگ‌های خنثی به شمار می‌آیند. از رنگ‌های گرم می‌توان به زرد، نارنجی و قرمز اشاره کرد و رنگ‌های آبی و سبز، صورتی و… در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرند. هر یک از این رنگ دارای زیبایی خاصی هستند که با شناخت آن‌ها می‌توانید رنگ پارکت و فرش خود را با هم ست کنید.

آیا انتخاب فرش و پارکت ست در زیبایی دکوراسیون داخلی تاثیر گذار است؟

ممکن است که از خود بپرسید چرا بایستی رنگ پارکت و فرش را متناسب با یکدیگر انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این پرسش بایستی بگوییم که انتخاب رنگ و پارکت متناسب با یکدیگر می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش زیبایی دکوراسیون و محیط منازل شما داشته باشد. در واقع می‌توان گفت که این مورد جزو اصلی‌ترین مواردی است که باید در انتخاب پارکت به آن توجه داشته باشید و با در نظر داشتن این نکته می‌توانید محیط منازل خود را به یک محیط دنج و کاملاً زیبا تبدیل کنید.

به طور کلی انتخاب فرش و پارکت متناسب با یکدیگر بسیار حائز اهمیت است وعدم توجه به این مورد باعث می‌شود که محیط منزل شما به فضایی نامطلوب تبدیل شود. از این رو بهتر است به مواردی که ذکر نمودیم توجه کافی داشته باشید.

جمع‌بندی

 

در این مقاله در مورد این موضوع که چگونه رنگ پارکت و فرش را با یکدیگر ست کنیم صحبت کردیم. با استفاده از مطالبی که ذکر نمودیم می‌توانید با آگاهی بیشتری برای انجام این کار اقدام کنید و رنگ پارکت و فرش را متناسب با یکدیگر انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بایستی برای افزایش زیبایی دکوراسیون محیط منازل خود به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر شما نیز قصد ست کردن رنگ فرش و پارکت خود را دارید اما نگران هستید که رنگ مد نظرتان را پیدا نکنید، جایی برای نگرانی نیست. فروشگاه اینترنتی داچ فلور عرضه کننده پارکت در رنگ‌های بسیار متنوع است. شما با مشاهده طیف وسیع رنگی این پارکت‌ها به راحتی می‌توانید رنگ مدنظرتان را پیدا کنید.