>

راهنمای نصب پارکت لمینت دیواری

پس از خرید پارکت لمینت دیواری، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌توان این دیوارپوش را در فضای دلخواه نصب نمود. فرآیند نصب پارکت لمینت دیواری نیازمند داشتن مهارت و تخصص کافی است. در واقع پس از انتخاب طرح و رنگ پارکت لمینت دیواری، به مرحله نصب آن می‌رسیم. مراحل نصب این دیوارپوش می‌تواند تا حدودی حساس باشد. در واقع برای اینکه بتوانید مراحل نصب پارکت لمینت دیواری را به خوبی پشت سر بگذارید، باید با چگونگی نصب آن آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم مراحل نصب پارکت لمینت دیواری را مورد بررسی قرار دهیم، بنابراین اگر نمی‌دانید برای نصب این محصول با توجه به چه مراحلی پیش بروید، در ادامه مطالب همراه ما باشید.

آموزش نصب پارکت لمینت دیواری

پس از اینکه برای خرید پارکت لمینت‌های دیواری اقدام کردید، بایستی به دنبال نصب آن‌ها باشید. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای این لمینت‌های دیواری این است که به سرعت نصب می‌شوند؛ اما در صورتی که مراحل نصب آن‌ها به صورت صحیح و اصولی صورت نگیرد، مطمئنا پس از مدت زمان خاصی با مشکل مواجه خواهند شد. از این رو بهتر است برای نصب پارکت لمینت‌های دیواری عجله نکنید و صبور باشید. علاوه‌بر این می‌توانید با مشاهده آموزش نصب دیوارپوش‌های لمینت، فرآیند نصب را به راحتی انجام دهید.

برای نصب پارکت لمینت‌های دیواری دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. گزینه اول این است که خودتان مراحل نصب دیوارپوش را با مشاهده آموزش نصب پارکت لمینت‌های دیواری انجام دهید. گزینه دوم هم این است که از افراد کاربلد که تخصص بسیار بالایی در این زمینه دارند، کمک بگیرید. بنابراین بهتر است در صورت نداشتن تخصص و مهارت کافی، اقدام به نصب پارکت لمینت‌های دیواری نکنید.

مراحل نصب پارکت لمینت روی دیوار

میان نصب پارکت لمینت روی دیوار و نصب پارکت لمینت روی کف ساختمان، تفاوت چندانی وجود ندارد. اما همانطور که گفته شد برای اینکه پارکت‌ها به درستی نصب شوند، بایستی مراحل نصب آن توسط یک فرد ماهر و حرفه‌ای که در زمینه نصب کفپوش و دیوارپوش‌ها مهارت بالایی دارد، انجام شود. دقت داشته باشید که اندازه‌گیری متراژ دیوارها، اولین گام برای نصب پارکت لمینت دیواری است تا از این راه مشخص کنید که برای محیط موردنظر خود به چه میزان پارکت لمینت نیاز خواهید داشت.

پارکت لمینت‌ها در اصل در تایل‌هایی با ابعادی کشیده و همچنین اندازه استاندارد و یکسان تولید و عرضه می‌شوند که این ابعاد کشیده، پارکت لمینت‌ها را تا حدی نواری شکل نمایان می‌کنند. بنابراین برای اینکه بتوانید تعادل بصری ایجاد کنید، بهتر است هنگام نصب پارکت لمینت‌های دیواری، تایل‌ها را به صورت افقی روی سطح عمودی دیوار نصب کنید. البته این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید در صورت تمایل، پارکت لمینت‌ها را به صورت عمودی نصب کنید.

پس از تعیین و انتخاب جهت مناسب برای نصب پارکت لمینت دیواری، نوبت به مرحله بعدی می‌رسد. در این مرحله بایستی به صورت صحیح تایل‌ها را نصب کنید. در لبه‌های کناری تایل‌های پارکت لمینت، یک سری کلیک وجود دارد که درون هم قرار گرفته و قفل می‌شوند. در حقیقت برای نصب تایل‌ها بایستی از یک سمت دیوار شروع به کار کرد و تایل‌های پارکت لمینت دیواری را به نوبت کنار هم قرار دارد و آن‌ها را چفت و بست کرد. دقت داشته باشید تا جایی که کل دیوار پوشیده شود باید این فرآیند را به درستی ادامه داد. شما می‌توانید هنگام نصب پارکت لمینت‌های دیواری از چند رنگ و طرح متنوع استفاده کنید تا یک تنوع بصری را پدید آورید.

در چه مکان‌هایی می‌توان پارکت لمینت دیواری را نصب کرد؟

ظاهر پارکت لمینت‌های دیواری به حدی زیبا و شیک است که تقاضای بسیار زیادی برای نصب آن‌ها وجود دارد. از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین پارکت‌های موجود در بازار پارکت لمینت‌های طرح سنگ و طرح چوب است که می‌توان آن‌ها را در فضاهای مختلف نصب کرد. در واقع نصب پارکت لمینت‌های دیواری بیشتر در ساختمان‌های عمومی و در منازل انجام می‌شود. اگر قصد بازسازی و یا تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید، بهتر است دیوارپوش‌های قدیمی منزل خود را با پارکت لمینت‌های شیک و مدرن تعویض کنید.

دقت داشته باشید که نصب پارکت لمینت روی دیوارهایی که دارای سطح صافی هستند، امکان‌پذیر است. دیوار ساختمان شما از هر نوع متریالی که باشد، می‌توانید به سادگی فرآیند نصب و اجرای پارکت لمینت را انجام دهید. پارکت لمینت‌های دیواری را می‌توان در اتاق خواب، سالن پذیرایی، راه پله و… نصب کرد. در حقیقت دیوارهایی که با پارکت لمینت پوشیده می‌شوند، دارای جذابیت و زیبایی خاصی هستند و حس و حال فوق‌العاده و بی‌نظیری را برای منزل شما به وجود می‌آورند.

در واقع برای نصب پارکت لمینت‌ها دیواری، فوم سایلنت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ چرا که به عایق‌بندی نیازی نخواهد بود. اما لازم است قبل از نصب دیوارپوش‌ها، وضعیت دیوارها را مورد بررسی قرار دهید که نم یا رطوبت نداشته باشند. اگر چه پارکت لمینت‌ها مقاومت و دوام بالایی در برابر رطوبت دارند، اما ممکن است پس از گذشت مدت زمان خاصی در اثر رطوبت، ظاهر خود را از دست بدهند و شاهد خرابی آن‌ها باشید. از این رو بهتر است این مسئله بسیار مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید طول عمر و ماندگاری پارکت لمینت دیواری خود را افرایش دهید.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی را در مورد نصب پارکت لمینت‌های دیواری ارائه دهیم. همانطور که می‌دانید پارکت لمینت‌ها تنها به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ بلکه می‌توان آن‌ها را روی دیوار فضاهای مختلف مانند اتاق خواب، سالن پذیرایی و… نصب نمود. برای اینکه بتوانید یک فضای مدرن و شیک را به وجود آورید، بایستی بهترین رنگ و طرح پارکت لمینت‌های دیواری را انتخاب نمایید و سپس مراحل نصب آن را به درستی انجام دهید. در صورتی که بتوانید طبق مراحل ذکر شده نصب پارکت لمینت دیواری را انجام دهید، نیازی به مراجعه به افراد متخصص نیست. اما در غیر این صورت برای ایجاد جلوه‌ای خاص و زیبا باید حتما از افراد باتجربه کمک بخواهید. فروشگاه داچ فلور عرضه کننده انواع مختلف پارکت لمینت است. کلیه محصولات این فروشگاه دارای کیفیت عالی هستند و با خرید آن‌ها تا مدت‌ها نیازی به تعمیر، تعویض و خرید پارکت نخواهید داشت.