>

راهنمای خرید پارکت لمینت

پارکت لمینت را می‌توان یکی از انواع خوب کفپوش‌های موجود در بازار دانست. این نوع کفپوش با توجه به ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد، توانسته است توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و از حجم فروش بالایی برخوردار باشد. کاربران قبل از خرید پارکت لمینت باید راهنمای خرید و نکات مهم و حائز اهمیت آن را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند با آگاهی بیشتری محصول خود را خریداری کنند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد راهنمای خرید پارکت لمینت صحبت کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

پارکت لمینت را متناسب با نیازتان خریداری کنید

از پارکت‌های لمینت برای کف محیط‌های مختلف چون منازل، فروشگاه‌ها، مراکز اداری و… استفاده می‌شود. سعی کنید قبل از هر چیزی کف محیط مورد نظر را به صورت دقیق اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که با اندازه گیری دقیق پارکت لمینت می‌توانید محصول مورد نظر را مطابق با نیازتان خریداری کنید. این مورد اهمیت بسیار بالایی در خرید پارکت لمینت دارد و بایستی مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا در صورت متراژ نادرست محیط مورد نظر، افراد نمی‌توانند پارکت‌های لمینت را بر اساس نیاز خود خریداری کنند. در برخی از مواقع نیز این کار باعث می‌شود تا افراد هزینه اضافی و بیشتری را برای خرید پارکت لمینت صرف نمایند.

به جنس پارکت لمینت توجه داشته باشید

همانطور که می‌دانید پارکت‌های لمینت از چوب درختان مختلف چون بلوط، گردو، گیلاس، راش و… ساخته می‌شوند. به همین علت جنس آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و طول عمر و دوام‌های متفاوتی دارند. در خرید پارکت لمینت بایستی به جنس آن توجه بسیار زیادی داشته باشید؛ زیرا میزان طول عمر یک پارکت لمینت به طور معمول به جنس آن بستگی دارد. هرچه جنس پارکت مورد نظر با کیفیت‌تر باشد، طول عمر بیشتری دارد و می‌توانید مدت زمان بیشتری را از آن استفاده کنید.

ضریب سایشی و پاخوردگی پارکت لمینت را مورد بررسی قرار دهید

به میزان مقاومت پارکت لمینت در برابر پاخوردگی، ضریب سایشی می‌گویند. ضریب سایشی پارکت‌های لمینت با یکدیگر متفاوت هستند. به طور معمول هر چه ضریب سایشی بالاتر باشد، مقاومت پارکت لمینت در برابر سایش و پاخوردگی بیشتر خواهد بود. به عبارتی دیگر هر چه عدد ضریب سایشی بالاتر باشد، بیانگر این است که پارکت لمینت مقاومت بیشتری در برابر ساییدگی دارد و دارای کیفیت بیشتری است.

ضریب سایشی پارکت لمینت به صورتAC  و همراه با یک عدد نمایش داده می‌شود. در میان ضریب‌های سایشی پارکت، ضریب سایشی AC6 بالاترین مقاومت و کیفیت را دارد و ضریب سایشی AC3 کمترین میزان مقاومت را دارد. بهتر است که به این مورد نیز توجه داشته باشید؛ زیرا اگر پارکت لمینت مقاومت بالایی در برابر ساییدگی نداشته باشد، خیلی زود از بین می‌رود و شما مجبور به خرید دوباره آن می‌شوید. پس بهتر است در ابتدا دقت و توجه کافی داشته باشید تا با مشکلاتی از این قبیل مواجه نشوید.

توجه به رنگ پارکت لمینت را فراموش نکنید

پارکت‌های لمینت دارای تنوع رنگی بالایی هستند. به طور کلی در دسته‌بندی رنگ‌های تیره و روشن تولید می‌شوند. تنوع رنگی بالای این نوع پارکت‌ها جزو یکی از مزایای بسیار خوب آن‌ها به حساب می‌آید. اما در خرید پارکت لمینت بایستی به رنگ آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. قبل از هرچیزی بایستی سعی کنید رنگ پارکت لمینت را بر اساس فضا و دکوراسیون منزل خود خریداری کنید. به عنوان مثال اگر کاغذ دیواری و دیگر المان‌های منزل شما تیره رنگ است، باید پارکت لمینت تیره رنگی را نیز انتخاب کنید؛ زیرا انجام این کار باعث می‌شود تا پارکت لمینت با دکوراسیون محیط تطابق و هماهنگی داشته باشد.

جدا از این مورد انتخاب یک رنگ مناسب برای پارکت لمینت سبب می‌شود تا زیبایی خاصی در محیط ایجاد شود. این مورد را نیز مدنظر داشته باشید که هرچه پارکت لمینت تیره‌تر باشد، محیط کوچکتر به نظر می‌رسد و هرچه پارکت لمینت دارای رنگ روشن‌تری باشد، محیط بزرگتر به چشم می‌آید.

اگر قصد دارید که از پارکت‌های لمینت برای محیط‌های کوچک استفاده کنید، بهتر است که از رنگ‌های روشن استفاده کنید؛ زیرا انجام این کار باعث می‌شود تا محیط مورد نظر بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد.  همانطور که متوجه شدید انتخاب رنگ پارکت لمینت جزو یکی از مواردی به حساب می‌آید که اهمیت بسیار بالایی دارد و کاربران بایستی به آن توجه داشته باشند.

در انتخاب طرح پارکت لمینت توجه داشته باشید

پارکت‌های لمینت با توجه به سلیقه و نیاز کاربران در طرح‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در نتیجه کاربران هنگام خرید پارکت‌های لمینت با طرح‌های متعددی رو به رو هستند. انتخاب هر یک از این طرح‌ها به سلیقه خود فرد بستگی دارد. اما بهتر است که در این مورد نیز دقت و توجه کافی داشته باشید. به طور معمول پارکت‌های لمینت دو بعدی نسبت به پارکت لمینت‌های سه بعدی دارای طرح‌های ساده‌تری هستند. این نوع پارکت‌ها برای مکان‌هایی که در آن‌ها تردد بسیار زیادی وجود دارد، گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آیند.

سعی کنید پارکت‌های لمینتی را که دارای طرح‌های ساده هستند را خریداری کنید؛ زیرا این نوع محصولات با هر فضا و دکوراسیونی هماهنگی دارند و می‌توان از آن‌ها در هر جایی استفاده کرد. علاوه بر این مورد پارکت‌های لمینت ساده‌تر با قیمت‌های مناسبی عرضه می‌شوند. توجه به این مورد به شما کمک می‌کند تا نیازی به صرف هزینه‌های اضافی بابت خرید پارکت لمینت نداشته باشید.

 

در خرید پارکت لمینت به ضخامت آن نیز توجه داشته باشید

پارکت‌های لمینت را در ضخامت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کنند. به طور معمول این پارکت‌ها دارای ضخامت‌های ۶.۷، ۸.۱۰، ۱۲.۱۴ میلی متر هستند. این محصولات با ضخامت‌های مختلف در مکان‌های مختلف کاربرد دارند. به عبارتی دیگر اگر می‌خواهید که این پارکت را خریداری نمایید، باید ضخامت آن را بر اساس محیط مورد نظر انتخاب کنید. توجه به این مورد شاید از نظر شما چندان حائز اهمیت نباشد، اما لازم است که به آن نیز دقت و توجه داشته باشید. می‌توانید از فروشنده‌های پارکت لمینت در رابطه با این موضوع کمک بگیرید.

 

به نوع تایل‌های پارکت لمینت توجه داشته باشید

تایل‌های پارکت لمینت دارای دو نوع مربع و مستطیل هستند. پارکت‌هایی که تایل مستطیل شکل دارند، از نصب راحت‌تری برخوردار هستند. توجه به این مورد اگر چه زیاد حائز اهمیت نیست، اما بهتر است به این مورد نیز دقت کافی داشته باشید، زیرا تمامی این موارد به طور جداگانه در میزان کیفیت نهایی پارکت لمینت تاثیر گذار هستند و بایستی به آن‌ها توجه کافی داشته باشید.

 

نکات مهم خرید پارکت لمینت

در خرید پارکت لمینت یک سری نکات بسیار مهم وجود دارد و کاربران بایستی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. توجه به این نکات به فرد کمک می‌کند تا بتواند خرید خود را به صورت مطمئن‌تر انجام دهد.

  • یکی از نکات بسیار مهمی که در خرید این محصول بایستی مورد توجه کاربران قرار گیرد، مربوط به کیفیت آن است. امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید این پارکت‌ها فعالیت می‌کنند. همین موضوع سبب شده است تا آن ها دارای کیفیت‌های مختلفی باشند. بهتر است که در خرید پارکت لمینت به کیفیت آن توجه بالایی داشته باشد و سعی کنید برندهای معتبر آن را خریداری نمایید.
  • – علاوه بر این مورد، سعی کنید که برای خرید پارکت لمینت با کیفیت و مقرون به صرفه به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.
  • – اگر قصد دارید که محصول خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید، از معتبر بودن سایت فروشگاهی اطمینان حاصل کنید و عجولانه تصمیم نگیرید.
  • – به خرید از یک فروشگاه اکتفا نکنید. برای اینکه بتوانید محصول مد نظر خود را باکیفیت مناسب و قیمت اقتصادی خریداری کنید، باید قیمت آن را در چندین فروشگاه مختلف جویا شوید.
  • – بهتر است که در خرید پارکت به این نکات ذکر شده توجه داشته باشید؛ زیرا با توجه به این نکات می‌توانید، محصول خود را به سهولت خریداری نمایید. در نظر داشته باشید که یک خرید خوب و مطمئن تا مدت‌ها شما را از خرید دوباره بی‌نیاز می‌سازد.

سخن پایانی

 

 

پارکت‌های لمینت را می‌توان از بهترین نوع پارکت‌ها دانست؛ زیرا هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و هم در قیمت مناسبی عرضه می‌شوند. در خرید این پارکت بهتر است که به یک سری نکات ریز و درشت توجه داشته باشید تا بتوانید محصول مدنظرتان را با کیفیت بالاتری خریداری کنید. در این مقاله، راهنمای خرید پارکت لمینت و نکات مربوط به خرید آن را مورد بررسی قرار دادیم. با توجه به این موارد می‌توانید با آگاهی و دقت بیشتری خرید پارکت لمینیت را انجام دهید. اگر شما نیز قصد خرید این محصول را دارید اما در رابطه با این موضوع اطلاعات چندان زیادی ندارید، می‌توانید از مطالب ذکر شده در این مقاله استفاده کنید.