>

راهنمای انتخاب پارکت لمینت برای منازل با حیوانات خانگی

 

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، حتماً با چالش‌ها و دغدغه‌های خاصی از جمله نظافت موهای حیوانات و رطوبت بزاق آن‌ها هستید! یکی از مواردی که باید برای راحتی و نظافت آسان در نظر داشته باشید، انتخاب کفپوش مناسب است. یکی از اصلی‌ترین چالش‌های نگهداری سگ و گربه در خانه ریزش موی آن‌ها و کشیده شدن پنجه آن‌ها روی زمین است که با سبک زندگی بسیاری از ما تداخل دارد. بنابراین باید کفپوشی را انتخاب کنید که در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد، مقاومت بالایی در برابر خراش‌ها داشته باشد، عایق صدا باشد و به آسانی تمیز شود. در این راهنما نیز قصد داریم به نحوه انتخاب پارکت لمینیت مناسب برای نگهداری از حیوانات خانگی بپردازیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

پارکت لمینت چیست؟

 

پارکت لمینت یک کفپوش مصنوعی است که شبیه کفپوش چوبی یا گاهی سنگی طراحی می‌شود. پارکت‌های لمینت  یک انتخاب محبوب برای افرادی است که در منزل خود از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند. پارکت‌های لمینیت در اوایل که به بازار عرضه شدند، کیفیت بسیار پایینی داشتند اما امروزه با توجه به ویژگی‌های مختلف تولید می‌شوند و در انواع طرح‌ها در بازار موجود هستند.  در سال‌های اخیر، پارکت‌های لمینیت در طرح‌ها و جلوه‌های مختلفی تولید شده و گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار داده‌اند و بنابراین شما می‌توانید از میان طرح‌هایی مانند کاشی‌های سنگی، سرامیکی و طیف وسیعی از گونه‌های مختلف چوب و بامبو، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

بسیاری از افراد اغلب پارکت‌های لمینت را با پارکت‌های  چوبی اشتباه می‌گیرند، اما توجه داشته باشید که پارکت‌های لمینت از چوب واقعی ساخته نشده‌اند. هر کفپوش از لایه‌های مصنوعی مختلف تشکیل شده است و روی آن عکسی از چوب یا سنگ قرار داده شده است. لایه سطحی گاهی اوقات می‌تواند دارای یک محافظ خراش داخلی برای محافظت بیشتر باشد. سطح بالایی  کفپوش‌های لمینیت در برابر آب مقاوم است، بنابراین می‌تواند در برابر رطوبت و یا خراش پنجه‌های سگ و گربه خانگی شما بسیار خوب عمل کند و از این رو یک انتخاب عالی برای صاحبان حیوانات خانگی محسوب می‌شوند.

پارکت‌های لمینت چگونه ساخته می‌شوند؟

 

هر برند از پارکت‌های لمینت به شکل متفاوتی ساخته می‌شوند. با این حال، اصول ساخت اصلی آن‌ها یکسان است. پارکت‌های لمینت از چند لایه ساخته شده است و ایده اصلی در ساخت و طراحی این کفپوش‌ها این است که محصول نهایی شبیه کفپوش چوبی، سنگی یا کاشی باشد. بخش خارجی کفپوش که در واقع همان بخشی است که شما آن را می‌بینید معمولا یک نوع چوب سخت است اما می‌تواند بامبو یا سنگ نیز باشد. لایه خارجی کفپوش‌های لمینت با یک لایه سطحی محافظ شفاف پوشانده شده است و محافظتی را که کفپوش برای مقابله با سایش و یا عایق رطوبت روزانه به آن نیاز دارد، ارائه می‌دهد. یک پارکت لمینت با کیفیت خوب، سطحی بادوام با محافظ ساخته شده در برابر خش و ضد آب خواهد داشت. لایه‌های زیرین پارکت‌های لمینت معمولاً از تخته فیبر با چگالی بالا (HDF) ساخته می‌شود که به استحکام هرچه بیشتر کفپوش کمک می‌کند. همچنین از لایه نهایی و پایینی برای متعادل کردن این کفپوش‌ها استفاده می‌شود. این لایه متعادل کننده به استحکام بیشتر لمینت کمک می‌کند و از تغییر شکل یا خم شدن تخته‌ها در هنگام نصب جلوگیری می‌کند. محصول نهایی نیز در عرض، طول و ضخامت  مختلف متناسب با نیاز شما در دسترس است. اگر شما نیز از حیوانات خانگی در منزل خود نگهداری می‌کنید، می‌توانید پارکت‌های لمینت منزل خود را با بهترین کیفیت و‌ قیمت از فروشگاه داچ فلور خریداری کنید.

از پارکت‌های لمینیت در چه قسمت‌هایی از خانه استفاده می‌شود؟

 

پارکت‌های لمینت بسیار متنوع هستند و تقریباً در تمامی قسمت‌های خانه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این کفپوش‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به اندازه کافی بادوام باشد تا بتواند در برابر ضربه، خراش و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان دهند. بنابراین برای راهروها، بخش نشیمن و اتاق خواب که محل اصلی نگهداری حیوانات خانگی مانند سگ و گربه است، یک انتخاب عالی محسوب می‌شوند. طرح‌های متنوع پارکت‌های لمینت به شما این امکان را می‌دهد که آن را با هر دکوراسیون یا تِمی مطابقت دهید و ظاهر جدیدی به خانه خود ببخشید. برخی از انواع پارکت‌های لمینت در برابر آب مقاوم هستند، بنابراین برای بخش‌هایی از خانه که امکان تماس با رطوبت یا بزاق حیوانات خانگی شما وجود دارد، انتخاب‌ بهتری محسوب می‌شود. داچ فلور عرضه کننده انواع پارکت لمینیت است که اکثر آن‌ها ضد آب بوده و در برابر رطوبت مقاوم هستند. بنابراین اگر می‌خواهید از پارکت‌های لمینیت برای تمامی بخش‌های خانه خود استفاده کنید، بهتر است به این فروشگاه مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

چه ویژگی‌هایی را باید به هنگام خرید پارکت لمینت برای منازل با حیوانات خانگی در نظر بگیرید؟

 

انتخاب پارکت لمینت برای افرادی که از حیوانات خانگی در منزل نگهداری می‌کنند، می‌تواند چالش‌هایی داشته باشد، زیرا با توجه به وجود حیوانات خانگی، احتمال وجود خط و خش و صدمات  وارده به پارکت‌های لمینت افزایش می‌یابد. در ادامه چندین نکته مهم را به شما توصیه می‌کنیم که بهتر است در انتخاب و نصب پارکت لمینت آن‌ها را در نظر داشته باشید:

 

 

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت: به هنگام خرید و انتخاب پارکت لمینت این موضوع را در نظر داشته باشید که برخی از حیوانات خانگی در مواقعی ممکن است در محیط منزل بر روی کفپوش ادرار کنند. بنابراین، انتخاب و خرید پارکت لمینت با مقاومت مناسب در برابر رطوبت و نفوذ مایعات بسیار مهم است و بهتر است تا حد امکان از پارکت‌های لمینت با لایه‌های محافظتی ضدآب و مقاوم رطوبت استفاده شود.

 

  • تمیز کردن راحت و آسان: نگهداری از حیوانات خانگی در منزل می‌تواند به معنای وجود مو و پرز حیوانات و لکه‌های متعدد روی کفپوش‌ها باشد. از این رو بهتر است از پارکت‌های لمینتی که به راحتی تمیز می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر لکه‌ها و آلودگی‌ها دارند، استفاده کنیم. پارکت‌های لمینتی با سطح ضد لک و ضد آلودگی که دارند و به آسانی تمیز می‌شوند، گزینه‌ مناسبی برای این منازل هستند.

 

  • مقاومت بالا در برابر خط و خش: انتخاب پارکت لمینیت با مقاومت بالا برای خط و خش برای منازلی با حیوانات خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است. پارکت‌های لمینت با لایه‌های مقاومتی به خط و خش پنجه حیوانات می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. بنابراین به هنگام خرید و انتخاب پارکت بهتر است این ویژگی را در نظر بگیرید و پارکت‌های لمینت با تکنولوژی‌های محافظتی مانند ضدخش یا لایه‌های UV را انتخاب کنید.

 

  • تراکم پارکت لمینت: یکی دیگر از مواردی که بهتر است به هنگام خرید ‌انتخاب پارکت لمینت به آن توجه داشته باشید، تراکم مناسب است؛ چراکه تراکم بیشتر باعث می‌شود پارکت لمینت شما مقاوم‌تر و ضدخش‌تر باشد و در برابر آسیب‌های احتمالی مقاومت و طول عمر بالایی دلشته باشد.

 

  • مقاوت بالا در برابر وزن اجسام: در برخی مواقع حیوانات خانگی وسایلی مانند چوبها یا چیزهای سنگین را بر روی پارکت رها کنند. بنابراین، انتخاب پارکت لمینتی با مقاومت و کیفیت بالا در برابر آسیب‌های احتمالی توصیه می‌شود.
  •  عایق صدا: از دیگر مواردی که به هنگام خرید پارکت لمینت باید به آن توجه داشت، قابلیت آکوستیک و عایق صدا بودن پارکت است تا طبقات پایین آپارتمان از صدای پنجه حیوانات خانگی شما آزرده نشوند. بنابراین  قبل از خرید و اجرای پارکت لمینت برای اطمینان از عایق صدا بودن کفپوش، از انواع زیرسازهای موجود مطلع شوید. زیرسازهای پارکت لمینت از انواع چوب پنبه‌ای تا فومی را شامل می‌شوند که در جذب صدا به خوبی عمل می‌کنند. 

 

همچنین، بهتر است قبل از خرید، از فروشگاه یا تامین‌کننده پارکت، مشخصات فنی پارکت لمینت را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که مناسب منازل با حیوانات خانگی است. همچنین، رعایت دستورالعمل‌های نصب پارکت‌های لمینت توسط سازنده بسیار اهمیت دارد تا پارکت به درستی نصب شود.

 

با توجه به این راهنما و ویژگی‌ها، امیدوارم بتوانید پارکت لمینت مناسبی را برای منزل خود خریداری کنید که در عین زیبایی، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، نور و آسیب‌های احتمالی داشته باشد! اگر می‌خواهید با توجه به ویژگی‌های ذکر شده پارکت لمینت باکیفیتی برای منزل خود خریداری کنید، می‌توانید به صورت اینترنتی به وب سایت فروشگاهی داچ فلور مراجعه کنید و یا به یکی از نمایندگی‌های فروش این مجموعه در شهر خود به صورت حضوری مراجعه کنید و با راهنمایی کارشناسان، بهترین پارکت لمینت را برای منزل خود خریداری کنید.

پارکت‌های لمینیت چه مزایایی دارند؟

 

در سال‌های اخیر استفاده از پارکت‌های لمینیت در طراحی داخلی ساختمان‌ها بسیار رایج شده است. این کفپوش‌ها علاوه بر اینکه مقرون به صرفه هستند، در طرح‌ها و رنگ‌های دلخواه موجود هستند و از مقاومت بالایی برخوردارند که استفاده از آن‌ها برای منازلی با حیوانات خانگی بسیار ایده آل کرده است. از جمله مزایای پارکت‌های لمینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • شما می‌توانید پارکت‌های لمینت را با هزینه‌ای بسیار ارزان تر از کفپوش‌های چوبی یا سنگی خریداری کنید. این مزیت باعث شده تا نصب و اجرای پارکت لمینت برای افرادی که بودجه کمی دارند، بسیار مناسب باشد. کفپوش‌های لمینت همچنین دوام و طول عمر بالایی دارند که این ویژگی باعث شده تا به یک انتخاب اقتصادی محبوب تبدیل شوند.

 

  • پارکت‌های لمینت محکم و بادوام بوده و در برابر لکه، ضربه و خراش مقاوم هستند بنابراین برای مناطق پرتردد گزینه عالی محسوب می‌شوند. پارکت‌های لمینت که توسط یک لایه خارجی سخت و روکش رزین محافظت می‌شود، بسیار قوی‌تر و مقاوم‌تر در برابر خراش و ضربه و مقاوم‌تر و ماندگارتر از هر چوب سخت دیگری هستند که این ویژگی برای کسانی که از حیوانات خانگی در منزل نگهداری می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.

 

  • پارکت‌های لمینت در برابر نور خورشید مانند برخی از گونه‌های چوب یا محصولات سنگ طبیعی ساختار طرح و رنگ خود را از دست نمی‌دهد و این به دلیل پوشش بالای محافظ آن‌هاست.

 

  • شما همچنین می‌توانید از انواع پارکت لمینت با گرمایش از کف استفاده کنید. برای این منظور باید مطمئن شوید که از زیرسازی‌های درست استفاده می‌کنید. زیراندازهای مخصوص گرمایش از کف که برای پارکت‌های لمینت اجرا می‌شود، این امکان را دارد که گرما به طور موثر در کف خانه منتقل شود.

 

  • پارکت‌های لمینت به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند و مراقبت از آن‌ها بسیار آسان است. پوشش سطحی لمینت‌ها مقاوم در برابر لکه و رطوبت است که باعث می‌شود آلودگی‌ها به راحتی تمیز شود. این سطح برای حفظ ظاهر عالی به واکس یا مواد مخصوص نیاز ندارد.

 

  • پارکت‌های لمینت دارای سیستم اتصال کلیکی بوده بنابراین نصب آن‌ها آسان است و به سادگی روی لایه زیرین قرار گرفته و بدون نیاز به چسب، با اتصال کلیکی به یکدیگر نصب می‌شوند.

 

  • پارکت‌های لمینت سبک های مختلفی را ارائه می‌دهند؛ در حالی که بسیاری از کفپوش‌های لمینت ظاهر اصیل چوب سخت یا سنگ را شبیه سازی می‌کنند، اما طرح‌ها و رنگ‌های پارکت‌های لمینت جدیدی که در بازار موجود هستند، نامحدود هستند. انواع رنگ‌ها و الگوهای این کفپوش‌ها به شما این امکان را می‌دهد که کف خانه خود را دقیقاً با سلیقه و سبک خود انتخاب کنید.

 

  • اکثر انواع پارکت‌های لمینت با‌کیفیت، در برابر آب مقاوم هستند. برخی از انواع این کفپوش‌ها حتی به عنوان ضد آب نیز طبقه بندی می‌شوند، بنابراین مهم است که قبل از خرید این موضوع را بررسی کنید.

 

  • پارکت‌های لمینت در طیف وسیعی از اندازه‌های مختلف و با عرض و طول‌ و ضخامت‌های مختلفی موجود هستند که می‌توانید با توجه به متراژ خانه خود آن‌ها را انتخاب کنید.

 

  • پارکت‌های لمینت بسیار سریع و آسان تمیز می‌شوند و اجازه نمی‌دهند گرد و غبار یا کثیفی در سطح نفوذ کند. بنابراین اگر از حیوانات خانگی در منزل نگهداری می‌کنید، می‌توانید به راحتی این سطوح را تمیز کنید.

 

  • هر نوع پارکت لمینت برای خانواده‌هایی که حیوانات خانگی دارند بسیار ایده آل است. سطح بالایی این کفپوش‌ها سخت و بادوام است. این بدان معنی است که به عنوان یک لایه مقاوم در برابر ضربه و خش عمل می‌کند و هیچ نیازی به نگرانی در مورد خراش پنجه‌های حیوان خانگی روی کفپوش نیست.