>

راهنمای انتخاب پارکت لمینت اتاق نوزاد

کودکان پر از انرژی هستند و همین باعث می‌شود که هر روز در خانه و اتاق خودشان بدوند و بازی‌های جالبی را انجام دهند. واقعیت این است که نمی‌توان کودکان را از دویدن و بازی کردن منع کرد؛ اما امنیت آن‌ها هم چیز مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. کفپوش اتاق کودک به تنهایی در حفظ سلامت و امنیت کودک تاثیر زیادی به همراه دارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود که حتماً یک کفپوش مناسب برای اتاق کودکتان انتخاب کنید. پارکت اتاق کودک، یکی از بهترین گزینه‌های کفپوش است که می‌توانید برای اتاق خواب کودک خریداری کنید. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید پارکت اتاق کودک را دارید، با ما همراه باشید.

انتخاب پارکت لمینت اتاق نوزاد

انتخاب پارکت لمینت مناسب برای اتاق خواب کودکان بسیار مهم است؛ زیرا تأثیر زیادی روی سلامت و ایمنی آن‌ها دارد. کودکان به دلیل انرژی زیادی که دارند، ممکن است هر روز بیشتر در اتاق خوابشان بازی کنند و از بازی با اسباب بازی و همچنین با خواهر و برادرهایشان لذت ببرند. به همین دلیل، برای جلوگیری از زمین خوردن یا آسیب دیدن، انتخاب کفپوش مناسب بسیار مهم است.

یکی از انواع کفپوشی که می‌تواند در اتاق خواب کودکان استفاده شود، پارکت است. پارکت‌ها طرح چوبی دارند و معمولاً در بازار با رنگ‌های متنوعی موجود هستند. بنابراین، می‌توانید بسته به سلیقه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، پارکت را انتخاب کنید. پارکت‌ها از چند لایه ساخته شده‌اند و مقاومت خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارند. همچنین، نصب آن‌ها نیز ساده و آسان است و به دلیل طول عمر بالا، می‌توانند به راحتی در اتاق خواب‌های مختلف استفاده شوند.

آیا پارکت کردن اتاق کودک گزینه‌ای مناسب است؟

به عنوان پدر و مادر کودکتان، شما همیشه نگران سلامت او هستید. بنابراین، تلاش می‌کنید تا اتاق خواب کودک را از هر خطری دور نگه دارید. یک کفپوش مناسب با ضربه‌گیر خوب و بدون خطر برای کودکتان انتخاب کرده و در اتاق خوابش استفاده کنید. پارکت اتاق کودک یکی از بهترین گزینه‌ها برای کفپوش است که می‌توانید برای اتاق خواب کودکتان خریداری کنید. این پارکت‌ها دارای مزایای زیادی هستند، به همین دلیل برای اتاق خواب کودکان مناسب خواهند بود. برخی از مزایا و ویژگی‌های پارکت اتاق خواب کودک عبارتند از:

  • شستشوی آسان: با پارکت اتاق کودک نیازی به نگرانی از ریختن رنگ و غذا در اتاق خواب کودک ندارید. هر زمان که پارکت کثیف شد، می‌توانید آن را با یک دستمال تمیز کنید یا از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.
  • قابلیت تعویض: در صورت خراب شدن یک بخش از پارکت، می‌توانید آن بخش را تعویض کنید. ممکن است کودکان در سنین پایین با مداد و خودکار روی پارکت خط و خش ایجاد کنند، اما شما می‌توانید آن بخش را جدا کرده و یک پارکت جدید با همان رنگ را جایگزین کنید.
  • تنوع در رنگ و مدل: پارکت اتاق کودک در مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی در دسترس است. بنابراین، می‌توانید بر اساس بودجه، سلیقه و سبک دکوراسیون اتاق خواب کودکتان، پارکت مناسب را انتخاب کنید.
  • ضربه‌گیر عالی و کاهش خطر سقوط: اگرچه موکت‌های پرزدار بهترین گزینه برای کاهش خطر سقوط کودکان هستند، اما اگر به دنبال یک کفپوش خاص هستید، می‌توانید پارکت لمینت اتاق کودک را امتحان کنید. این پارکت‌ها ضربه‌گیر خوبی دارند و می‌توانند از سقوط کودکان جلوگیری کنند.

تفاوت پارکت لمینت و پارکت اتاق خواب کودک

  • امکان دارد امروزه افراد زیادی که تصمیم دارند پارکت لمینت خرید کنند، در انتخاب بین پارکت معمولی و لمینت مردد باشند. در واقع، پارکت لمینت همان پارکت معمولی برای اتاق خواب کودک است، با این تفاوت که یک لایه بیشتری دارد.
  • پارکت لمینت چون از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است و فضای اطراف خود را شیک‌تر و زیباتر می‌سازد برای اتاق کودکان می‌تواند گزینه خوبی باشد. اما قیمت آن نسبت به پارکت معمولی برای اتاق کودکان بیشتر است. بنابراین، تفاوت اصلی بین این دو نوع پارکت، کیفیت آن‌ها است.

 

اگر بودجه کافی برای خرید پارکت لمینت برای اتاق خواب کودکانتان را دارید، بهتر است بدون شک آن را انتخاب کنید. اما در صورتی که بودجه شما برای خرید پارکت لمینت کافی نیست، می‌توانید پارکت معمولی را تهیه کنید؛ چرا که این پارکت‌ها نیز از ظاهری خوب و کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

اهمیت پارکت لمینت برای اتاق نوزاد

هیچ اتاقی در خانه که بچه‌ها در آن باشند، امن نیست. از زمانی که کودک شما شروع به حرکت کردن می‌کند، با انرژی بی‌پایان (مثل انرژی هسته‌ای) به دنبال کشف هر گوشه‌ای از خانه خود خواهد بود. این سفر کشفی کودکان ابتدا روی کف اتاقشان و سپس در سایر اتاق‌ها اتفاق می‌افتد. بنابراین باید مراقب باشید که چه نوع پوششی را برای کف اتاق کودکانتان انتخاب می‌کنید.

  • اهمیت پوشش کف اتاق کودک

مهمترین اولویت هر والدین در خانه، ایمن نگه‌داشتن کودک است. بعضی از کفپوش‌ها که در بسیاری از بازارها وجود دارند و مواد سازنده آن‌ها از مواد شیمیایی مانند پی وی است، می‌تواند برای سلامت کودک مضر باشد. بنابراین انتخاب بهترین نوع پوشش کف اتاق کودک که تأثیر مستقیمی بر سلامتی کودکان دارد، بسیار مهم است.

  • پوشش نرم کف اتاق کودک

به این باور باشید که کودک شما می‌تواند خانه را به یک ماشین جاروبرقی تبدیل کند. در واقع، او می‌تواند خانه را کثیف کند. بنابراین، وقتی که کودک به صورت چهار دست و پا روی کف اتاق فعالیت دارد تمیز کردن و تمیز نگه داشتن کف اتاق از اهمیت زیادی برخوردار است؛ که این امر یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های یک مادر محسوب می‌شود. بنابراین، بهتر است پوشش کفی را انتخاب کنید که به راحتی قابل تمیز شدن باشد.

نکات مهم و کاربردی برای خرید پارکت لمینت اتاق نوزاد

اگر می‌خواهید برای اتاق خواب کودک خود پارکت بخرید، قبل از هر چیز دقت کنید. انواع پارکت‌هایی که برای اتاق خواب کودکان وجود دارند بسیار زیاد است. شما باید با انتخاب درست، بهترین پارکت را برای اتاق خواب کودکانتان پیدا کنید.

  • وقتی می‌خواهید پارکت لمینت یا پارکت معمولی بخرید، حتما به رنگ و تطابق آن با دکوراسیون اتاق خواب کودک خود توجه کنید.
  • کیفیت پارکت اتاق خواب کودک بسیار بر طول عمر آن تأثیر می‌گذارد. بنابراین، سعی کنید یک پارکت باکیفیت و با قیمت مناسب را انتخاب کنید.
  • حتما برای خرید پارکت اتاق خواب کودک، به بودجه خودتان توجه کرده و بر اساس آن پارکت را خریداری کنید.
  • یک فروشگاه معتبر را برای خرید پارکت اتاق خواب کودک انتخاب کنید تا از نظر کیفیت این پارکت‌ها آسوده باشید. بهترین فروشگاه برای شما داچ فلور است.

کلام آخر

 

 

پارکت یک نوع کفپوش است که برای اتاق خواب کودکان گزینه مناسبی خواهد بود. این نوع کفپوش دارای مزایای زیادی مانند ماندگاری طولانی، نصب آسان و قابلیت تعویض سریع است. همچنین، طرح و مدل پارکت نیز بسیار مهم است؛ زیرا کودکان علاقه زیادی به طرح‌های شاد و جذاب پارکت دارند و انتخاب یک پارکت با رنگ زیبا می‌تواند آن‌ها را خوشحال‌تر کند.