>

راهنمای انتخاب پارکت لمینت اتاق خواب

پارکت لمینت‌ها برای دکوراسیون داخلی یک گزینه ایده آل به شمار می‌آیند؛ زیرا علاوه بر ظاهری جذاب و زیبا دارای ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری نیز هستند. این کفپوش‌ها در جنس و رنگ‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای فضاهای مختلف باشند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی را در مورد پارکت لمینت اتاق خواب ارائه دهیم، برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطالب همراه ما باشید.

پارکت لمینت اتاق خواب

امروزه خواسته اکثر افراد، داشتن اتاقی زیبا با محیطی دلنشین و گرم است. پارکت لمینت جزو بهترین و محبوب‌ترین محصولاتی به شمار می‌آید که برای طراحی دکوراسیون منازل به خصوص اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزایای این محصول می‌توان به ظاهر شیک و زیبا، قیمت مناسب و مقاومت در برابر سرما و گرما اشاره کرد.

در واقع این کفپوش‌ها به صورت چشمگیری در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را در فضاهای مختلف مانند اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه و… به کار برد. پارکت لمینت‌ها نسبت به سایر کفپوش‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند؛ زیرا در کنار زیبایی ظاهری، عایق بسیار خوبی هستند.

هنگامی که در مورد کفپوش اتاق خواب صحبت می‌کنیم، گزینه‌های بسیار متعددی جهت انتخاب وجود دارد که در میان آن‌ها پارکت لمینت یک گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. در واقع برای اتاق خواب بایستی پارکت لمینتی به کار رود که اگر روی آن قدم بزنید، آرامش و نرمی را احساس کنید. علاوه بر این پارکت باید باکیفیت، با دوام، مقاوم و متناسب با سبک دکوراسیون داخلی شما باشد. در بخش‌های بعدی ویژگی‌های پارکت لمینت اتاق خواب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ضخامت پارکت لمینت اتاق خواب

پارکت لمینت‌ها در ضخامت‌های (۷.۸، ۱۰.۱۲) میلی متری تولید و عرضه می‌شوند. هر چقدر میزان ضخامت این کفپوش‌ها بیشتر باشد، دوام و مقاومت بالاتری خواهند داشت. از این رو بهتر است برای فضاهای پر رفت و آمد یا فضایی که اجسام سنگین در آن جا قرار می‌گیرد، نوع ضخیم‌تر آن را انتخاب نمایید. اما برای اتاق خواب، انتخاب یک پارکت لمینت با ضخامت ۸ میلی متری مناسب است؛ زیرا در این گونه فضاها معمولا رفت و آمد کم‌تر است.

 

رنگ پارکت لمینت برای اتاق

هنگام انتخاب پارکت لمینت برای اتاق خواب باید به رنگ آن نیز توجه داشته باشید. در واقع باید رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق شما هماهنگ باشد. رنگ‌بندی کفپوش‌های اتاق خواب، بسیار زیبا و متنوع است. به طور کلی پارکت لمینت‌ها در رنگ‌های مشکی، آبی، سفید، قهوه‌ای تیره و روشن موجود هستند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود و متناسب با رنگ وسایل اتاقتان یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

همان طور که می‌دانید فضای اتاق خواب باید جذاب و آرام باشد، بنابراین بهتر است برای اتاق خواب خود از رنگ‌های روشن استفاده کنید. لازم به ذکر است که در سبک‌های مدرن از پارکت لمینت‌های طوسی و در سبک‌های کلاسیک از پارکت لمینت‌های تیره استفاده می‌شود.

طرح پارکت لمینت اتاق خواب

پارکت لمینت‌ها به دلیل برخورداری از روکش‌های طرح دار، از نظر طرح و رنگ، محدودیتی در آن‌ها وجود ندارد. در واقع می‌توان گفت که از لحاظ طرح و نقش، پارکت لمینت‌های اتاق خواب بسیار متنوع هستند. اما پارکت لمینت طرح چوب در بازار بیشتر از طرح‌های دیگر به چشم می‌خورد. دقت داشته باشید که این طرح در رنگ‌های روشن و تیره موجود است.

همخوانی پارکت لمینت با دیگر اجزای اتاق خواب، یکی دیگر از نکات بسیار مهم محسوب می‌شود که هنگام انتخاب طرح کفپوش برای اتاق خواب باید آن را در نظر داشته باشید. به طور کلی بهتر است از طرح‌های ساده برای اتاق خواب خود استفاده کنید؛ زیرا این طرح‌ها با کلیه سبک‌های ساختمانی تناسب دارند. هنگام انتخاب طرح و نقش پارکت لمینت باید به سایر اجزای دکوراسیون اتاق مانند میز، کمد، تخت خواب و غیره دقت کنید و براساس این موارد پارکت لمینتی را با طرح مناسب و زیبا انتخاب کنید.

پارکت لمینت‌ها به صورت تایل‌های بزرگ و کوچک ساخته می‌شوند، اما تایل‌های مستطیل شکل بسیار محبوب هستند و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر افراد از پارکت لمینت‌های طرح سنگ و یا طرح چوب برای اتاق خواب استفاده می‌کنند. بنابراین اگر شما نیز به پارکت‌های طرح چوب یا سنگ علاقه دارید، می‌توانید از بین این پارکت‌ها یک طرح جذاب و زیبا را انتخاب نمایید.

فروشگاه اینترنتی داچ فلور ارائه کننده انواع کفپوش‌های لمینت است. شما با مراجعه به این فروشگاه آنلاین می‌توانید انواع طرح، رنگ و مدل‌های پارکت‌ها را مشاهده کنید. تنوع محصولات این فروشگاه بسیار زیاد است و شما می‌توانید به راحتی پارکت مد نظرتان را انتخاب کرده و سفارش دهید.

نکات کلیدی در انتخاب پارکت لمینت اتاق خواب

هنگام انتخاب پارکت لمینت اتاق خواب یک سری نکات بسیار مهم وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک کفپوش بادوام و با کیفیت را خریداری نمایید. از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک پارکت لمینت با کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • – لایه اوورلی، اولین موردی است که هنگام انتخاب پارکت لمینت باید به آن توجه داشته باشید. اوورلی یک نوع لایه بسیار مقاوم و مستحکم به شمار می‌آید که از پارکت لمینت در مقابل نور آفتاب، ضربه و خط و خش، نفوذ آب و رطوبت محافظت می‌کند. از این رو هر چقدر این لایه ضخیم‌تر باشد، پارکت لمینت اتاق خواب کیفیت و دوام بالاتری خواهد داشت.
  • – یکی دیگر از ویژگی‌های پارکت لمینت با کیفیت، دارا بودن استاندارد مقاومت سایشی (AC4, AC5) است. در واقع این استاندارد موجب می‌شود که پارکت لمینت اتاق خواب در برابر سایش و فشار، استحکام و مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. البته این امر باعث افزایش طول عمر آن نیز خواهد شد.
  • – سومین ویژگی مهم یک کفپوش درجه یک، رنگ آن است. به طور کلی اگر پارکت لمینت اتاق خواب بی‌کیفیت باشد، رنگ آن بی‌روح و کدر خواهد بود.
  • – تراکم بالای پارکت لمینت یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم است که هنگام خرید باید آن را در نظر داشته باشید. برای این منظور می‌توانید پشت و رویه تایل‌های پارکت لمینت را با دقت نگاه کنید تا میزان کیفیت و تراکم آن برای شما مشخص شود.

نگهداری از پارکت لمینت اتاق خواب

برای نگهداری و محافظت از پارکت لمینت‌های اتاق خواب باید یک سری نکات مهم را رعایت کنید. به عنوان مثال برای تمیز کردن این کفپوش‌ها نمی‌توان از آب و شوینده‌های معمولی استفاده کرد؛ زیرا طول عمر و ماندگاری آن‌ها را کاهش خواهد داد. علاوه بر این باید هیچ گونه ضربه و فشاری به این کفپوش‌ها وارد نشود و از قرار دادن وسایل سنگین و داغ بر روی آن‌ها پرهیز کنید.

بنابراین بهتر است با استفاده از جاروبرقی، گرد و غبار روی پارکت لمینت‌ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن بیشتر می‌توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب این کار را انجام دهید، اما باید بلافاصله پارکت لمینت را با استفاده از یک دستمال پاکیزه خشک کنید.

علاوه بر موارد فوق، باید از چسباندن مواد چسبنده و آدامس و همچنین ریختن شمع مذاب روی این کفپوش‌ها خودداری کنید؛ زیرا پاک کردن این مواد کار سختی است و باعث تخریب سطح پارکت لمینت خواهد شد.

 

مزایای پارکت لمینت‌های اتاق خواب

پارکت لمینت‌های اتاق خواب دارای مزایای زیادی هستند، به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می‌دهند به جای کاشی، سنگ و سرامیک‌ها از این کفپوش‌های زیبا و مدرن استفاده کنند. این کفپوش‌ها به عنوان یک عایق بسیار خوب در برابر سرما، گرما، آتش و صدا عمل می‌کنند و می‌توان آن‌ها را به صورت مجدد نصب نمود.

نصب این کفپوش‌ها بایستی به صورت صحیح انجام شود. با توجه به این که از چوب فشرده ساخته می‌شوند و دارای روکش محافظ هستند، بنابراین در مقایسه با سایر کفپوش‌ها طول عمر بالاتری دارند. این نوع کفپوش‌ها بسیار سبک هستند و موجب کاهش بار و فشار وارد بر سقف می‌شوند. نصب پارکت لمینت‌های اتاق خواب بسیار راحت بوده در نتیجه می‌توان فضای بسیار بزرگی را طی چندین ساعت با استفاده از این کفپوش‌ها فرش کرد. علاوه بر این پارکت لمینت‌های اتاق خواب در طرح و نقش‌های متنوعی موجود هستند که می‌توانند به خوبی نظر مشتریان را جلب کنند.

جمع‌بندی

 

پارکت لمینت یک پوشش زیبا برای کف ساختمان است که باعث زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی خانه به خصوص اتاق خواب می‌شود. در واقع این نوع کفپوش موجب شده است تا نسبت به قبل، گیرایی و زیبایی منزل افزایش یابد. پارکت لمینت‌ها به دلیل مقاومت و ماندگاری بالایی که دارند، توانسته‌اند رضایت اکثر مشتریان را جلب کنند، به طوری که تقاضا برای خرید این محصول روز به روز افزایش می‌یابد. به طور کلی هنگام انتخاب پارکت لمینت اتاق خواب، بایستی تمامی جزئیات را در نظر داشته باشید تا بتوانید طراحی جذاب و شکیل‌تری را ایجاد کنید. امیدواریم مطالب ذکر شده در مورد پارکت لمینت اتاق خواب برای شما مفید و موثر واقع شده باشد.