>

خرید پارکت لمینت باکیفیت

انتخاب یک کفپوش مناسب و با کیفیت، یکی از نکات بسیار مهمی است که هنگام بازسازی و تغییر دکوراسیون باید به آن توجه داشته باشید. در واقع باید کفپوشی را انتخاب کنید که با سبک خانه و میزان بودجه شما هماهنگ باشد. از این رو اکثر مشتریان و افرادی که قصد خرید و نصب این کفپوش‌ها را دارند، مایلند پیش از خرید این محصول، از مشخصات، رنگ و مزایای آن‌ها مطلع شوند و سپس کفپوش باکیفیتی را انتخاب کنند. بنابراین اگر شما به دنبال خرید یک پارکت لمینت با کیفیت برای محیط کار یا منزل خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نکات اصلی خرید این کفپوش‌ها آشنا کنیم.

راهنمای خرید پارکت لمینت مرغوب و باکیفیت

قبل از خرید هر محصول باید نکات بسیار مهمی را در نظر داشته باشید تا بتوانید مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین محصول را خریداری نمایید. هنگام خرید پارکت لمینت نیز یک سری نکات مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید تا بعدها از خرید خود پشیمان نشوید. در واقع انتخاب یک کفپوش مناسب و باکیفیت برای منزل یا محیط کار اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا در صورتی که این محصول با کیفیت باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت.

پارکت لمینت‌ها جزو کفپوش‌های محبوب و پرطرفدار محسوب می‌شوند که در جنس، کیفیت، رنگبندی و ابعاد مختلفی موجود هستند و می‌توانند در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. در حقیقت این شما هستید که باید تعیین کنید پارکت لمینت را برای چه فضایی می‌خواهید و با در نظر گرفتن میزان بودجه و سلیقه خود پارکت لمینت مناسبی را تهیه کنید. اگر قصد خرید یک کفپوش زیبا و باکیفیت را دارید و به دنبال یک راهنمای خرید هستید، ادامه این مطالب را دنبال کنید. در بخش‌های از مقاله می‌خواهیم شما را با نکات کلیدی در مورد خرید پارکت لمینت باکیفیت آشنا کنیم.

قیمت پارکت لمینت

قیمت پارکت لمینت از نکات بسیار مهمی است که هنگام خرید این محصول باید آن را مدنظر قرار دهید. در حال حاضر در بازار کفپوش‌های وارداتی قیمت بیشتر و کفپوش‌های ایرانی قیمت پایین‌تری دارند. امروزه اکثر افراد تصور می‌کنند که اگر محصولی قیمت بالایی داشته باشد، نشان دهنده کیفیت آن است. در حالی که قیمت بالای پارکت لمینت به تنهایی نمی‌تواند تعیین کننده کیفیت آن باشد؛ زیرا فاکتورهای دیگری نیز مانند نوع ساخت و هسته این کفپوش‌ها روی قیمت آن‌ها تاثیر گذار خواهند بود.

به طور کلی پارکت لمینت‌ها دارای هسته (HDF) هستند که موجب افزایش قیمت آن‌ها شده است. اما لمینت‌هایی دارای هسته (MDF) هستند، نسبت به پارکت لمینت کمی کیفیت پایین‌تری دارند. از این رو قیمت لمینت نسبت به پارکت ارزان‌تر است. پارکت لمینت‌های آلمانی نسبت به سایر کفپوش‌های موجود در بازار، دارای کیفیت و قیمت بالاتری هستند.

 

توجه به جنس پارکت لمینت

امروزه برای ساخت پارکت لمینت‌ها از چوب درختان زیادی استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به چوب درخت افرا، بلوط، گردو، راش و گیلاس اشاره کرد. این چوب‌ها به دلیل کیفیت و دوام بسیار بالایی که دارند، در اکثر کارگاه‌ها جهت ساخت کفپوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین بهتر است هنگام خرید پارکت لمینت‌ها به جنس چوب آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

علاوه بر این توجه به لایه رویی پارکت لمینت و میزان دوام و مقاومت این لایه در برابر خط و خش بسیار حائز اهمیت است. در واقع بایستی پارکت لمینتی را انتخاب و خریداری نمایید که دارای کلاس سایشی بالایی باشد. کفپوش‌هایی که دارای درجه AC بالایی هستند، علاوه بر این که برای محیط‌های مسکونی مناسب اند، برای مکان‌های پر تردد نیز یک گزینه عالی به شمار می‌آیند. در حال حاضر در بازار پارکت لمینت ضد آب نیز وجود دارد که برای محیط‌هایی که رطوبت زیادی دارند، بسیار مناسب هستند.

ضریب سایش پارکت لمینت

از دیگر موارد بسیار مهم هنگام خرید پارکت لمینت می‌توان به میزان مقاومت و ماندگاری این محصول در برابر ساییدگی و پا خوردگی (ضریب سایشی) اشاره کرد. این ضریب سایشی با نام AC نیز شناخته می‌شود. هر چقدر عدد بالاتری داشته باشد، میزان ساییدگی آن کمتر خواهد بود. ضریب AC3 کمترین مقاومت و کیفیت و ضریب AC6 دارای بیشترین کیفیت و مقاومت است. ضریب سایش بالا یکی از فاکتورهای مهمی است که در افزایش قیمت پارکت لمینت تاثیر گذار خواهد بود.

ضخامت و ابعاد پارکت لمینت

ضخامت پارکت لمینت یکی دیگر از موارد مهمی است که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید. این کفپوش‌ها در ضخامت‌های ۶.۷، ۸.۱۰، ۱۲ و ۱۴ میلی متری تولید و عرضه می‌شوند. پارکت لمینت‌هایی که دارای ضخامتی بین ۸ تا ۱۲ میلی متری هستند، یک گزینه مناسب و ایده آل برای نصب محسوب می‌شوند. دقت داشته باشید که انتخاب ابعاد این کفپوش‌ها نیز کاملا سلیقه‌ای است.

علاوه بر این فضایی که قرار است پارکت لمینت در آن نصب شود، تاثیر زیادی در انتخاب نوع آن خواهد داشت. از این رو بهتر است برای مکان‌هایی چون فروشگاه‌ها که تردد زیادی دارند، از پارکت لمینت‌های دارای رویه مقاوم و هسته HDF، استفاده کنید. اما در مکان‌های کم تردد می‌توانید از پارکت لمینت‌هایی که دارای کلاس سایش ۳ و ۴ هستند، استفاده کنید و نیازی به صرف هزینه‌های اضافی نیست.

نوع کلیک پارکت لمینت

پارکت لمینت‌ها با استفاده از چسب به کف ساختمان متصل نمی‌شوند؛ بلکه با استفاده از شیارهایی که دور تا دور آن‌ها قرار گرفته است در هم قفل می‌شوند. در واقع به این شیارها، کلیک گفته می‌شود که بهتر است از نوع کوچک آن استفاده نکنید تا کفپوش‌ها از یکدیگر جدا نشوند. علاوه بر این، کلیک‌های با کیفیت بایستی خاصیت ارتجاعی بیشتری داشته باشند و میزان شکنندگی آن‌ها کم باشد تا از یکدیگر جدا نشوند.

 

طرح پارکت لمینت

علاوه بر موارد ذکر شده طرح پارکت لمینت از جمله موارد دیگری است که هنگام انتخاب این محصول لازم است به آن توجه داشته باشید؛ زیرا بافت و گره‌های داخل این کفپوش‌ها نقش بسیار مهمی را در افزایش آرامش و زیبا جلوه دادن فضای دکوراسیون ایفا می‌کنند. در حقیقت قرارگیری این طرح‌ها در کنار یکدیگر بسیار حائز اهمیت است. از این رو باید پارکت لمینت را طوری در نظر داشته باشید که به صورت کامل تمامی طرح‌های آن روی کف محیط قرار بگیرد.

مقاومت پارکت لمینت در برابر اشعه ماوراء بنفش

یک پارکت لمینت با کیفیت بایستی در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت خوبی داشته باشد. به طور کلی محصول مرغوب و با کیفیتی که گواهی ISO را نیز دارد، مقاومت بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید خواهد داشت. در صورت‌عدم وجود این ویژگی، پارکت لمینت به سرعت درخشندگی خود را از دست خواهد داد.

به طور کلی اگر یک پارکت لمینت بی‌کیفیت را خریداری نمایید، خیلی زود به تعمیر و تعویض نیاز خواهد داشت. در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین و اضافی خواهید شد. از این رو بهتر است پیش از خرید این کفپوش از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید.

بررسی فاکتورهای ذکر شده، در انتخاب یک پارکت لمینت با کیفیت به شما کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این باید پارکت لمینت‌ها را از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید تا دارای کیفیت بالایی باشند.

مقاومت پارکت لمینت در برابر رطوبت

پارکت لمینت‌های مرغوب برخلاف کفپوش‌های درجه چندم و بی‌کیفیت، باید مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته باشند. در واقع برای افزایش مقاومت پارکت لمینت‌ها در برابر رطوبت باید از سیستم نصب مناسب و لایه هسته مقاوم استفاده شود.

هنگامی که با پای برهنه روی پارکت‌ها قدم می‌زنید، باید احساس راحتی داشته باشید. برای این منظور برخی از تولید کننده ها، پارکت لمینت‌های خود را با یک لایه فوم عرضه می‌کنند تا شما هنگام راه رفتن روی این کفپوش‌ها راحت باشید.

پارکت لمینت با کیفیت را از کجا خریداری کنیم؟

هنگام خرید پارکت لمینت بایستی به پارامترهای مهمی که در بخش‌های قبلی مطالب به آن اشاره کردیم، توجه کنید تا بتوانید متناسب با نیاز خود یک کفپوش بادوام و ماندگار را انتخاب و خریداری نمایید. در واقع یک پارکت لمینت باکیفیت باید طوری طراحی شود که باعث جذابیت و زیباسازی هرچه بیشتر خانه یا محل کار شما شود.

امروزه در سراسر کشور مراکز زیادی وجود دارد که پارکت لمینت‌های با کیفیت را به فروش می‌رسانند. بنابراین انتخاب بهترین و معتبرترین فروشگاه برای خرید پارکت لمینت، بسیار حائز اهمیت است. فروشگاه‌هایی که به مشتریان گارانتی معتبر ارائه می‌دهند و خدمات پس از فروش مانند لاک زنی و ساب زنی کفپوش‌ها را به خوبی انجام می‌دهند، بهترین گزینه جهت خرید پارکت لمینت به شمار می‌آیند.

سخن پایانی

 

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و جامعی را در مورد خرید پارکت لمینت با کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همان طور که گفته شد انتخاب یک کفپوش مناسب و مرغوب برای منزل، مراکز تجاری و محیط‌های اداری بسیار مهم است. قبل از این که برای خرید پارکت لمینت‌ها اقدام کنید، باید نکات گفته شده در این مقاله را در نظر داشته باشید تا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید و بعدها از خرید خود پشیمان نشوید. یکی از موارد مهمی که هنگام خرید این محصول باید آن را در نظر داشته باشید این است که به فروشگاه معتبر مراجعه کنید. برای این منظور می‌توانید به فروشگاه اینترنتی داچ فلور مراجعه کنید و پارکت لمینت مدنظر خود را با بالاترین کیفیت و به صورت آنلاین خریداری نمایید. شما با خرید از داچ فلور یک خرید ایده آل و بی‌دردسر را تجربه خواهید کرد.