>

تفاوت های پارکت و کفپوش پی وی سی

چرا باید پارکت داچ فلور بخریم ؟

متن راهنمای ابزار را اضافه کنید

ما در پارکت داچ فلور تصمیم گرفتیم تا اینکه در این مقاله کوتاه به شما اطلاعاتی را بدهیم تا به راحتی بتوانید فرق بین پارکت و کفپوش را دانسته و با دانش و آگاهی بهتری تصمیم به خرید کنید .

در همین ابتدا میخواهیم مطلع باشید که داچ فلور به هیچ عنوان در این مقاله سعی بر این ندارد تا این احساس را به شما تحمیل و تلقین کند که کفپوش کالای بدی است و نباید کفپوش بخرید ، بلکه ما در صدد هستیم با درک و شناخت بهتر و بیشتر بتوانید راحت تر تفاوت این دو محصول را تشخیص داده و متناسب با نیازتان اقدام به خرید نمایید .

قطعا اگر بعد از مطالعه این متن ما بتوانیم اطلاعاتی به شما بدهیم که شما متوجه شده و متناسب با نیازتان که کفپوش است، اقدام به خرید کفپوش نمایید ، شما را جزو مشتریان وفادار خودمان خواهیم داشت و با اینکه ما تولید کننده پارکت داچ فلور هستیم ، شما به عنوان یک متشری وفادار از نمایندگان فروش ما در سطح کشور اقدام به خرید پارکت داچ فلور خواهید نمود .

در ادامه این مقدمه اکنون به بخش اول مقاله خواهیم پرداخت

 

ابتدا میخواهیم توضیح بدهیم که مطلع باشید همه پوشش های کف برای ساختمان را کف پوش می نامند ولی آنچه در بین فروشنده های فروشگاهی مرسوم شده است  نام کفپوش را برای محصول کف پوشی که از جنس PVC  پی وی سی است استفاده میکنند .

ما امروزه شاهد این هستیم که در بسیاری از ابنیه های تجاری ، مسکونی و اداری از محصو کفپوش پی وی سی استفاده می شود  و در نگاه اول کفپوش پی وی سی با طرح های چوب بسیار شبیه به پارکت بوده و در قیاس چشمی و مصرف کننده خانگی این دو یکی دیده می شوند که همیشه قیمت ارزان تر کفپوش پی وی سی جذابیت بیشتری را در مشتری برای خرید ایجاد میکند اما در قیاس تحصصی تفاوت بسیار زیادی فی ما بین پارکت و کفپوش پی وی سی است که در ادامه به آن پرداخته و شما مواردی را مطلع خواهید شد  .

پارکت یا پارکت لمینت که ما با برند پارکت داچ فلور در بازار شناخته می شویم ، یک محصول تولیدی از جنس چوب یا اچ دی اف و روکش کاغذی دکوراتیو با لایه محافط معروف به اوور لی می باشد که تفاوت بسیاری را با کفپوش پی وی سی دارد و مهمترین موضوعی که در همین ابتدا می توان به آن اشاره کرد جنس طبیعی از مواد اولیه مانند چوب است در صورتی که کفپوش پی وی سی هرچقدر هم شکل آن شبیه به چوب باشد از مواد شیمیایی و مضر برای انسان درست شده است .

توضیح بیشتر در مورد مواد تشکیل دهنده پارکت و کفپوش پی وی سی

به عنوان یک توضیح ساده می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که ساختار مواد تشکیل دهنده کفپوش پی وی سی از یک نوع پلیمر شیمیایی از مشتقات پلاستیک فشرده است و در طرف دیگر نیز پارکت یا همان پارکت لمینت داچ فلور از اچ دی اف  HDF  تولید شده است  .

برای توضیح اچ  دی اف بکار رفته در پارکت داچ فلور نیز لازم است توضیح بدهیم که اچ دی اف چیست ؟

 

به تعریف ویکی پدیا اچ دی اف یک محصول چوبی ساخت انسان است که از ترکیب خرده‌های چوب آغشته شده به رزین‌ها و چسب‌های مصنوعی تولید می‌شود. مخلوط این ذرات چوب و رزین تحت دما و فشار بالا قرار گرفته و به صورت ورق‌های نازک با ضخامت کمتر از یک سانتی متر در می‌آیند. خرده‌های چوب به کار رفته در HDF بسیار همگن تر از ام دی اف و نئوپان هستند، که به همین خاطر چگالی بالاتری از آن‌ها، در حدود 900 کیلوگرم بر متر مکعب، دارد.

اکنون با اینکه در نگاه سطحی به دو مکان مجزا از هم که با پارکت داچ فلور کف آن کار شده  و یا کفپوش پی وی سی استفاده شده است تفاوت آنچنانی را حس نمی کنیم ولی با درک متریال و مواد اولیه استفاده شده در این دو محصول با همه نزدیکی و شباهت های ظاهری تفاوت های بسیاری را در نظر خواهیم گرفت .

در بخش دوم به تفاوت های قطر محصول تولید شده می پردازیم .

کفپوش های پی وی سی معمولا با قطر های دو میلیمتر الی سه میلیمیتر تولید می شود  در صورتی که پارکت ها بازه سایز های قطور تر و متنوع تری دارند.

برای مثال پارکت داچ فلور در قطر 8 میلیمتر و عرض 20 و ارتفاع 120 تولید می شود  .

قطر پارکت و پارکت لمینت معمولا 7 میلیمیتر ، 8 میلیمیتر ، 12 میلیمتر # 15 میلیمتر  و شانزده میلیمتر  می باشد  .

تفاوت های در نصب پارکت و کفپوش پی وی سی

پارکت لمینت داچ فلور بر اساس حالت استانداردی که دارد از چهار طرف به یکدیگر متصل شده که به آن کلیک می گویند . پارکت داچ فلور از نوع کلیک معروف به کلیک والنگه بلژیکی می باشد  .

در چیدمان پارکت داچ فلور  همیشه یک نوع نصب از نوع پازل را شاهد هستیم که گویی نصاب محترم در حال حل یک پازل زیبا و مخصوص است که این اتفاق با توجه به چیدمان کلیک می تواند چندین بار جمع آوری شده و مجددا در محیط دیگری نصب بشود در صورتی که در کفپوش پی وی سی نصاب محترم می بایست با چسب و یا خمیر های مخصوص ، کفپوش پی وی سی را به زمین بچسباند و قطعا در هیچ صورتی امکان جمع آوری و نصب مجدد نخواهد داشت و از طرفی به کف فعلی محل نصب هم آسیب جدی می زند  .

از طرفی در نصب کفپوش های پی وی سی زبانه ای مابین تایل های کفپوش های پی وی سی وجود ندارد که در هم کلیک شده و قفل بشوند که یعنی هر تایل کفپوش خود به تنهایی به کف چسبیده شده و قطعا دارای استحکام کمتری نسبت به پارکت داچ فلور می باشد  .

اما با همه مواردی که در بالا به عنوان معایب ویژه کفپوش پی وی سی اعلام کردیم شاید لازم است تا به مزیت اصلی کفپوش پی وی سی بپردازیم و آن هم چیزی نیست جز مقاومت بسیار بالای کفپوش پی وی سی در برابر آب و رطوبت و به این دلیل است که در مناطق با آب و هوای مرطوب و یا حتی در قسمت هایی از منزل مانند آشپزخانه یا حمام از کفپوش های پی وی سی  استفاده می شود  .

همانطور که قبلا اعلام کردیم ماده پی وی سی به عنوان یک پلیمر پلاستیک فشرده مقاومت بسیار بالایی در برابر هر نوع رطوبت غیر اسیدی دارد و به همین منظور از کفپوش های پی وی سی برای مناطق با رطوبت بالا استفاده می شود و در مقایسه با پارکت داچ فلور این مزیت بسیار خوبی برای کفپوش پی وی سی می باشد .

لازم است توضیح بدهیم که طبق این متن شرایط گارانتی و وارانتی پارکت داچ فلور به این بستگی دارد که در شرایط استاندارد نصب شده و موارد مربوط به رطوبت در آن رعایت شده باشد و در غیر اینصورت شامل گارانتی نخواهد بود  و توصیه میکنم متن کامل شرایط بهره مندی از گارانتی داچ فلور را از اینجا مطالعه کنید  .

موضوع مهم در تراز کردن سطح

 

یکی از مواردی که در هنگام نصب کفپوش پی وی سی با آن برخورد میکنیم هم سطح کردن کف محل نصب است . کفپوش پی وی سی در قطر دو میلیمتر و سه میلیمتر عمدتا مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به این قطر تراز کردن کف کار بسیار سختی است و گاهی باعث می شود که ماده ای مجزا به عنوان عایق لایه اول روی کف فعلی اجرا شده و بعد از تراز کردن کف اقدام به نصب کفپوش نمود که این موضوع هم از لحاظ مواد مکمل و هم دستمزد ، بهای تمام شده را بالاتر خواهد کرد در صورتی که پارکت داچ فلور با قطر هشت میلیمتر و فوم مخصوص نصب دو میلیمتری در هر نوع کف امکان نصب دارد و نیاز به یک زیرسازی مجزای برای نصب نمی باشد  .

جمع بندی  نهایی از مطالعه مطلب فوق 

قطعا برای مناطقی که رطوبت بالایی دارد می بایست از کفپوش پی وی سی استفاده کرد .

قطعا هزینه های کفپوش پی وی سی در انتهای کارنسبت به پارکت داچ فلور بیشتر است .

قطعا پارکت داچ فلور حس طبیعی و زنده تر بیشتری نسبت به کفپوش پی وی سی دارد .

و اینکه همچنان کفپوش پی وی سی و پارکت داچ فلور مخاطب و مصرف کننده خودش را دارد و مشتری های محترم با دانستن و آگاهی اقدام به خرید هر کدام از آنها میکنند .

نمونه های پارکت داچ فلور