>

تعمیر پارکت لمینت

پارکت لمینت یکی از انواع خوب و پرطرفدار‌ کفپوش‌ها به حساب می‌آید. این نوع محصول در افزایش زیبایی منازل مسکونی نقش بسزایی دارد و دارای  ویژگی‌های بسیار خوبی است. اما توجه داشته باشید که این نوع کفپوش از چوب درختان ساخته می‌شود، به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش ندارد. وجود خط و خش روی پارکت لمینت سبب می‌شود تا از زیبایی آن کاسته شود. به همین علت در زمان خرابی پارکت لمینت بایستی به تعمیر آن بپردازید. تعمیر این نوع کفپوش یک مسئله بسیار مهم است و در یک دید کلی نمی‌شود آن را مورد بررسی قرار داد. از این رو ما مطالبی را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

علت‌های خرابی پارکت لمینت

خرابی پارکت لمینت همواره می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در نظر داشته باشید که اگر نصب این پارکت به درستی انجام نشود، ممکن است که در همان روزهای ابتدایی کفپوش شما دچار آسیب شود و به تعمیر نیاز پیدا کند. پس می‌توان گفت که یکی از دلایل خرابی پارکت لمینت مربوط به نصب نادرست آن است. اگر فرآیند نصب پارکت لمینت به درستی و توسط افراد متخصص انجام نگیرد، امکان این که کفپوش شما به تعمیر نیاز پیدا کند، بسیار افرایش می‌یابد.

کیفیت پایین کفپوش نیز جزو مواردی است که باعث خرابی پارکت لمینت می‌شود. در ساخت پارکت لمینت‌های بی کیفیت از مواد سازنده نامرغوب استفاده می‌شود و سازندگان زیاد روی ساخت محصول تمرکز نمی‌کنند. به همین دلیل پارکت لمینت خیلی زود دچار خرابی می‌شود و به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. اما ما به شما این نوید را می‌دهیم که کلیه پارکت‌های تولید و یا عرضه شده توسط داچ فلور بهترین کیفیت را دارند و از مرغوب‌ترین مواد اولیه تولید شده اند. مطمئن باشید از انتخاب این برند هرگز پشیمان نخواهید شد.

لازم است بدانید که حرارت بسیار زیاد نیز موجب می‌شود تا پارکت لمینت شما دچار خرابی شود. پارکت لمینت‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت زیاد نیستند، از این رو نباید از این نوع پارکت‌ها در مکان‌هایی که دارای دمای بسیار زیاد هستند، استفاده کنید. انجام این کار باعث می‌شود تا ضخامت پارکت شما کم کم کاهش یابد و کفپوش شما تخریب شود. این مورد نیز تاثیر بسزایی روی خرابی پارکت لمینت شما دارد. پس بهتر است که برای جلوگیری از خرابی پارکت لمینت، از آن در مکان‌های نامناسب استفاده نکنید.

همانطور که می‌دانید پارکت لمینت‌ها از چوب درختان ساخته می‌شوند و دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت نیستند. رطوبت باعث می‌شود تا پارکت لمینت شما خیلی زود دچار خرابی شود و به تعمیر نیاز پیدا کند. از این رو بهتر است که از پارکت لمینت در مکان‌های مرطوب استفاده نکنید.

برخورد اشیای تیز روی سطح پارکت لمینت نیز جزو یکی دیگر از مواردی به حساب می‌آید که باعث می‌شود پارکت لمینت شما دچار آسیب شود. بهتر است که از ریختن چسب و مواد چسبنده روی سطح پارکت لمینت خودداری کنید؛ زیرا انجام این کار باعث می‌شود تا پارکت لمینیت دچار آسیب شود و زیبایی‌ خود را از دست دهد.

 

چگونه پارکت لمینت خود را تعمیر کنیم؟

اولین سوالی که در هنگام خرابی پارکت لمینت‌ها در ذهن افراد به وجود می‌آید این است که چطور کفپوش خود را تعمیر کنیم؟ اگر خرابی پارکت لمینت شما جزئی باشد، خود شما نیز می‌‌توانید آن را تعمیر کنید. برای تعمیر این نوع کفپوش بایستی مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

 

  •  1- در مرحله اول لازم است تا نقطه‌ای از پارکت را که دچار خرابی شده است را با استفاده از یک دستمال نم دار تمیز کنید؛ زیرا کثیفی پارکت لمینت باعث می‌شود تا نتوانید به راحتی پارکت خود را تعمیر کنید.

 

  • 2- اگر تایل‌های پارکت لمینت شما دچار خراشیدگی شده‌اند و دارای لبه‌های یکسانی نیستند، می‌توانید با استفاده از سمباده آن‌ها را هم اندازه کنید.

 

  • 3- اگر می‌خواهید که لکه‌های روی پارکت لمینت را پاک کنید، می توانید از یک پاک کننده مخصوص و حوله‌ای نرم برای انجام این کار کمک بگیرید.

 

  • 4- همانطور که گفتیم شما می‌توانید فقط ایراد‌های جزئی پارکت لمینت را برطرف کنید و در صورتی که خرابی پارکت لمینت بسیار زیاد باشد، باید انجام این کار را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید. در نظر داشته باشید که در برخی از مواقع امکان تعمیر پارکت لمینت وجود ندارد و فقط بایستی پارکت لمینت را تعویض کنید.

 

تعمیر لب پریدگی و زدگی پارکت لمینت

ممکن است که پارکت لمینت شما نیز در اثر مراقبت‌های نادرست و ضربه‌های ناگهانی دچار لب پریدگی و یا زدگی شده باشد. در نظر داشته باشید که در این مواقع بهتر است که به جای استفاده از راهکارهای نامناسب و اتلاف وقت، پارکت لمینت خود را تعویض کنید. با انجام این کار می‌‌توانید در مدت زمانی کوتاه‌تری ایراد پارکت لمینت را برطرف سازید.

 

تعمیر درز باز کردن پارکت لمینت

درز باز کردن پارکت لمینت جزو یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در استفاده از پارکت لمینت به وجود می‌آید. به طور معمول به وجود آمدن این مشکل به خاطر زیر سازی نادرست پارکت لمینت است. اگر زیر سازی پارکت لمینت را زیاد جدی نگیرید، مطمعنا با این مشکل مواجه می‌شوید. برای تعمیر درز پارکت لمینت لازم است تا از ابزار‌های مخصوص کمک بگیرید. برای انجام این کار کافی است تا با استفاده از یک چکش، پارکت‌ها را به یکدیگر نزدیک کنید. توجه داشته باشید که نباید ضربه واردی بسیار زیاد باشد؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا پارکت شما آسیب جدی ببیند.

تعمیر شکستگی کلیک پارکت

شکسته شدن کلیک پارکت نیز جزو یکی از مشکلات متعددی به شمار می‌آید که به طور معمول پارکت لمینت‌ها با آن مواجه می‌شوند. به طور معمول این اتفاق در اثر چفت شدن نادرست کلیک‌ها به وجود می‌آید. در برخی از مواقع نیز شکستن کلیک پارکت به خاطر بی کیفیت بودن آن است.

اگر پارکت لمینت شما نیز دچار این مشکل شده است، بهتر است که به سمت راهکاری دشوار و وقت گیر نروید. تنها راهکاری که در این هنگام باقی می‌ماند، این است که کلیک‌های پارکت لمینت خود را تعویض کنید. با انجام این کار می‌توانید کلیک‌های سالم را با کلیک ‌های شکسته، جایگزین کنید.

 

تعمیر بالا آمدن پارکت لمینت

برجستگی و بالا آمدن پارکت لمینت نیز جزو یکی از مشکلات رایج مربوط به پارکت لمینت به حساب می‌آید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که رطوبت وارد پارکت لمینت شما شده باشد. همچنین اگر پارکت شما در برابر گرما و سرمای بیش از حد قرار بگیرد، این مشکل به وجود می آید. می‌توان گفت که تعمیر این نوع مشکل پارکت لمینت همواره امری غیر ممکن است. حتی اگر بتوانید آن را تعمیر کنید، تعمیر آن موقت است و باز با این مشکل مواجه خواهید شد. پس بهتر است که در این مواقع به فکر یک راهکار اساسی باشید. تنها راهکار اساسی که در این مواقع وجود دارد این است که پارکت لمینت خود را تعویض کنید. البته در نظر داشته باشید که بهتر است این بار در خرید پارکت لمینت دقت و توجه بالایی داشته باشید تا مجددا به تعمیر پارکت لمینت نیاز پیدا نکنید.

پارکت لمینت را خودمان تعمیر کنیم؟

یکی از سوالاتی که در هنگام خرابی پارکت لمینت در ذهن افراد به وجود می‌آید این است که پارکت لمینت را خودمان تعمیر کنیم یا انجام این کار را به دست افراد ماهر و با استعداد بسپاریم. قبل از اینکه بخواهید در رابطه با این موضوع تصمیم بگیرید، بهتر است که علت خرابی پارکت لمینت را جویا شوید. در برخی از مواقع ممکن است که مشکل پارکت لمینت شما بسیار جزئی باشد. در این مواقع خود شما نیز می‌توانید پارکت لمینت خود را تعمیر کنید. پس دیگر نیازی نیست که برای انجام این کار از دیگران کمک بگیرید، و هزینه‌ای را بابت انجام این کار صرف نمایید.

اما در برخی از مواقع نمی‌توان این کار را کرد. اگر پارکت لمینت شما دچار آسیب‌های جدی شده باشد، باید از افراد ماهر و باتجربه که در این زمینه استعداد دارند کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که افراد ماهر و با استعداد می‌توانند انجام این کار را با دقت و توجه بالایی انجام دهند. در نظر داشته باشید که در برخی از مواقع نیز تعمیرکارهای ماهر نمی‌توانند پارکت لمینیت شما را تعمیر کنند. اگر پارکت شما آسیب‌ بسیار جدی دارد و بافت‌های پارکت لمینت شما دچار تخریب شده باشد، بایستی پارکت لمینت خود را تعویض کنید.

هزینه تعمیر پارکت لمینت

هزینه تعمیر پارکت لمینت به یک سری موارد خاص بستگی دارد. این موارد عبارتند از :

 

  • – اگر قصد دارید که پارکت لمینت خود را توسط افراد ماهر تعمیر کنید، باید هزینه بیشتری را صرف نمایید. اما اگر قصد دارید که پارکت لمینت را خودتان تعمیر نمایید به هزینه کمتری نیاز خواهید داشت.
  • – جدا از این مورد، میزان خرابی پارکت لمینت نیز جزو یکی از موارد به حساب می‌آید که روی میزان هزینه مورد نیاز برای تعمیر پارکت تاثیر گذار است.
  • – اگر پارکت لمینت شما دچار آسیب جدی شده باشد، بایستی پارکت لمینت خود را تعویض کنید. در این مواقع شما بایستی هزینه بیشتری را برای خرید پارکت لمینت صرف نمایید.

بر اساس این موارد نمی‌توان گفت که شما برای تعمیر پارکت لمینت بایستی چه مقدار هزینه‌ای را صرف کنید.

 

سخن پایانی

پارکت لمینت‌ها از انواع خوب کفپوش‌های موجود در بازار به حساب می‌آیند. این نوع کفپوش‌ها در برخی از مواقع به دلایل خاصی دچار اسیب می‌شوند و به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند. قبل از هرچیزی لازم است بدانید که خرابی پارکت لمینیت همواره می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. نوع خرابی پارکت لمینت و میزان آسیب دیدگی آن بسته به دلیل آن متغیر است. پس در هنگام خرابی پارکت لمینت بایستی به تعمیر آن بپردازید؛ زیرا در غیر این صورت کل ظاهر پارکت لمینت شما به هم می‌خورد. در این مقاله سعی کردیم تا دلایل خرابی پارکت لمینت و راهکارهای تعمیر پارکت لمینت را برای شما ارائه دهیم. در نظر داشته باشید که در برخی از مواقع نیز تنها راهکار تعمیر پارکت لمینت این است که آن را تعویض کنید. امیدواریم مطالبی را که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم در بالا بردن اطلاعات شما در زمینه تعمیر پارکت لمینت مفید واقع شده باشد. با خرید پارکت لمینت از داچ فلور می‌توانید شانس خرابی این کفپوش را کاهش دهید.