>

ترفند هایی برای زیباتر شدن خانه

(راه‌های خلاقانه برای بهبود دکوراسیون داخلی خانه با کمک داچ فلور)

برای داشتن خانه ای زیبا و دلنشین لزوما به طراح دکوراسیون احتیاج نیست. امکان دارد که شما از هیچ طراح متخصصی برای طراحی خانه کمک نگرفته باشید اما خانه ای زیبا و شیک داشته باشید. ققط با رعایت و اجرای ساده ترین نکات هر کسی می‌تواند خانه ای بسیار شیک و زیبا داشته باشد و فضای خانه را برای همه اعضا خانواده جایی مثل بهشت کند.

یک خانه زیبا چه ویژگی هایی دارد؟

 

بیشتر مردم  بر این باورند که برای داشتن خانه‌ای زیبا  و شیک باید حتما طراح داخلی ماهر و خبره ای را استخدام کنند تا بر روی تمامی مراحل کار طراحی منزل‌شان ناظر باشد. اما بر خلاف تصور عموم مردم باید بگوییم که شما برای زیباتر کردن منزل هیچ احتیاجی به طراح ندارید.

چنانچه مایل به تغییر دکوراسیون منزل هستید، در ادامه می توانید ترفندهای زیباتر کردن خانه را که برایتان آماده کرده ایم مطالعه کنید.

با رعایت نکاتی می‌توانید فضای منزل‌تان را به کلی متحول کنید و حس دلپذیر داشتن خانه زیبا را به معنای واقعی کلمه تجربه کنید.

لزوما برای داشتن خانه ای زیبا نیازی نیست که از بهترین و لاکچری‌ترین وسایل موجود در بازار برای  طراحی داخلی منزل‌تان استفاده کرده باشید، بلکه می توانید با وسایلی ساده و مقرون به صرفه  خانه ای شیک و آرامش بخش داشته باشید.

چنانچه به درستی از وسایل در دسترس برای کار طراحی و چیدمان استفاده کنید ،فضای خانه‌ نه تنها زیبا بلکه جایی دلپذیر و آرامش بخش برای شما خواهد بود که در آن با آرامش و رضایت زندگی خواهید کرد.

حقیقتا ویژگی‌های یک خانه خوب و زیبا با توجه به تغییرات دوره‌ای سبک دکوراسیون متفاوت است.

 

اما به طور کلی برای داشتن خانه ای زیبا باید به نکات زیر توجه کرد:


۱- تغییر سبک دکوراسیون با توجه به فصل‌ها: با تغییر پرده‌ها، رنگ‌ها، الگوها و تزئینات دیگر در هر فصل، به خانه‌تان زندگی جدیدی ببخشید و احساس تطابق با محیط بیرون را ایجاد کنید.

 

۲- نورپردازی مناسب: استفاده از نورگیرها، پنجره‌ها و روشنایی مناسب در منزل می‌تواند به زیبایی و روحیه مثبت فضا کمک کند. نور طبیعی را به حداکثر برسانید و از نور مصنوعی صحیح و بر اساس نیازهای هر فضا استفاده کنید.

 

۳- مرتب کردن وسایل و ترتیب دادن به فضا: برای داشتن یک خانه زیبا، به مرتب کردن و نظم دادن به وسایل منزل توجه کنید. استفاده از سبد‌ها، جعبه‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

 

۴- استفاده از خوشبو کننده‌ها: استفاده از عطرها، اسانس‌ها و خوشبو کننده‌های محیطی باعث ایجاد حس راحتی و زیبایی در خانه می‌شود و می‌تواند بر تأثیر مثبت روحیه شما و فضای منزلتان تأثیر گذار باشد.

 

 

۵- استفاده از گل و گیاه‌های زینتی: گل و گیاهان زینتی باعث زیبایی و طراوت در منزل می‌شوند. انتخاب گل و گیاهانی که با شرایط منزل‌تان سازگار هستند و به آن‌ها مراقبت کنید.

 

۶- کنترل و مدیریت زمان استفاده از شبکه‌های مجازی: این روزها استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های الکترونیکی بسیار رایج شده است. با مدیریت زمان خود در استفاده از این شبکه‌ها، فضای آرام و کم تنش را در خانه به دست خواهید آورد.

 

۷- طراحی مناسب فضاهای مختلف: برای هر فضای خانه (اعم از اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و…) طراحی مناسبی را در نظر بگیرید.

 

 

۸- استفاده از پارکت و کفپوش مناسب : پارکت یا کفپوش به عنوان عنصری که قرار است بخش بزرگی از فضای خانه را پوشش بدهد می تواند تاثیرات مهمی بر دکوراسیون داخلی منزل داشته باشد. این تاثیرات بسته به انتخاب فرد و دنبال کردن یا دنبال نکردن یک سری قوانین می تواند مثبت یا منفی باشد.

تاثیر پارکت در طراحی دکوراسیون داخلی منزل چیست؟

یکی از بخش های مهم در خانه کف آن است که در ظاهر منزل بسیار تاثیر می گذارد. همچنین کف خانه در دکوراسیون داخلی یک ساختمان، جزو موارد پایه محسوب می شود.  دو خانه ماکلا متفوت  را تصور کنید؛ یکی با چیدمان و طراحی داخلی لوکس و لاکچری ولی بدون داشتن کفی مناسب،  خانه ی دیگر با وسایل و چیدمانی کاملا ساده و معمولی اما همراه با کفپوش متناسب با فضای داخلی خانه. قطعا شما خانه دوم را بهتر و زیباتر می بینید. پس پایه اصلی و اساسی یک دکوراسیون عالی، کف خانه می باشد. پارکت لمینیت و کفپوش از مواردی است که این روزها بسیار محبوب است .

 

شرکت داچ فلور عرضه کننده انواع پارکت ها و کفپوش ها با کیفیت فوق العاده و تنوع بالا و همچنین مقرون به صرفه است .شرکت داچ فلور پارکت لمینیت را که امروزه بسیار پرطرفدار است را به شما پیشنهاد می کند ،زیرا علاوه بر اینکه بسیار شیک و امروزی است، مزیت های بسیاری هم دارد که در ادامه این مقاله درباره آن ها توضیحاتی داده می شود.

 

چنانچه مایل هستنید تغییراتی در فضای خانه خود ایجاد کنید یا حتی آن را بازسازی کنید می بایست حتما به قسمت های اصلی و مهم آن که شامل دیوارها و کف  می باشند، بسیار توجه نمایید زیرا بسیار لازم و ضروری است که رنگ پارکت کف اتاق ها و طرح و رنگ کاغذ دیواری با ترکیب رنگ و چیدمان وسایل منزل هماهنگ شوند. از موارد دیگری که می بایست هنگام انتخاب پارکت لمینیت و حتی کاغذ  دیواری به آن توجه شود، بزرگ یا کوچک بودن خانه و نیز موقعیت و شرایط خانه است که خیلی در انتخاب ما موثر واقع می شوند.

پارکت یکی از موارد استفاده شده در کفپوش منزل است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی و ظاهر کلی منزل دارد. در زیر تاثیرات اصلی پارکت در زیبایی منزل را بررسی می‌کنیم:

 

۱-طبیعی و گرم: پارکت از چوب طبیعی ساخته می‌شود و با فضای آنچه که منزل را محبوب و دوست‌داشتنی می‌سازد، هماهنگی دارد. پارکت به خاطر جنس چوبی که از آن ساخته می‌شود، حس گرمی و طبیعی بودن را به منزل منتقل می‌کند.

 

۲- الگوها و طرح‌ها: پارکت انواع مختلفی از الگوها و طرح‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرح‌های ساده و کلاسیک تا طرح‌های مدرن و خلاقانه،  هر کدام می‌توانند به طراحی داخلی و سبک جلوه ای زیبا بدهند. شما می توانید با خیال راحت از  کفپوش های شرکت های داچ فلور که دارای تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ هستند برای زیباتر کردن منزل خود استفاده کنید.

 

 

۳- جلوه چشمگیر: پارکت، بافت و رنگ خاص خودش را دارد و جلوه بصری بسیار زیبایی را در فضا ایجاد می‌کند. باعث می‌شود فضا بزرگتر و بازتر به نظر برسد و برخلاف موکت یا سرامیک و موزاییک ، حالت سرد و مصنوعی نداشته باشد..

 

۴- سازگاری با دکوراسیون: پارکت با اکثر سبک‌ها و دکوراسیون‌های داخلی سازگاری دارد. پارکت را می‌توان با مبلمان و تزئینات مختلفی ست کرد و جلوه شگفت‌انگیزی را ایجاد کرد.

 

5- طول عمر: پارکت با توجه به کیفیت و نوع چوبی که استفاده می‌شود، دارای طول عمر بالاست. به‌طور کلی، پارکت‌های خوب و با کیفیت می‌توانند برای سال‌ها در منزل شما بمانند و همچنان زیبایی خود را حفظ کنند.

 

به طور خلاصه، پارکت با جلوه طبیعی، استحکام و دوام، و قابلیت تطبیق با انواع دکوراسیون‌ها، تاثیر بسیار زیبایی را در ظاهر و طراحی منزل به ارمغان می‌آورد

 

سخن آخر

 

در این مقاله سعی شد راجع به تاثیر کفپوش و پارکت  در دکوراسیون داخلی منزل صحبت شود. سشرکت داچ فلور انواع کفپوش ها و پارکت ها را در طرح ها و رنگ های متفاوت ارائه می دهد و شما می توانید به راحتی رنگ ها و طرح های مورد نظر خود را ببینید و در صورت نیاز انتخاب کنید.