>

تاثیر پارکت لمینت روشن در دکوراسیون داخلی

یکی از سوالاتی که اکثر افراد هنگام خرید کفپوش با آن مواجه می‌شوند، این است که پارکت لمینت روشن را انتخاب کنند یا تیره؟ باید توجه داشته باشید که انتخاب رنگ پارکت لمینت، کاملاً به سلیقه افراد بستگی دارد. همچنین شما باید دکوراسیون داخلی خانه خود را در نظر داشته باشید و با توجه به سبک آن و رنگی که برای اکثر وسایل آن در نظر گرفته‌اید، پارکت مناسب را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که انتخاب نادرست پارکت لمینت، ممکن است که دکوراسیون داخلی را ناهماهنگ کرده و جذابیت آن را از بین ببرد. در صورتی که قصد دارید با تاثیر پارکت لمینت روشن در دکوراسیون داخلی خود آشنایی داشته باشید، حتماً تا پایان ما را همراهی کنید تا شما را با مزیت‌های استفاده از این مدل پارکت‌ها آشنا کنیم.

تاثیرات استفاده از پارکت لمینت روشن

امروزه تولید کنندگان مختلف برای ساخت پارکت لمینت اقدام می‌کنند و معمولاً دو طیف رنگی روشن و تیره را برای آن در نظر می‌گیرند. نوع رنگی که برای پارکت لمینت مورد نظر خود انتخاب می‌کنید، روی روشنایی، نور، اندازه محیط و غیره تاثیر بسیار زیادی دارد. انواع رنگ‌هایی که شما در دکوراسیون داخلی ساختمان خود استفاده می‌کنید، معمولاً حس و حال فضا را تغییر می‌دهند، از این رو باید در انتخاب آن‌ها دقت بسیار زیادی داشته باشید. نوع رنگی که برای پارکت لمینت انتخاب می‌کنید، معمولاً روی جذابیت و زیبایی محیط تاثیر بسیار زیادی دارد.

معمولا از منظر نحوه اجرای پارکت لمینت رنگ روشن یا تیره در محیط، هیچگونه تفاوتی وجود ندارد؛ اما با توجه به سلیقه و احساسی که در افراد ایجاد می‌کند، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در حالت کلی امروزه اجرای پارکت لمینت رنگ روشن در اکثر ساختمان‌ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است؛ چرا که مزیت بسیار زیادی دارد. برخی از تاثیرات استفاده از پارکت لمینت روشن در ساختمان، عبارت است از:

  • بزرگتر دیده شدن ابعاد محیط
  • پنهان کردن ایرادات موجود در دکوراسیون داخلی
  • روشن‌تر شدن محیط‌های تاریک
  • کاهش گرد و غبار

بزرگتر دیده شدن ابعاد محیط

در صورتی که محیط داخلی ساختمان شما ابعاد کوچکی دارد، برای انتخاب رنگ باید دقت بیشتری داشته باشید؛ چرا که انتخاب رنگ‌ها در ابعاد محیط تاثیر بسیار زیادی دارند. در این مواقع شما با انتخاب پارکت لمینت رنگ روشن، می‌توانید محدودیت فضا را برطرف کرده و فضا را بزرگتر از حالت معمول آن نشان دهید.

به همین دلیل یکی از بهترین کفپوش‌هایی که برای ساختمان‌های کوچک در نظر می‌گیرند، پارکت لمینت روشن است. رنگ روشن پارکت باعث می‌شود که یک خطای دید برای افراد ایجاد شده و حس بازتر و بزرگتری را به افراد القا کند.

 

پنهان کردن ایرادات موجود در دکوراسیون داخلی

به کارگیری رنگ‌های مناسب می‌تواند انواع ایراداتی که در دکوراسیون داخلی وجود دارد را برطرف کند. ممکن است کف ساختمان شما دارای شکستگی‌های زیادی باشد یا محیط را به صورت قناسی طراحی کرده باشند، در این صورت بهتر است که پارک لمینت روشن را انتخاب کنید؛ چرا که این رنگ‌ها باعث می‌شوند ایرادات موجود در محیط نادیده گرفته شوند.

استفاده از پارکت‌هایی که دارای رنگ روشن هستند، معمولاً حس جذابیت بیشتری به محیط می‌دهند. در این صورت می‌توانید فضایی را در داخل ساختمان خود طراحی کنید که جذابیت بیشتری دارد و شیک‌تر از قبل به نظر برسد.

روشن‌تر شدن محیط‌های تاریک

یکی از موارد بسیار مهمی که در دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار است، نور خواهد بود. معمولاً محیط‌هایی که فاقد نور طبیعی هستند را می‌توان با استفاده از رنگ‌های روشن، در دکوراسیون داخلی آن تغییرات زیادی را ایجاد کرد. در حالت کلی توصیه می‌شود در ساختمان‌هایی که کم نور هستند، از پارکت لمینت روشن استفاده کنید؛ چرا که می‌توانید شاهد روشن‌تر شدن محیط و تغییرات بسیار زیادی در آن باشید.

اکثر نورپردازی‌هایی که در دکوراسیون داخلی صورت می‌گیرد، معمولاً با رنگ روشن بسیار ساده‌تر انجام می‌شوند. در این صورت انعکاس نور در محیطی که دارای رنگ روشن است، افزایش پیدا می‌کند. معمولاً در اتاق‌هایی که فاقد پنجره هستند یا پنجره آن‌ها کم است، می‌توانید پارکت لیمیت روشن را انتخاب کنید؛ چرا که روشنایی محیط را افزایش می‌دهد.

کاهش گرد و غبار

معمولا روی سطح پارکت لمینت روشن گرد و غبار کمتری نشان داده می‌شود. در حالت کلی این نوع پارکت‌ها باعث می‌شوند که احساس آرامش، درخشندگی و پاکیزگی محیط چند برابر شده و محیط تمیزتر از حالت معمول نشان داده شود. در صورتی که وقت چندان زیادی برای تمیزکاری محیط ساختمان خود ندارید، بهتر است که پارکت لمینت روشن را روی کف اجرا کنید.

در این صورت شما می‌توانید وقت کمتری را به گردگیری ساختمان خود اختصاص دهید؛ چرا که رنگ روشن کمتر گرد و غبار را روی خود نشان می‌دهد. اما توجه داشته باشید که لکه‌دار شدن و کثیف شدن پارکت لمینت روشن بیشتر از رنگ تیره است.

 

نحوه طراحی دکوراسیون داخلی با پارکت لمینت روشن

استفاده از پارک لیمیت روشن باعث می‌شود که فضا بازتر و تمیزتر نشان داده شود، در این صورت احساس آرامش بیشتری را به افراد منتقل می‌کند. اما در نظر داشته باشید که استفاده نادرست از رنگ روشن، می‌تواند شیک بودن و جذابیت محیط را از بین ببرد. در صورتی که برای تمام وسایل موجود در دکوراسیون داخلی از رنگ روشن استفاده شود، معمولاً فضا را خسته کننده می‌کند.

پارک لمینت روشن امکان اجرا در هر نوع سبک دکوراسیونی را دارد و شما می‌توانید در دکوراسیون سنتی، مدرن و کلاسیک از این نوع پارکت‌ها استفاده کنید و هیچ‌گونه محدودیتی ندارید. اما در نظر داشته باشید که حتماً از طیف رنگی متضاد دیگری هم در محیط استفاده کنید تا روحیه آرامش بخش موجود در فضا حذف نشود.

یکی از معایب استفاده از پارکت لمینت روشن، این است که کمترین لکه‌ها و کثیفی‌ها را روی محیط نشان می‌دهد. به همین دلیل هنگام اجرای این نوع پارکت‌ها روی کف ساختمان خود باید توجه بیشتری به نظافت و پاکیزگی محیط داشته باشید. پس توصیه می‌شود اگر وقت چندان زیادی برای تمیزکاری محیط ندارید، از اجرای پارکت‌های رنگ روشن خودداری کنید.

 

پارکت لمینت روشن برای چه مکان‌های مناسب است؟

انتخاب نوع مکان‌هایی که در آن‌ها پارکت لمینت روشن استفاده می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. توجه داشته باشید که جنس این نوع پارکت‌ها بسیار مقاوم و محکم است؛ اما با این وجود اجرای این نوع پارکت‌ها در مکان‌هایی که رطوبت آن‌ها بسیار زیاد است، توصیه نمی‌شود. پارکت لمینت روشن از ۳ تا ۴ لایه فشرده ساخته می‌شود که از جنس چوب نیستند، ولی از مواد چوبی در ساختار آن‌ها استفاده می‌شود.

هنگام ساخت پارکت‌ها معمولاً از یک لایه ضد آب استفاده می‌کنند؛ اما این لایه به معنی این نیست که در برابر رطوبت کاملا مقاوم است. پارک لمینت روشن، در برابر فرسودگی و خراشیدگی مقاومت بسیار زیادی را از خود نشان می‌دهد و تا حدی هم از تاثیر رطوبت پیشگیری می‌کند. اما با این حال توصیه می‌شود که در محیط‌های مرطوب از پارکت لمینت رنگ روشن استفاده نکنید. پس تا حد امکان در سرویس بهداشتی‌ها، حمام و مکان‌های مرطوب این مدل پارکت‌ها را مورد استفاده قرار ندهید. یکی از مکان‌هایی که استفاده از پارک لمینت روشن در آن بسیار مناسبت است، مربوط به اتاق خواب‌ها خواهد بود.

قیمت پارکت لمینت روشن

امروزه تولید کنندگان مختلف انواع پارکت‌های لمینت را طراحی کرده و رنگ‌های متنوع را برای آن در نظر می‌گیرند. معمولاً رنگ فقط روی ظاهر پارکت تاثیر دارد و روی قیمت آن بسیار تاثیرگذار نیست. توجه داشته باشید که برای تعیین قیمت‌ها عوامل بسیار مهم‌تر دیگری وجود دارند. جنس مواد اولیه‌ای که در ساختار پارکت لمینت به کار برده می‌شود، یکی از موارد بسیار مهمی است که در ارتباط مستقیم با قیمت محصول قرار دارد.

پارکت‌هایی که با استفاده از مواد بی‌کیفیت ساخته می‌شوند، معمولا قیمت پایین‌تری دارند و در عین حال دوام و استحکام آن‌ها در برابر انواع شرایط پایین‌تر خواهد بود. برای ساخت پارکت لمینت، از چند لایه مختلف استفاده می‌شود که هر یک کاربرد خاصی دارند و به منظور مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس رنگ پارکت، فقط روی ظاهر تاثیر دارد و یکی از موارد بسیار مهم در تعیین قیمت، کیفیت، تراکم و چگالی این لایه‌ها خواهد بود.

بعضی از افراد تصور می‌کنند که تراکم پارکت لمینت تیره، نسبت به رنگ روشن بالاتر است؛ به همین دلیل قیمت آن بالاتر بوده و دوام آن افزایش پیدا می‌کند. اما در نظر داشته باشید که رنگ آن تاثیری روی قیمت ندارد و تنها چیزی که باید مورد بررسی قرار دهید، کیفیت محصول و مواد اولیه موجود در ساختار آن است. قبل از اینکه برای خرید پارکت لمینت روشن اقدام کنید، کیفیت محصول مورد بررسی قرار دهید و پس از آن برای خرید اقدام کنید.

سخن پایانی

 

پارک لمینت یکی از جدیدترین محصولاتی است که به عنوان کفپوش در ساختمان‌ها اجرا می‌شود. این نوع پارکت‌ها در دو طیف رنگی روشن و تیره طراحی می‌شوند که با توجه به سلیقه افراد انتخاب خواهند شد. پارکت لمینت روشن نسبت به رنگ تیره، مزیت‌های بیشتری دارد؛ به همین دلیل امروز استفاده از آن افزایش پیدا کرده است. استفاده از این مدل پارکت‌ها در دکوراسیون داخلی، باعث می‌شود که محیط روشن‌تر و زیباتر دیده شود؛ همچنین گرد و غبار روی رنگ روشن کمتر قابل مشاهده خواهد بود. قبل از اینکه برای خرید این مدل پارکت‌ها اقدام کنید، جنس مواد اولیه و نوع تولید کننده را در نظر داشته باشید تا بتوانید محصول با کیفیت را خریداری نمایید.