>

بررسی دلایل باد کردن پارکت لمینیت

 

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای پارکت لمینیت پیش بیاید ، باد کردن پارکت است.

باد کردن پارکت باعث می شود پارکت زیبایی و دوام خود را از دست بدهد . دلایل باد کردن پارکت عبارتند از :

-مسئله اول که ممکن است منجر به باد کردن پارکت شود، عدم محکم بودن نصب آن است. در برخی از موارد، نصب کفپوش چوبی بدون رعایت دستورالعمل های صحیح و اصولی انجام می‌شود که می‌تواند سبب باد شدن آن شود. وقتی که کفپوش چوبی به طور ناصحیح نصب می‌شود، فضاهای خالی بین تخته های کفپوش ایجاد می‌شود و هوا از طریق این فضاها به چنگ می‌افتد و باعث باد کردن کفپوش می‌شود.

 

-مشکل دیگری که ممکن است باعث باد کردن پارکت شود، رطوبت زیاد در زمین است. هنگامی که پارکت در معرض رطوبت زیاد قرار می‌گیرد، رطوبت جذب می‌کند و در طولانی مدت ممکن است جمع شود .این تغییر در ابعاد چوب می‌تواند منجر به باد کردن آن شود.

 

-دلیل دیگر باد کردن پارکت ، سقوط و افتادن شیء سنگین روی کفپوش است. ضربه قوی یا وزن سنگین باعث می‌شود که چوب پارکت از اتصال خود جدا شود یا شکسته شود، که در نتیجه باعث باد کردن کفپوش می‌شود.

 

برای جلوگیری از این مشکلات، مهم است که هنگام نصب کفپوش چوبی، دستورالعمل ها را رعایت کرده و نصب را توسط نصابان باتجربه و آشنا با قوانین و مفاهیم فنی انجام دهید. همچنین، مراقبت و نگهداری منظم و صحیح از کفپوش چوبی نیز به هدف جلوگیری از باد کردن و شکستن آن کمک خواهد کرد.

 

 شکسته شدن کلیک های پارکت لمینیت

 

همواره اتصالات کفپوش به عنوان قسمتی آسیب پذیر در کف محسوب می‌شوند. این اتصالات برای اتصال تخته‌های کف به یکدیگر درست شده‌اند، اما تحمل وزن برای آنها در نظر گرفته نشده است. بنابراین، برای تضمین استحکام کف، نیاز به استفاده از یک کف زیرسطحی داریم که به کفپوش اصلی اضافه می‌شود.

دلایل عمده‌ای که منجر به شکستن کلیک های پارکت لمینت می‌شود عبارتند از:

 

۱-شکستن اتصالات یا کلیک های در حین نصب: در صورتی که این اتفاق در زمان نصب رخ داده باشد، باید فوراً به تامین کننده خود اطلاع دهید و ادامه نصب را متوقف کنید.

 

۲-فشار زیاد بر روی کف:

 هنگامی که وزن زیادی بر روی کف اعمال می‌شود، ممکن است کف شروع به جهش کرده و کلیک ها شکسته شوند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید از شرکت سازنده پارکت لمینیت درخواست مشاوره کنید.

 

 

با توجه به اهمیتی که اتصالات در استحکام کف دارند، بهتر است همواره با نصاب هاب حرفه‌ای همکاری کنید و طبق دستورالعمل تولید کننده عمل نمایید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که از زیرسطحی کف با کیفیت استفاده می‌کنید تا استحکام کف بهبود یابد. در نهایت، آگاهی و شناخت از توانایی ها و محدودیت ها و نگهداری صحیح از کفپوش انتخاب شده، به شما کمک می‌کند مشکلاتی نظیر شکستن کلیک های پارکت لمینت را به حداقل برسانید.

 به علت وجود پل هایی در کف زیرین پارکت، وجود وزن زیاد بر روی کفپوش چوبی یا لمینت، می‌تواند باعث باد کردن آن شود. این تخته ها و تایل ها بر روی شیب های کف قرار می گیرند و هنگامی که وزن زیادی روی آن ها قرار بگیرد، باعث خم شدن و بهم فشردگی می شوند. عدم وجود زیرسازی مناسب نیز می تواند باعث شکاف ها و جدایی بین کفپوش چوبی و زیر کف شود، در نتیجه کلیک ها و اتصالات به درستی به هم متصل نمی شوند و کفپوش باد می کند. این شکاف ها و جدایی ها می تواند باعث آسیب رسیدن به درز های کفپوش شود و در نهایت منجر به قطع شدن و جدا شدن آنها از هم می شود. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکلات، استفاده از زیرسازی مناسب و هموار کردن سطح زیرین کفپوش چوبی یا لمینت اهمیت دارد. همچنین، تمیز کردن منظم کفپوش نیز می تواند به پایداری آن کمک کند.

 

باد کردن کفپوش چوبی

یکی از دلایلی که باعث باد کردن  پارکت لمینت می‌شود این است که آن به صورت چوبی ساخته شده است. وقتی که وزن سنگینی روی آن قرار می‌گیرد، کفپوش ممکن است بالا برود و فاصله‌ای میان تخته‌ها و زیر کف ایجاد شود. این امر می‌تواند باعث آسیب دیدن کفپوش شود زیرا قطعات کفپوش که به هم متصل هستند، ممکن است شکسته شوند. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، لبه‌های کفپوش ، آسیب می‌بینند زیرا دیگر تحت حفاظت نیستند و در معرض استفاده قرار می‌گیرند. به همین علت، در هنگام نگهداری باید این نکته را در نظر داشته باشید.

علاوه بر این، نصب کفپوش قبل از اجرای کامل کار ساختمان، می‌تواند در کاهش احتمال باد کردن آن موثر باشد. با این روش، می‌توان لبه‌های کفپوش را به طور کامل محافظت کرد و از آسیب دیدن آنها جلوگیری کرد. در نهایت، مراقبت و نگهداری مناسب از پارکت لمینت می‌تواند عمر آن را افزایش داده و از باد کردن آن جلوگیری کند.

سخن پایانی

 کفپوش چوبی و لمینت با وجود ظاهر زیبا که به فضا می بخشند، برای برخی افراد ممکن است دردسر ساز باشد. مشکلاتی مانند انبساط و انقباض چوب در مقابل تغییرات رطوبت، امکان دارد موجب جداشدن و نشت کفپوش شود و در نتیجه به زیبایی و عمر مفید آن آسیب برساند.

 

برای جلوگیری از گسترش بیش از حد کفپوش چوبی یا لمینت، بهتر است از قبل مطالعه و تحقیق کافی درباره روش های سازگاری آنها با محیط زیست و شرایط محیطی انجام شود. مراعات دستورالعمل ها و روش های مناسب برای کاهش حرکت و تغییر اندازه چوب در برابر رطوبت از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

علاوه بر این، حفظ سطح رطوبت مناسب در زمان نصب و استفاده از کفپوش چوبی و لمینت نیز حائز اهمیت است.