>

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی امروزه در زمین ورزشی مانند ورزش های فوتبال، فوتسال، گلف و … و حتی در حیاط منازل ، تراس ها ، روف گاردن و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس قبل از خرید چمن مصنوعی باید انواع چمن مصنوعی را بشناسید تا چمن مناسب با نیاز به خود را خریداری کنید.چمن مصنوعی در نوع های متنوعی برای انواع سلیقه‌ها تولید می‌شود. ما در این بخش قصد داریم به شما انواع چمن مصنوعی را معرفی کنیم.

چمن مصنوعی ورزشی با چمن مصنوعی تزئینی متفاوت است و شما باید مطابق با نیاز خود چمن مصنوعی را انتخاب کنید و حتماً باید دقت لازم را داشته باشید تا چمن مصنوعی مناسبی را انتخاب کنید که  بعد از مدتی از خرید خود پیشمان نشوید.

شما باید ابتدا محیطی را که میخواهید چمن مصنوعی در آن اجرا کنید را خوب بشناسید اگر برای زمین فوتبال می‌خواهید با چمن مصنوعی فوتبالی مطابق با استاندارد های فیفا خریداری کنید و اگر برای محیط بازی کودکان، حیاط خانه و … چمن مصنوعی تزئینی مناسب با آن را انتخاب نمایید.

 

انواع چمن مصنوعی از لحاظ جنس:

نایلون

نایلون در برابر تمامی تحولات بسیار مقاوم است. به این معناست که شکل اصلی خود را حتی در بازی های سخت ورزشی یا انواع رفت و آمدهای بالا حفظ می کند. همچنین نایلون در دماهای زیاد ایستادگی خود را حفظ می‌کند . این ویژگی از نایلون باعث شده است که به گران ترین ماده چمن مصنوعی تبدیل شود.

 استفاده از نایلون باعث می‌شود چمن مصنوعی مانند چمن طبیعی به نظر برسد، و همچنین در محصولات چمن مصنوعی پر مصرف می‌باشد.

پلی پروپیلن

پلی پروپیلن ارزانترین ماده است. دارای بافت ظریفی است ، بنابراین باعث می‌شود چمن مصنوعی واقعی تر بنظر برسد. با این وجود از کمترین دوام ، کمترین مقاومت در برابر فشار بالا ورزشی و کمترین مقاومت در برابر حرارت برخوردار است . تحت گرمای طولانی مدت تغییر شکل می یابند.

با این وجود ، این نوع چمن مصنوعی برای ایجاد سرسبزی در خانه محبوب است، زیرا رول نرم تری دارد. و از آنجا که سبک و انعطاف پذیر و همچنین مقرون به صرفه است. همچنین در بین افرادی که مایل به استفاده از چمن چمن مصنوعی برای پروژه های خلاقانه در محیط داخلی یا خارج از منزل هستند ، بسیار محبوب است.

 

پلی اتیلن

این ماده بیشترین استفاده را در چمن مصنوعی دارد. جای تعجب نیست که این یک انتخاب محبوب برای صاحبان خانه است که می خواهند چمن های چمن طبیعی خود را با یک محصول چمن مصنوعی جایگزین کنند بدون اینکه زیبایی خانه را قربانی کنند. پلی اتیلن با الیافی نرم، در عین حال بسیار مقاوم است. به خصوص در هنگام ترکیب با نایلون از دوام بالایی برخوردار می شود. همین امر باعث می شود که در زمین های ورزشی نیز انتخاب خوبی باشد.

 

حال به سراغ ارتفاع چمن مصنو عی می‌رویم، چمن مصنوعی از لحاظ ارتفاع به سه دسته تقسیم می‌شوند:

 

  • — چمن مصنوعی با ارتفاع بالا
  • — چمن مصنوعی با ارتفاع متوسط
  • — چمن مصنوعی با ارتفاع پایین

 

1)چمن مصنوعی با ارتفاع بالا:

 

چمن مصنوعی الیاف با ارتفاع بالا بسیار مشابه به چمن طبیعی است و این ویژگی باعث می‌شود چندان تفاوتی با چمن طبیعی نداشته باشد. از این نوع چمن مصنوعی برای زمین های فوتبالی، زمین های بازی، فضا های باز ، در باغ و تالار ها ، همچنین در محوطه و یا دور استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع از چمن مصنوعی ویژگی های خاص خود را دارد. یکی از این ویژگی ها این است که در برابر هر نوع تغییرات آب و هوایی و هر نوع محیطی مقاوم است و همچنین به دلیل ارتفاع بالای الیاف هنگام راه رفتن بر روی چمن مصنوعی الیاف خم میشود و حس چمن طبیعی را تداعی می‌کند.

2)چمن مصنوعی با ارتفاع متوسط:

چمن مصنوعی با ارتفاع متوسط، این نوع چمن معمولاً ارتفاع الیاف آن حدوداً 32 میلی متر است. چمن مصنوعی با ارتفاع متوسط برای محوطه حیوانات خانگی ، مراکز تفریحی ، محیط بازی کودکان ، مهدکودک ها  و همچنین تزئین باغ ها وتالار ها و خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از این نوع چمن ها برای محوطه استخر نیز می‌توان استفاده کرد.

 

3)چمن مصنوعی با ارتفاع کم:

چمن مصنوعی با ارتفاع کم بسیار مقاوم است این نوع چمن ها معمولاً در محیط های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مکان ها به دلیل رفت و آمد زیاد، فشار بالایی به چمن وارد میشود، به همین دلیل باید چمن مصنوعی با ارتفاع کم انتخاب شود که مقاومتش در برابر تردد بالا باشد.

این نوع چمن مصنوعی معمولاً بین 15 میلی متر تا 25 میلی متر الیافش ارتفاع دارد. از چمن مصنوعی با ارتفاع کم درمدارس به دلیل رفت و آمد های بالای دانش آموزان، تراس خانه ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

با یک متخصص صحبت کنید.

 

برای انتخاب بهترین نوع چمن مصنوعی برای پروژه خود ، باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید به نظر برسد ، چگونه می خواهید از آن استفاده کنید و مدت زمان طولانی آن را چگونه انتظار دارید. و شما باید عوامل ویژه ای مانند کودکان و حیوانات خانگی را در نظر بگیرید. کارشناسان ما در زمینه چمن مصنوعی با تجربه های گسترده ای دارند. آنها از هر زاویه ای می توانند به شما در تصمیم گیری جذاب ترین کمک کنند.