>

آموزش نصب پارکت لمینت

پس از خرید پارکت لمینت، پروسه نصب آن یکی از اصلی‌ترین مراحل به شمار می‌آید. این مرحله نیز به اندازه خود سخت و دشوار است. برای اینکه بتوانید نصب پارکت لمینت را به خوبی انجام دهید، لازم است تا مراحل انجام این فرایند را به خوبی پشت سر بگذارید. همچنین برای اینکه بتوانید این مراحل را بدون عیب و نقص و راحتی انجام دهید، بایستی آموزش نصب پارکت لمینت را فرا بگیرید. نصب پارکت یک مرحله نسبتا سخت و تعیین کننده به شمار می‌آید و شما نمی‌توانید بدون داشتن دانش در این زمینه به انجام آن بپردازید. در ادامه جهت یادگیری آموزش نصب پارکت لمینت با ما همراه باشید.

چرا نصب پارکت لمینت از اهمیت بالایی برخوردار است؟

می‌توان گفت که میزان زیبایی و کاربردی بودن پارکت لمینت ارتباط مستقیمی با نحوه نصب آن دارد. اگر مراحل نصب این نوع پارکت به خوبی انجام شود، پارکت لمینت می‌تواند زیبایی خود را بیشتر به نمایش بگذارد.

جدا از این مورد نصب صحیح پارکت لمینت باعث می‌شود تا به خوبی در سطح زمین جای بگیرد و جابجا نشود. در نظر داشته باشید که اگر انجام این فرایند به خوبی صورت نگیرد، ممکن است که پارکت دچار آسیب شده و به صورت تکه تکه از سطح زمین جدا شود. این مورد باعث می‌شود افراد نیاز به تعمیر و یا تعویض پارکت لمینت داشته باشند. به همین علت است که نحوه نصب این نوع پارکت از اهمیت بالایی برخوردار است و بایستی به درستی انجام شود.

نکات مهم در رابطه با نصب پارکت لمینت

در رابطه با نصب صحیح پارکت لمینت یک سری نکات بسیار مهم وجود دارد که فرد نصاب باید به خوبی این موارد را رعایت کند. نصب پارکت لمینت باید روی سطح صاف و یکدست اعمال شود، در غیر این صورت مشکلاتی چون تولید صدهای آزار دهنده هنگام راه رفتن روی پارکت به وجود می‌آید. همچنین جدا از این مورد، این امر باعث می‌شود تا طول عمر پارکت لمینت کاهش یابد. پس می‌توان گفت که اصلی‌ترین موردی که در نصب پارکت لمینت وجود دارد، این است که بایستی سطح زمین صاف و یکدست شود.

از دیگر نکاتی که در مورد نصب پارکت لمینت وجود دارد و فرد نصاب بایستی آن را رعایت کند، این است که این پارکت بایستی به دمای محیط برسد. یعنی لازم است که پارکت لمینت به مدت ۲۴ ساعت در دمای محیط قرار بگیرد.

علاوه بر این مورد لازم است تا برای افزایش طول عمر پارکت لمینت و جلوگیری از ایجاد سرو صدا، کل سطح مورد نظر با استفاده از فوم سایلنت پوشانده شود. رعایت این نکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بایستی فرد نصاب به خوبی این موارد را رعایت کند.

مراحل نصب پارکت لمینت

پروسه نصب پارکت لمینت همواره دارای مراحل مختلفی است که بایستی توسط فرد نصاب صورت گیرد. این مراحل عبارتند از:

آماده کردن کف زمین

ابتدایی‌ترین مرحله‌ای که در نصب پارکت‌های لمینت وجود دارد و بایستی به درستی انجام گیرد، مربوط به آماده‌سازی سطح زمین می‌شود. در این مرحله باید کف زمین را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود ایراد در سطح زمین آن را برطرف کنید. اگر سطح زمین را به تازگی سیمان کرده اید، باید منتظر بمانید تا کف زمین به خوبی خشک شود.

اگر سطح زمین دارای ترک خوردگی است، باید آن را رفع کنید. همچنین اگر یکی از قسمت‌های سطح زمین با دیگر قسمت‌های آن هم اندازه نیست، باید آن را با دیگر قسمت‌های زمین هم اندازه کنید. به طور کلی سطح زمین باید هم اندازه و بدون عیب و ایراد باشد.

نصب فوم سایلنت

نصب فوم سایلنت از ایجاد سروصداهای آزار دهنده جلوگیری می‌کند. همچنین نصب فوم سبب می‌شود تا رطوبت از کف زمین به لمینت نفوذ پیدا نکند. برای انجام این کار بایستی فوم را با استفاده از چسب به سطح زمین بچسبانید. در نظر داشته باشید که فوم‌ها باید به صورت تکه‌ای روی یکدیگر قرار گیرند و نباید به صورت یکدست در کنار یکدیگر باشند.

نصب پارکت لمینت

نصب پارکت لمینت به سطح زمین اصلی‌ترین مرحله در نصب است. در این مرحله بایستی کف محیط مورد نظر را اندازه گیری کنید. سپس بایستی لمینت‌ها را یکی یکی از بسته در بیاورید و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. در نهایت باید پارکت‌ها را روی سطح فوم قرار دهید. برای قفل شدن تایتل‌های پارکت باید از چکش پلاستیکی استفاده کنید. همچنین اگر اندازه پارکت‌ها بسیار بزرگ باشد، می‌توانید از اره برای برش آن‌ها استفاده کنید.

ابزار آلات لازم برای نصب پارکت لمینت

برای نصب پارکت لمینت به ابزارهای نسبتا زیادی نیاز ندارید. اما تهیه ابزارهای مورد نیاز اهمیت بالایی دارد و بایستی بتوانید تمامی این ابزارها را تهیه کنید؛ زیرا با در دسترس بودن ابزارهای مورد نیاز، عملیات نصب پارکت با سرعت و کیفیت بالاتری انجام می‌شود. ابزارهای مورد نیاز برای نصب پارکت لمینت را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

  • مداد
  • چکش پلاستیکی
  • متر نواری
  • عینک و دستکش مخصوص برای محافظت از خود
  • هنگام نصب
  • کاردک پارکت چوبی
  • کف ساب پارکت چوبی
  • کف ساب پارکت بتنی
  • رطوبت‌سنج دیجیتال
  • رنده برقی مخصوص پارکت لمینت
  • چاقو تیغه دار یا اره دستی و یا کاتر
  •  

در نظر داشته باشید که استفاده از هریک از این نوع ابزارها در نصب پارکت ضروری است. پس بهتر است که قبل از اقدام به نصب پارکت آن‌ها را خریداری و تهیه نمایید.

نصب پارکت لمینت توسط خودمان یا نصاب؟

بسیاری از افراد هنگام نصب پارکت لمینت از خود می‌پرسند که پارکت لمینت را خودمان نصب کنیم یا نصب آن را به یک نصاب حرفه‌ای بسپاریم؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که نصب پارکت را نمی‌توان بدون داشتن اطلاعات و مهارت کافی در این زمینه انجام داد؛ زیرا نصب پارکت نیز مانند بسیاری از کارهای دیگر به داشتن تجربه و استعداد در این زمینه نیاز دارد.

ممکن است که تصور کنید انجام این کار بسیار راحت است و خود شما نیز می‌توانید به انجام آن بپردازید. اما حقیقت این است که نصب پارکت گرچه کاری آسان و راحت به چشم می‌آید، اما سختی‌ها و دشواری‌های خود را نیز به همراه دارد. به همین دلیل است که انجام این کار را بایستی به دست افراد ماهر و کاربلد در این زمینه بسپارید.

در نظر داشته باشید که نصاب‌های ماهر می‌توانند انجام این کار را به درستی و بدون هیچ گونه ایرادی انجام بدهند. نصب پارکت لمینت توسط نصاب‌های ماهر از مزایای متعددی نیز برخوردار است. با توجه به اینکه این دسته از افراد پارکت‌های لمینت را به درستی و با روش اصولی نصب می‌کنند، هیچ گونه مشکلی در آینده برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد.

ممکن است که شما در صورت نداشتن مهارت کافی، پارکت‌ها را به اشتباه نصب کنید. این مورد موجب بروز مشکلات بسیار متعددی می‌شود. پس بهتر است که در این زمینه مقداری دست و دلباز باشید و نصب پارکت را توسط متخصصان و نصابان آن انجام دهید.

هزینه نصب پارکت لمینت توسط نصاب حرفه‌ای

در نظر داشته باشید که هزینه نصب پارکت نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر هزینه تمام شده آن است. نمی‌توان با قاطعیت گفت که برای نصب پارکت لمینت چه مقدار باید هزینه کرد؛ زیرا هزینه انجام این کار به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد. به عبارتی دیگر موارد متعددی وجود دارند که در هزینه نصب پارکت‌های لمینت تاثیر گذار هستند. از جمله این موارد می‌توان به تجربه و مهارت فرد نصاب اشاره نمود. هرچه فرد نصاب تجربه و مهارت بالاتری در این زمینه داشته باشد، برای انجام کار خود هزینه بیشتری را در نظر می‌گیرد.

جدا از این مورد اندازه محیط نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نصب پارکت به شمار می‌آید. کاملا مشخص است که هزینه نصب پارکت برای محیط‌های بزرگتر بیشتر خواهد بود. از این رو به طور دقیق نمی‌توان گفت که افراد برای نصب پارکت‌های لمینت باید چه هزینه‌ای را صرف کنند.

سخن پایانی

 

 

نصب پارکت جزو یکی از مواردی است که بعد از خرید پارکت اهمیت بالایی دارد. پروسه نصب پارکت لمینت طی مراحل مختلفی انجام می‌شود. نصابان برای انجام این کار به یک سری تجهیزات و ابزارهای مشخص نیاز دارند. در نظر داشته باشید که میزان زیبایی پارکت لمینت به طور فوق العاده زیادی به نحوه نصب آن بستگی دارد. به همین علت لازم است که انجام این کار توسط نصابان ماهر انجام بگیرد. این افراد با توجه به مهارت بالایی که دارند می‌توانند با دقت بیشتری به انجام این کار بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پارکت لمینت می‌توانید با کارشناسان داچ فلور تماس بگیرید.