>

آشنایی با ابزار نصب پارکت لمینت

به صورت کلی برای نصب پارکت لمینت به یک سری ابزار نیاز است که با شناخت درست از کارایی این ابزار‌ها می‌توانید از آن‌ها به درستی استفاده نمایید. برای نصب پارکت‌های لمینت به صورت حرفه‌ای، برای اینکه درز و یا شکافی وجود نداشته باشد، از ابزار‌های مخصوصی استفاده می‌کنند. آشنایی با ابزار نصب پارکت لمینت به شما کمک می‌کند تا به راحتی از این کفپوش برای سطوح مختلف استفاده کنید. اکثر نصاب‌ پارکت لمینت از گیره، گونیا، کفش ایمنی، متر نواری، دستکش و… استفاده می‌کنند.

ابزار‌های نصب پارکت لمینت

اکثر شغل‌ها و حرفه‌هایی که وجود دارند از یک سری تجهیزات خاص استفاده می‌کنند. ابزار نصب پارکت لمینت جزء لوازم عجیب و غریبی نیست بلکه همانند حرفه‌های دیگر قابل استفاده است. ابزار‌هایی که برای نصب پارکت لمینت استفاده می‌شوند برای برش دادن تایل‌ها، ایجاد شیار و برخی اتصالات به کار ‌می‌روند. ابزار‌هایی که برای نصب این نوع کفپوش استفاده می‌شوند شامل موارد زیر است که آشنایی با ابزار نصب پارکت لمینت به شما کمک می‌کند تا از عملکرد آن‌ها اطلاع یابید.

  • چکش نصب و مونتاژ پارکت

یکی از ابزار‌های مورد استفاده در نصب پارکت لمینت چکش است که برای جایگذاری دقیق تایل‌ها و یک دست شدن قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. چکش‌هایی که برای نصب این نوع کفپوش استفاده می‌شوند، معمولاً از جنس پلاستیکی هستند و هیچگونه آسیبی به سطح وارد نمی‌کنند، زیرا یک لایه نمد بر روی آن واقع شده است. به صورت کلی با نبود چکش نمی‌توانید تایل‌ها را در جای درست قرار دهید که در این صورت ممکن است بین قطعات درز ایجاد گردد. با وجود این چکش‌ها سرعت عمل نصب پارکت بالا می‌رود و کیفیت نهایی کار شما افزایش پیدا می‌کند.

  • رطوبت سنج

معمولاً برای نصب پارکت باید از یک محیط مناسب و بدون رطوبت استفاده کنید تا مشکلی برای کفپوش لمینت به مرور زمان ایجاد نشود. دستگاه رطوبت سنج یکی از ابزار‌های موردنیاز برای اندازه‌گیری میزان رطوبت کف است. این ابزار به شکل قلم بوده و کار با آن بسیار ساده خواهد بود. در صورتی که رطوبت در محیط وجود داشته باشد ممکن است به مرور زمان تایل‌ها دچار هوا گرفتگی شوند. بنابراین بهتر است در استفاده از این ابزار بسیار دقت فرمایید.

  • کاردک

کاردک‌های متعددی برای نصب پارکت لمینت وجود دارند که کاردک‌های دستی برای خراشیدن چسب‌های قدیمی کف مورد استفاده خواهند بود. با وجود کاردک هرگونه آلودگی را می‌توانید از روی سطح کف جدا کنید و اضافه‌های زیر کف را از بین ببرید.

  • تاشو

یکی دیگر از ابزار‌های موردنیاز برای نصب پارکت لمینت تاشو‌ها هستند که در کنج دیوار، راه پله‌ها و… استفاده می‌شوند. معمولاً در ساختمان‌های مسکونی برای زیبایی و همچنین جلوگیری از ضربه در قسمت کنج‌ها از تاشو‌های تزئینی استفاده می‌کنند. با وجود قرنیز نیز می‌توانید از تاشو‌ها استفاده کنید.

  • اره

اره برای برش دادن تایل‌ها و قطعات دیگر بسیار پر کاربرد است که با استفاده از اره دستی به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • چاقو تیغه دار

چاقو‌های تیغه دار متفاوتی در این حرفه به کار ‌می‌روند که کاربرد زیادی در نصب پارکت لمینت دارند. با استفاده از چاقو‌های تیغه دار می‌توانید خطوط موجود را برش دهید و یا اینکه برای باز و بسته کردن تایل‌ها از آن استفاده کنید. در هنگام استفاده از چاقو‌های تیغه دار نکات ایمنی لازم را رعایت فرمایید.

  • اسکوتی‌ها

یکی دیگر از ابزار‌های موردنیاز برای نصب پارکت لمینت، اسکوتی‌ها هستند که به شکل نیمه هلالی در کناره‌های دیوار قرار می‌گیرند. این ابزار به اندازه یک و نیم سانتی‌متر بر روی پارکت و به اندازه دو و نیم سانتی‌متر بر روی دیوار قرار می‌گیرد. با وجود اسکوتی دیگر نیازی به استفاده از قرنیز ندارید. با استفاده از اسکوتی می‌توانید از هزینه مقرون به صرفه‌ای برخوردار گردید. با وجود اسکوتی دیگر زیبایی در محیط ایجاد نمی‌شود، زیرا از نظر ارتفاع نسبت به قرنیز کوتاه‌تر است. می‌توانید از این ابزار در قسمت زیر شومینه و کمد‌ها استفاده کنید.

  • کف ساب بتن

برای هموار کردن سطوح کف می‌توانید از کف ساب بتن استفاده کنید، زیرا معمولاً سطوح کف به طور یکسان نیستند. کف ساب بزرگ برای هموار کردن کف و کف ساب کوچک برای صاف کردن قسمت‌های گوشه و کنار قابل استفاده است. با استفاده از این ابزار می‌توانید تمامی چسب بتن درز را از روی سطح از بین ببرید.

  • رنده

یکی از ابزار‌های دیگر برای نصب پارکت لمینت رنده است که برای صاف کردن ناهمواری‌های سطح پارکت قابل استفاده است. برای کار‌های جزئی برش می‌توانید از رنده استفاده کنید که کار با آن بسیار راحت خواهد بود.

خرید بهترین پارکت لمینت و ابزار برای نصب

آشنایی با ابزار نصب پارکت لمینت به شما کمک می‌کند تا این کار را به راحتی انجام دهید و کفپوشی مطمئن را نصب نمایید. با نصب نادرست از پارکت لمینت ممکن است به مرور زمان مشکلات زیادی برای سطح کار شما ایجاد گردد. فروشگاه‌های متعددی در زمینه فروش ابزار‌های نصب پارکت لمینت در بازار فعالیت می‌کنند که برای خریدی مطمئن بهتر است از معتبر‌ترین فروشگاه‌های استفاده نمایید. داچ فلور یکی از تولید‌کننده‌های معتبر پارکت لمینت است که با کیفیت‌ترین محصول را در اختیار شما قرار می‌دهد. در هنگام نصب پارکت لمینت بهتر است از نصاب حرفه‌ای و متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا مشکلی در راستای نصب برایتان ایجاد نشود. با شناخت درست از ابزار‌های مورد استفاده در نصب پارکت لمینت می‌توانید کیفیت نهایی کار را به طور چشمگیری افزایش دهید.

نتیجه‌گیری

 

آشنایی با ابزار نصب پارکت لمینت به شما کمک می‌کند تا در موارد مختلف بتوانید از این ابزار‌های کاربردی استفاده نمایید. هرکدام از ابزار‌های موجود برای نصب پارکت لمینت از ویژگی‌های زیادی برخوردار هستند که با اطلاعات دقیق از آن‌ها می‌توانید به راحتی پارکت لمینت را بر روی سطوح مختلف نصب کنید.